Kyllä esim. tämä on aikalailla selkeä ja sillä pärjää. Toki pitää olla vähän perustietoa mitä oikeasti tekee ja mitä mikäkin asia tarkoittaa. Oleellisimmat tiedot löytyy alkusivulta (lautaspyörän ja laakeripukkien kiristysmomentit, sallittu hammasvälys, ja laakereiden esijännityksen määrä -> viimeisin mitataan viisarinäyttöisellä momenttiavaimella), sekä loppupään sivuilta missä on kuvattuna sopivat hammaskosketuksen kuviot.
https://www.yukongear.com/downloads/man ... ctions.pdf
Yleisesti ottaen kun alat laakeroida perää uudestaan, niin liikkeelle samoilla shimmipakettien paksuuksilla kuin alunperin. Pinionissa on yleensä merkattuna joko asennussyvyys, tai sitten +/- arvo (esim +2), mikä tarkoittaa pinionin asennusyvyyden eroa "täydelliseen" pinioniin. Niistä saa sitten laskettua että pitääkö lisätä vai vähentää pinionin syvyyttä säätävän shimmipaketin paksuutta.
Jos sulla on krymppirenkaalla pinionin esijännityksen säätö, niin heti kun alkaa laakerivälys poistua tsekkaat riittävän usein pinionin laakereiden esijännityksen. Tarkoittaa siis tyliin mutteria 1/8- max. 1/4-osakierros kireämmälle, tarkistus, ja tarvittaessa lisäkiristys. Jos taas on shimmeillä pinionin esijännitys, niin sitten pitää joka kerta vetää yoke momenttiin että näkee onko oikein vai ei.
Krymppirenkaalla säädettäessä pinionin stefa pitää olla paikallaan kun aletaan kiristämään, shimmeillä vasta kun oikea esijännitys on löytynyt. Krymppirenkaalla käytät uutta mutteria. Shimmeillä kannattaa käyttää vanhaa - hio tarvittaessa mutterin ulkopäästä dremelillä se "rypistys" pois, että pyörii käsin vapaasti - ja EHDOTTOMASTI rasvaa väliin. Lopuksi sitten bräkleenillä kierteet puhtaaksi ja uusi mutteri sinisellä loctitella vahvistettuna momenttiin.
D30 akselissa tarvitset asennuslaakerit, eli vanhoista laakereista sisäkehältä kamaa pois (poskilaakerit ja pinionin ulompi laakeri sisäkehältä, pinionin sisemmän laakerin ulkokoolin ulkokehältä). Dremel hiomakivellä riittää, mutta jonkin verran menee aikaa. Pitää olla jämptit, mutta niin että saat ne öljyttynä sormin paikalleen ja pois.
En tiedä tuliko tuossa nyt ihan kaikki mieleen, mutta ainakin oleellisimmat
edit: Niin juu, jos käytät vanhaa välitystä niin tsekkaa hammaskuvio ja mittaa hammasvälys ENNEN purkua. Tähtäät mahdollisimman samaan kuvioon ja hammasvälykseen, niin ei välttämättä perä ulise uusilla laakereilla
