P-asento hukasssa (WJ 3.1TD)
Lähetetty: 12.08.2016. 15:32
Olisikos tälläiseen vikaan korjauskeinoa oireiden perusteella:
Vaihteisto ei mene P-asentoon, vaihteenvalitsin kyllä. Eli kun vaihteenvalitsin on P-asennossa, auto ei starttaa. N-asennossa starttaa. Tämä oirehti ensin muutaman kerran ja välissä toimi normaalisti. Nyt sitten jatkuvasti oire päällä. Ja eilen sitten huomasin, kun olin auton käynnistänyt ja sen jälkeen kepittänyt P-asentoon (ja noussut autosta auton taakse kytkemään peräkärryä), niin pakkivalo palaa ja auto tosiaan pyrkii peruuttamaan eli pakki on silmässä.
Kerran tässä ihan äskettäin taisi tehdä niinkin, että vaihteenvalitsin R-asennossa auto lähtikin eteenpäin. Korjaantui kun käytin vaihteenvalitsimen päästä päähän (eli pakko-ykkönen -- P-asento välillä) pari kertaa.
Onko vaijeri irtoamassa ja kummastakohan päästä se mahtaisi irrota? Vielä en ole ryöminyt auton alle, ajattelin kysyä täältä ensin jos olisi vaikka tuttu vika. Auto siis tämä WJ 3.1TD eli 44RE-laatikolla.
Ja haittaakos, että tuon joutuu nyt jättämään peruustusvaihde silmässä seisomaan? Avaimiahan ei saa virtalukosta ellei vaihteenvalitsin ole P-asennossa... On kyllä tuossa pihassa tasaisellakin nyt käsijarru kytkettynä.
Vaihteisto ei mene P-asentoon, vaihteenvalitsin kyllä. Eli kun vaihteenvalitsin on P-asennossa, auto ei starttaa. N-asennossa starttaa. Tämä oirehti ensin muutaman kerran ja välissä toimi normaalisti. Nyt sitten jatkuvasti oire päällä. Ja eilen sitten huomasin, kun olin auton käynnistänyt ja sen jälkeen kepittänyt P-asentoon (ja noussut autosta auton taakse kytkemään peräkärryä), niin pakkivalo palaa ja auto tosiaan pyrkii peruuttamaan eli pakki on silmässä.
Kerran tässä ihan äskettäin taisi tehdä niinkin, että vaihteenvalitsin R-asennossa auto lähtikin eteenpäin. Korjaantui kun käytin vaihteenvalitsimen päästä päähän (eli pakko-ykkönen -- P-asento välillä) pari kertaa.
Onko vaijeri irtoamassa ja kummastakohan päästä se mahtaisi irrota? Vielä en ole ryöminyt auton alle, ajattelin kysyä täältä ensin jos olisi vaikka tuttu vika. Auto siis tämä WJ 3.1TD eli 44RE-laatikolla.
Ja haittaakos, että tuon joutuu nyt jättämään peruustusvaihde silmässä seisomaan? Avaimiahan ei saa virtalukosta ellei vaihteenvalitsin ole P-asennossa... On kyllä tuossa pihassa tasaisellakin nyt käsijarru kytkettynä.