Sivu 1/2

2.8 KJ:n automaatti ja pakkanen

Lähetetty: 03.04.2012. 11:14
Kirjoittaja TEPE
Kuuluuko tuon laatikon pitää 4 vaihdetta vähän niinkuin jemmassa kun pakkasta on yli 15 astetta. Jotenkin tuntu, että sitä 4 vaihdetta ei löytynyt edes 20km ajon jälkeen. Muutenkin meni koko työmatka isommilla kierroksilla kuin normaalisti ja se näkyy kulutuksessa. Onko ongelma nyt öljyissä vai onko tuo normaalia.

Lähetetty: 03.04.2012. 12:08
Kirjoittaja 28CRDKJ
Normaalia.

Lähetetty: 03.04.2012. 12:37
Kirjoittaja TEPE
Oikeasti! No huh huh että on erikoinen laatikko kyllä. Nyt en enää ihmettele kyllä yhtään jos puhutaan, että kunnon pakkasilla auto kuluttaa enemmän. Pitikö tuo ruveta selvittämään, että miten tuosta ominaisuudesta pääsee eroon. Tuota 2.8 KJ:tä ei vissiin ole saanut manuaalilla ollenkaan?

Lähetetty: 03.04.2012. 12:57
Kirjoittaja Aapo
Ootko varma että on nelilovinen loota? Minkäikänen vehe? Paskamainen ominaisuus, mutta taitaa kuulua kaikkiin automaatteihin.

Lähetetty: 03.04.2012. 14:23
Kirjoittaja TEPE
Just mietinkin, että olikohan tuo kuitenkin 5 lovinen loova. No jos se on normaalia niin minkäpä sille mahtaa. Pääasia ettei ole rikki.

Lähetetty: 03.04.2012. 15:10
Kirjoittaja filler
juuh, 5-lovinen loota se on.
Minulla kun vielä oli CRD 2.8, niin siinä riitti kovillakin pakkasilla n.5-6km, kun lähti hakemaan viitos pykälää maantiellä.
Onko sinulla mitkä öljyt ja kuinka tuoreet laatikossa?

Lähetetty: 03.04.2012. 18:51
Kirjoittaja 28CRDKJ
Muistelen että sai huijatuksi "ylivaihe" nappulaa napsuttamalla...

Lähetetty: 03.04.2012. 19:33
Kirjoittaja TEPE
Sen kun tietäs, että millon on vaihdettu ja mitä. Huoltokirja on vielä autoliikkeessä, mutta vois olla viisainta vaihtaa ölpät ja suodatin. Kai sielä suodatin on laatikon sisällä? Mahtaakohan löytyä selkokielisiä ohjeita tuohon laattikkoöljyn ja suodattimen vaihtoon?

Lähetetty: 04.04.2012. 10:08
Kirjoittaja PÄSSI
Ehkä / todennäköisesti ei ole minulla sama automaatti laatikko Jeepissä, sama ongelma kuitenkin. Uudesta lähtien, ei siis pitäisi olla mitään vikaa, vaan ihan oikeasti siis jokin tyyppiominaisuus :?: Mersun laatikossa :shock: . Ylivaihde nappulan käyttäminen auttaa minulla, heti ekan 50 metrin matkalla painaa sen päälle ja pois: Kaikki vaihteet toimii. Ilman ylivaihde nappulan käyttöä täytyy pienelläkin pakkasella ajaa vähintään n. 5 kilometriä jotta kaikki vaihteet tulee käyttöön. Mitä kylmempään sitä enemmän vaihteita tippuu pois käytöstä. Jeeppi käynyt merkkihuollossa joten pitäisi olla kaikki kunnossa ja oikeat nesteet sisällä.
:shock:

Lähetetty: 05.04.2012. 13:53
Kirjoittaja TEPE
Joo olipa hyvä vinkki tuo O/D napin päällä käyttäminen. Heti alko pelaamaan 5 vaihde kylmänäkin. Kiitti vinkistä.

Lähetetty: 05.04.2012. 14:11
Kirjoittaja PÄSSI
Hienoa kun joku todella ymmärtäväinen, kertoisi meille apukoululaisille. Silleen yksinkertaisesti mitä / miksi -mistä tämä tälläinen johtuu. :?:
JOS tämä O/D nappula pelaaminen on Jeepissä normaalia = niin miksei siitä sitten ole kuullut Mersu tyypeiltä :?: Jotenkin olisi loogista että niissä Mersuissakin olisi sama juttu, kun kerran pitäisi olla sama automaatti laatikkokin.
On kait Jeeppi insinöörit, luoneet mukavia ominaisuuksia ihan muuten vaan :?:
Ei tämä "ominaisuus" haittaa, päin vastoin - oikeastaan aika hauska juttu minusta, ihmettelen vaan miksi :shock:

Lähetetty: 05.04.2012. 18:20
Kirjoittaja Aapo
Ei kyllä toiminu ku tänään kokeilin. Napilla vaihto 4->3:lle ja uudella painalluksella takas neloselle. :x

Lähetetty: 06.04.2012. 0:18
Kirjoittaja 28CRDKJ
PÄSSI kirjoitti:Hienoa kun joku todella ymmärtäväinen, kertoisi meille apukoululaisille. Silleen yksinkertaisesti mitä / miksi -mistä tämä tälläinen johtuu. :?:
:
Moottori lämpenee nopeammin kun käy suuremmilla kierroksilla ja luulis että vähempi kuormittaa jäistä tomaattia ja lämpenee sen tomaatin öljytki nopeemmin :roll:

Lähetetty: 06.04.2012. 9:59
Kirjoittaja PÄSSI
Siis ilmeisesti typerää, painella sitä O/D nappia. Niin minä ymmärrän tuon ylläolevan. Sen käyttäminen vain rasittaa Vaihdelaatikkoa, ihan turhaan. :?:
Jeeppi ei ole muutenkaan tehty "nopeaan" ajoon, siis ilmeisesti olisi järkevää ajaa pakkas aamuina ihanvaan hissukseen = enemmän kuin tavallisesti ja unohtaa koko O/D nappi ainakin ekaksi 10 kilometriksi :?: :)
ja sitten vasta painella jos painelee, minulla se toimii poikkeuksetta, "ongelman poistajana" .

Lähetetty: 06.04.2012. 14:30
Kirjoittaja Aapo
En saa toimimaan.

Muutenkin jännä, kun ulkolämpötilalla ei juuri tunnu olevan juuri merkitystä, että kuin nopeasti loota rupeaa vaihtamaan isoimmalle pykälälle. Luulisi sen laatikon olevan suunnilleen saman lämpöinen, kuin ulkolämpötila. Silti saa ajaa melko tarkasti saman matkan oli pakkasta sitten 20 tai 2 astetta. 4,5 - 5 km se on melkein aina. Kun pakkanen kirii sinne 25-30 tienoille, saattaa mennä 7km. Sitten kun siirrytään muutamia asteita plussalle, laatikko toimii heti mukavasti.