Ryskettä ja rytinää
Lähetetty: 28.03.2015. 14:40
Terve!
Ongelmana on että Mustasaaren suunnistuskisassa alkuvuodesta alkoi Cherokee pitämään loppurasteilla ja etenkin nuoskalumisella pellolla melkoista pauketta edestä kun yhtään enemmän joutui tarjoamaan voimaa. Auto on 1993 ja sillä 4 litraisella bensapadalla, AW4-automaatilla ja NP242-jakiksella. Kotona sitten kisan jälkeen testailin niin ainoastaan part-time-nelivedolla ja eteenpäin rutisi ja paukkui voiman kanssa, peruutellessa ja takavedolla ei sitten millään. Etuperät, vetarit, kardaanit ym. tutkittu eikä vikaa. No, jakolaatikko oli sitten auki ja venyneen ketjun tilalle vaihdoin uuden, ei tosin ollut mitään varsinaisia hyppimisjälkiä. Kotipihassa testatessa tuntui hyvältä, ei mitään paukkeita vaan saattoi olla kylläkin liian liukas alusta ettei tullut tarpeeksi kuormaa vaikka kuinka hapetti. Tänään kävin sitten Ylämyllyllä Isory:n tapahtumassa ja huomasin jo Varkaudessa liikennevaloista lähtiessäni että rusahtaa taas samalla lailla kerran kun yhtään reippaammin lähtee (ja vain takaveto päällä). Pidätin sitten autoa jarrulla ja D-pesässä painoin kaasua niin sama rusahdus aina kun yritti päästä liikkeelle takavedolla, ja ääni ikäänkuin edestä. Kotiin tultuani jatkoin testailua metsäautotiellä ja asfaltilla, takavedolla ja nelivedolla ja homma alkaa haiskahtamaan että 1.vaihteella tapahtuu tuo ryske ja pauke, tosin sitä on vaikea arvioida kun hapettaa että onko se nyt ykkönen vai kakkonen. Asfaltilla ei saa paukkumaan kuin liikkeelle lähtiessä. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia ja minkälaista diagnoosia ehdotatte? Vai onko se vaan yksinkertaisesti "tomaatista" ykkönen sökönä? Ja Venäjän Pääsiäissafari peruttava, nyyh!
Täytyy mennä auton alle ja pudottaa vaihteistoöljyt pihalle jos niistä vaikka jotain näkisi.
Ongelmana on että Mustasaaren suunnistuskisassa alkuvuodesta alkoi Cherokee pitämään loppurasteilla ja etenkin nuoskalumisella pellolla melkoista pauketta edestä kun yhtään enemmän joutui tarjoamaan voimaa. Auto on 1993 ja sillä 4 litraisella bensapadalla, AW4-automaatilla ja NP242-jakiksella. Kotona sitten kisan jälkeen testailin niin ainoastaan part-time-nelivedolla ja eteenpäin rutisi ja paukkui voiman kanssa, peruutellessa ja takavedolla ei sitten millään. Etuperät, vetarit, kardaanit ym. tutkittu eikä vikaa. No, jakolaatikko oli sitten auki ja venyneen ketjun tilalle vaihdoin uuden, ei tosin ollut mitään varsinaisia hyppimisjälkiä. Kotipihassa testatessa tuntui hyvältä, ei mitään paukkeita vaan saattoi olla kylläkin liian liukas alusta ettei tullut tarpeeksi kuormaa vaikka kuinka hapetti. Tänään kävin sitten Ylämyllyllä Isory:n tapahtumassa ja huomasin jo Varkaudessa liikennevaloista lähtiessäni että rusahtaa taas samalla lailla kerran kun yhtään reippaammin lähtee (ja vain takaveto päällä). Pidätin sitten autoa jarrulla ja D-pesässä painoin kaasua niin sama rusahdus aina kun yritti päästä liikkeelle takavedolla, ja ääni ikäänkuin edestä. Kotiin tultuani jatkoin testailua metsäautotiellä ja asfaltilla, takavedolla ja nelivedolla ja homma alkaa haiskahtamaan että 1.vaihteella tapahtuu tuo ryske ja pauke, tosin sitä on vaikea arvioida kun hapettaa että onko se nyt ykkönen vai kakkonen. Asfaltilla ei saa paukkumaan kuin liikkeelle lähtiessä. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia ja minkälaista diagnoosia ehdotatte? Vai onko se vaan yksinkertaisesti "tomaatista" ykkönen sökönä? Ja Venäjän Pääsiäissafari peruttava, nyyh!
Täytyy mennä auton alle ja pudottaa vaihteistoöljyt pihalle jos niistä vaikka jotain näkisi.