Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Pajalla vaihtoivat laatikon öljyt ja suodattimen sekä tiivisteen. Tiiviste vuosi tihutteli takareunasta ja vaihtoivat uuden joka vuosi samaten ja uusivat vielä kerran ja tiputteli edelleen, jolloin vaihdettiin laatikon yöljypohja ja stefa ja tihuttaa edelleen takaa oikealla puolella pultin tienoilla. Taas tihutteli ja laitettiin tiiviste liiman kanssa ja tiputtelee edelleen.
Mitähän tuolle pitäisi tehdä? Onko noissa tiivisteissä eroja, jos löytäisi sellaisen joka pitäisi öljyn sisällä. Nyt on tullut alle vuodessa vaidettua öljyt sen verran monta kertaa, että laatikko varmaankin kestää maailman tappiin kunhan tiputelu saataisiin loppumaan.
Mitähän tuolle pitäisi tehdä? Onko noissa tiivisteissä eroja, jos löytäisi sellaisen joka pitäisi öljyn sisällä. Nyt on tullut alle vuodessa vaidettua öljyt sen verran monta kertaa, että laatikko varmaankin kestää maailman tappiin kunhan tiputelu saataisiin loppumaan.
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Vuotaako öljypohjantiiviste oikeasti? Voi olla se vaihteiston sähköjen ryhmäliitin, joka vuotaa, valuu siitä tiivisteelle ja takanurkasta alas...
Ei tuo vaihtoon: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2469925- ... 68021352aa
Ei tuo vaihtoon: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2469925- ... 68021352aa
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Öljypohjan nurkka alkoi kostua pesuöljynvaihdon jälkeen ja paja on päätellyt vuodon tulevan tiivisteen reunasta. Itse en ole vuodon paikkaa todennut, mutta taakse oikealle tipat aina kertyvät. Yritin itse vähän katsella mistä muualta voisi tihuttaa, mutta pakoputken hiukkassuodatin on aika pahasti tiellä, Kylki on kyllä vähän oikealla kostea, mutta ei märkä. Pääseekö tuohon liittimeen käsiksi purkamatta pakoputkea?
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Ahdasta on, mutta tehtävissä, oon noita vaihtanu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Katselin noita räjäytyskyvia ja tuollainen Mopar 4799758TRANSDUCE-Pressure Sensor löytyy laatikon oikeasta takakulmasta. Mahdollinen vuotokohta tämäkin.
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Siis milläs koneella sulla on, jos bensa, niin mun toi osa jonka linkitin ei sovi 545RFE laatikkoon, ajattelin että sulla on CRD eli mersun laatikko, mesen lootassa ei oo ulkopuolella mitään antureita. Toi painetunnistin on 545RFE-laatikkoon. Ja mersun laatikko löytyy osasta hemi-koneitakin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Paha taas neuvoa, kun ei mitään tietoja tekniikasta... Hemejä on Commanderissa suomessa noin viis, 4.7V8 ei yhtään tietääkseni. Loput on mesen CRD-koneisia...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Neuvoit ihan oikein. Tämä on 3.0 diiseli crd koneella. Maalikkona en näistä kauheasti ymmärrä ja olen ilmeisesti katsellut väärää räjäytyskuvaan. Noita kuvia on aika hankala muutenkin löytää kun ei oikein edes tiedä mitä etsii. 

Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
No joo, siis mesen laatikossa ei ulkopuolelta muuta vaihdettavaa kuin se ryhmäliittimen runko ja öljypohjan kautta loput. Ja olsihan tuiosta hiukkasloukusta se varmuus tullut, että CRD:hän se siellä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Tuo ryhmäliitin kytkeytyy ilmeisesti ohjainkorttiin. Uiskenteleeko tuo kortti öljyn joukossa, jos kerran liittimen o-renkaitten hapertuminen aiheuttaa vuodon? Jokin johto lootan kylkeen näyttää menevän ilmeisesti öljytikun putken tienoilla. Kyllä on ahdas paikka. Lähteekö tuo liittimen johto irti vetämällä ja sitten nytketetään ruuvi pois, jotta liitin irtoaa ja öljyt valahtavat silmille. Täytyy varmaan tilata sinulta tuo liitin ja sitten tutkia saako sen itse vaihdettua.
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Hmm, olinkohan tehnyt siitä rungon vaihdosta jutun Jeepsteriin joskus?? Täytyy tarkistaa, jos tein, siitä saa tarvittaessa kopion rungon mukana...
Siinä liittimessä on korvake, siitä käännetään vastapäivään ja se liitin avautuu samalla ja loput vedetään ulso. Sitten sieltä rungon sisältä avataan ruuvi (oliko 7mm, 8mm vai Torx, en muista), ja se runko tulee vetämällä ulos ja öljyä valuu. Uusi runko työnnetään paikoilleen o-renkaat voideltuna ja menee vain yhteen asentoon, kun sen vaan löytää ja ruuvi kiinni ja kiristetään (ei hampaat irvessä) ja liitin kiinni ja käännä korvaketta myötäpäivään ja lisää öljyä...
Siinä liittimessä on korvake, siitä käännetään vastapäivään ja se liitin avautuu samalla ja loput vedetään ulso. Sitten sieltä rungon sisältä avataan ruuvi (oliko 7mm, 8mm vai Torx, en muista), ja se runko tulee vetämällä ulos ja öljyä valuu. Uusi runko työnnetään paikoilleen o-renkaat voideltuna ja menee vain yhteen asentoon, kun sen vaan löytää ja ruuvi kiinni ja kiristetään (ei hampaat irvessä) ja liitin kiinni ja käännä korvaketta myötäpäivään ja lisää öljyä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Täytyypä tilata osa. Ohjeet vaihtamiseen ovat hyvät kunhan saa kädet tungettua jostain välistä sekaan. Mitä luulet, jos kallistaa auton pukeilla, niin pysyykö öljyt laatikossa?
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
No jos tarpeeks kallistaa toki. Kunhan varot ettei kellahda kyljelleen, tosin sitten pysyy jo paremmin, ehkä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Osa saapui onnellisesti perille. Kiitos nopeasta toimituksesta.
Kaivoin nyt oikean räjäytyskuvan ja katselin vähän tuon vaihtamista. Ei vaikuta niin pahalta kuin ensin näytti. Liitinrungossa on nuo kaksi O-rengasta, jotka voivat vuotaa. Liittimessäkin näyttää olevan O-rengas, joka voi myös vuotaa. Onko sinulla käsitystä minkä kokoinen tuo tuo liittimen O-rengas on? Sehän ei kuulunut tuohon liitinrunkoon. Kannattaa varmaan vaihtaa samalla kertaa.
Kaivoin nyt oikean räjäytyskuvan ja katselin vähän tuon vaihtamista. Ei vaikuta niin pahalta kuin ensin näytti. Liitinrungossa on nuo kaksi O-rengasta, jotka voivat vuotaa. Liittimessäkin näyttää olevan O-rengas, joka voi myös vuotaa. Onko sinulla käsitystä minkä kokoinen tuo tuo liittimen O-rengas on? Sehän ei kuulunut tuohon liitinrunkoon. Kannattaa varmaan vaihtaa samalla kertaa.
Re: Commanderin automaattilaatikon stefan vuoto
Ei mitään tietoa, sitä ei oo koskaan tarvinnut vaihtaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1