4x4Parts

Jamant Oy

Wk 05 peränöljyvuoto

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
jaiksis
Viestit: 12
Liittynyt: 28.02.2013. 18:11
Paikkakunta:

Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja jaiksis » 28.05.2017. 14:56

Onnistuuko pinjonin stefan vaihto ilman perän purkamista. Välytys ok ja ei pidä ääntä mutta vuotaa laipan juuresta öljyä ulos.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4396
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja JAMANT » 28.05.2017. 15:34

Onnistuu, mutta pitää mitata vierintävastus...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jaiksis
Viestit: 12
Liittynyt: 28.02.2013. 18:11
Paikkakunta:

Re: Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja jaiksis » 28.05.2017. 17:21

Onko ajatus että jarrut ja kardaani irti. Mitataan vastus, vaihdetaan stefa ja kiristetään mutteri takaisin siten että vastus kestää samana -> rymppiholkin kireys kestää ennallaan?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4396
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja JAMANT » 28.05.2017. 18:03

Jep, mutta itseasiassa, vierintä vastus pitää olla pikkasen suurempi kuin aloittaessa...
Killing time is not murder



Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti

FJDC #1

jaiksis
Viestit: 12
Liittynyt: 28.02.2013. 18:11
Paikkakunta:

Re: Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja jaiksis » 28.05.2017. 18:26

Eli, tarvii adapterin millä saa mutterin navan keskipisteeseen, sit antaa vauhtia ja katsoo millä momentilla akkukone jaksaa pitää liikeen yllä. Vaihtaa stefan ja kiristää niin että akkukoneeseen pitää lisätä yksi naksu momenttia. Tarviikos jotain erikoiskaluja stefaa varten. Onko jamantilla osat hyllyssä. Tarviis myös o-renkaan turbolta lähtevän alumiiniputken ja muovisen kotelon väliin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4396
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja JAMANT » 28.05.2017. 18:38

Jos kokeilis vaikka viisarinäyttöisellä momenttiavaimella, sais oikeita arvoja, akkuporakoneella et varmasti saa mitään momenttiarvoja oikein! Tai riko vaan se perä, joku sen sitten korjaa rahaa vastaan....

Löytyy stefa ja löytyy se o-rengaskin. Ensinmainittu on nettikaupassa ja se toinen ei... Stefa: http://jamant.fi/fi/tuote/2467738-stefa ... 52070339ab
Killing time is not murder



Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti

FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1006
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wk 05 peränöljyvuoto

ViestiKirjoittaja Timo L » 29.05.2017. 17:40

Jep, ehdottomasti viisarinäyttöisellä momenttiavaimella ensin pyörintävastuksen mittaus, stefan vaihdon jälkeen pinionin mutteinr kiristys niin että pyörintävastus on n. 0,5Nm suurempi kuin vanhallla stefalla/ laakerilla.
Sopiva asteikko viisarinäyttöisessä olisi joku 0-15Nm versio, tai jopa sitäkin pienemmille momenteille. Naksahtava avain ei oikein myöskään käy..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 7 ja 0 vierailijaa