Sivu 1/1
öljyn vaihtoa voimansiirtoon?
Lähetetty: 17.03.2012. 14:32
Kirjoittaja comancheman88
Joo elikkäs näin kevään korvalla olis tarkotus ruveta luttaileeleen öljyjä ja kymysys kuuluukin että mikä öljy olis sopivaa vaihteistoon (manuaali), jakolaatikkoon ja periin (dana 44) autona on comanche rellun turpo kiiselillä? Ohje kirja suosittelee seuraavaa:
Vaihteisto: 75w-90 API GL5
Jakolaatikko: Dextron II luokituksen täyttävää öljyä
Perät?
Ja paljonko mikäkin aparaatti vaatii öljyä?
Lähetetty: 17.03.2012. 23:32
Kirjoittaja Samikoo
Tuolta olen itse noita suosituksia katsellut, ja on kuulemma palvelualtis kaveri jolle voi myös soittaa.
Vaihtoehtoisesti menet esim. BP:n tahi muun öljyfirman sivuille, niiltä löytyy valikko josta valkkaat autosi ja se kertoo ensteks parhaat öljyvaihtoehdot just sulle.
Lähetetty: 18.03.2012. 0:35
Kirjoittaja rane58
Samikoo kirjoitti:Tuolta olen itse noita suosituksia katsellut, ja on kuulemma palvelualtis kaveri jolle voi myös soittaa.
Vaihtoehtoisesti menet esim. BP:n tahi muun öljyfirman sivuille, niiltä löytyy valikko josta valkkaat autosi ja se kertoo ensteks parhaat öljyvaihtoehdot just sulle.
JAMANT on kävelevä Jeep ensyklopedia ja korjaaja..!

Lähetetty: 29.05.2012. 18:42
Kirjoittaja TexasPK
Perään vaihtaisin öljyjä, ilmeisesti Red Line hypoidiöljy ls-lisäaineella on sellaisenaan ok?
Onko noissa peräöljyissä merkitystä viskositeettilukemilla:
75W90 (oli red line)
kun Motonetin hyllyssä oli jokseenkin edullisempaa Mag 1 GL-5 peräöljyä jonka lukema on 80W90
tai Mobilube Syn LS oli sama 75w kuin Red Linellä.
Vai riittääkö että öljy on GL-5 luokituksella vai mitä pitäisi katsoa ennen kuin perään kaataa?
Tiedetään että Jamantilta saisi kätevästi Mobilubet ja lisäaineet, mutta aina pitää olla vaihtehtoja ja mielellään ilman toimituskuluja... kun vain pientä settiä tilailee

Lähetetty: 30.05.2012. 12:39
Kirjoittaja MrWhiskers
ihan sama , mitä 80w/90 öljyä Danaasi laitat .. Jos on lukkoperä niin sitten lisäaineen kanssa !! GL5 lienee tärkeämpi merkintä ... onko tuollakaan niin merkitystä muuta kuin vaihdelaatikossa , jotain paineenkestoluokitustahan se muistaakseni merkitsee ja vaikuttaa ainakin vaihteiston synkronoinnin toimintaan .
Lähetetty: 30.05.2012. 14:22
Kirjoittaja Renegade
Redline 75W-90 on esteripohjainen ja täyssynteettinen.
Mag1 80W-90 on parafiinipohjainen ja ei-synteettinen.
Siitä tulee hintaero.
Mobilube käy kanssa mutta kuulemma LS lisäainetta ei ole tarpeeksi Jeeppiin, vaan täytyy lisätä.
Jenkkiöljyissä on riittävästi jo valmiiksi.
75W jähmettyy noin -50 asteessa ja 80W noin -30 asteessa.
Lähetetty: 31.05.2012. 8:31
Kirjoittaja TexasPK
Kiitos vastanneille! Nyt uskaltaa lähteä ostoksille

Lähetetty: 01.06.2012. 15:16
Kirjoittaja kende
Samikoo kirjoitti:Tuolta olen itse noita suosituksia katsellut, ja on kuulemma palvelualtis kaveri jolle voi myös soittaa.
Kaapataampas keskustelu. Minkälaiset oireet jos ZJ lootassa pelkästään Dexron III ilman lisäainetta? Mulla viime talvena ostettu -98 ZJ joka tuntuu syövän lootasta öljyä. Auton alle ei valu mutta en ole vielä vilkaissut näkyisikö vuotoa ulkoapäin. Seisonnan jälkeen tuntuu laatikko vähän luistavan enemmän mutta ekan kilsan jälkeen toimii ihan ok.
Nykyisistä öljyistä ei siis tietoa joten ajattelin vaihtaa ATF+4 öljyt sisään ja uuden suodattimen, jos vaikka auttaisi tuohon öljyn kulumiseen.