WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Vuosimalli on 2005.
Pikkuhiljaa on alkanut vaihteet luistaa/vaihtaminen ei ole enää silkinpehmeää. Välillä pamauttaa vähän isommin, välillä vaihtaa ihan nätisti, välillä taas huomaa juuri ja juuri että vaihde ei mennyt pesään ihan just oikeassa kohtaa.
Myös vaihto D->R nykäisee.
Mitään koodeja en saa ulos JScanilla, "quick adaptation" ei tee mitään.
Conductor plate on yksi vaihtoehto mutta milläs tuon varmistaa?
Saako jollain fiinimmällä lukijalla koodeja tai tarkempaa diagnostiikkaa jolla asian voi varmistaa?
Mitä solenoideja kannattaa vaihtaa samalla?
Pikkuhiljaa on alkanut vaihteet luistaa/vaihtaminen ei ole enää silkinpehmeää. Välillä pamauttaa vähän isommin, välillä vaihtaa ihan nätisti, välillä taas huomaa juuri ja juuri että vaihde ei mennyt pesään ihan just oikeassa kohtaa.
Myös vaihto D->R nykäisee.
Mitään koodeja en saa ulos JScanilla, "quick adaptation" ei tee mitään.
Conductor plate on yksi vaihtoehto mutta milläs tuon varmistaa?
Saako jollain fiinimmällä lukijalla koodeja tai tarkempaa diagnostiikkaa jolla asian voi varmistaa?
Mitä solenoideja kannattaa vaihtaa samalla?
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
No nyt nakkasi vikakoodin!
P0607 - ECU internal performance, electronic shifter
Conductor plate vaihtoon? TCM vaihtoon? Vaihteiston liitin?
P0607 - ECU internal performance, electronic shifter
Conductor plate vaihtoon? TCM vaihtoon? Vaihteiston liitin?
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Jscanista reset adaptations ja nyt vaihtaa liki huomaamatta hetken ajelun jälkeen.
Ehkäpä se tästä.
Ehkäpä se tästä.
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Töksähtelyt palasivat miltei välittömästi.
Ilmeisesti en osannut ajaa opetusajoa oikein läpi, täytyy yrittää uudelleen.
Vaihteet vaihtuvat nätisti tikusta ohjaamalla, mutta ei automaatilla. Voiko tästä päätellä jotain?
EDIT: Eräs ehdotus on putsata vaihteenvalitsimen kontaktipinnat. Kokeillaan nyt sitäkin kun kerran vikakoodi osoittaa siihen suuntaan.
https://youtu.be/lu1cz45SrlU
Ilmeisesti en osannut ajaa opetusajoa oikein läpi, täytyy yrittää uudelleen.
Vaihteet vaihtuvat nätisti tikusta ohjaamalla, mutta ei automaatilla. Voiko tästä päätellä jotain?
EDIT: Eräs ehdotus on putsata vaihteenvalitsimen kontaktipinnat. Kokeillaan nyt sitäkin kun kerran vikakoodi osoittaa siihen suuntaan.
https://youtu.be/lu1cz45SrlU
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Kontaktipinnat putsattu ja koodi hävisi, mutta vaihtaa edelleen vähän miten sattuu.
Ei mielestäni täristä eikä pidä ääntä, mutta vaihteet vaihtuu jotenkin laiskasti ja jysähtämällä.
Ei mielestäni täristä eikä pidä ääntä, mutta vaihteet vaihtuu jotenkin laiskasti ja jysähtämällä.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23.09.2018. 7:53
- Paikkakunta: Kuopio
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Millos vaihdettu öljyt laatikkoon?
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Muutama tuhat takaperin.
Tosin, nyki jo lievästi ennen öljynvaihtoa ja öljystä ei kuulemma löytynyt metallia.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että turbiinin lukitus/irroitus on myöhässä. Ja pahentunut nyt lämpimillä keleillä.
Tosin, nyki jo lievästi ennen öljynvaihtoa ja öljystä ei kuulemma löytynyt metallia.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että turbiinin lukitus/irroitus on myöhässä. Ja pahentunut nyt lämpimillä keleillä.
Re: WK 3.0 CRD vaihtaa rajusti
Pakkohan sinne oli kurkata.
Venttiilipöytä palasiksi ja kolme litraa brakleeniä köyhempänä, takaisin kasaan.
Öljypohjan magneetissa oli aavistus silttiä, venttiilikoneistosta tuli ulos jokunen kiiltävä metallinsiru. Öljynsuodattimessa puolestaan ei mitään. Öljy täysin kirkasta, ei vaahtoa jne.
Mustaa nokea sen sijaan oli joka paikka pullollaan ja conductor plate aivan tukossa. Muutama venttiili miltei tukossa ko. siltistä.
Uusi liitin, uusi suodatin, Fuchs Titan ATF 4134 5 litraa ja overlap kitti. Pikkuisen joutui hakemaan oikeaa nestepintaa, mutta kun löytyi, vaihtaa oikein nätisti. Vielä opetus kun löytyy sopiva suora missä opettaa...
Ei kyllä tule enää ATF+4:ää vaan mersun/fuchsin soosit tästä lähtien.
Venttiilipöytä palasiksi ja kolme litraa brakleeniä köyhempänä, takaisin kasaan.
Öljypohjan magneetissa oli aavistus silttiä, venttiilikoneistosta tuli ulos jokunen kiiltävä metallinsiru. Öljynsuodattimessa puolestaan ei mitään. Öljy täysin kirkasta, ei vaahtoa jne.
Mustaa nokea sen sijaan oli joka paikka pullollaan ja conductor plate aivan tukossa. Muutama venttiili miltei tukossa ko. siltistä.
Uusi liitin, uusi suodatin, Fuchs Titan ATF 4134 5 litraa ja overlap kitti. Pikkuisen joutui hakemaan oikeaa nestepintaa, mutta kun löytyi, vaihtaa oikein nätisti. Vielä opetus kun löytyy sopiva suora missä opettaa...
Ei kyllä tule enää ATF+4:ää vaan mersun/fuchsin soosit tästä lähtien.