Sivu 1/2
Grand Cherokee ZJ -94 automaatin oikuttelu
Lähetetty: 17.11.2011. 16:53
Kirjoittaja evaat
Mistähän mahtaa johtua, kun automaattilaatikko ei vaihda välillä kunnolla ylöspäin? Joskus joutuu kierrättämään kolmeen tonniin ennenkuin vaihtaa seuraavaa pykälää, yleensä taas vaihtaa aivan normaalisti. Öljyt laatikkoon on vaihdettu viime kesänä ja sen jälkeen kilsoja ei ole tullut kuin muutamia tuhansia. Voisko johtua vääristä öljyistä tai uudet öljyt on saaneet jotain likaa liikenteeseen ja tukkinut jonkun paikan?
Auto myös täristää jonkunverran vaihde päällä paikoillaan.
Lähetetty: 17.11.2011. 16:58
Kirjoittaja JAMANT
TPS-vika, TV-kaapelin väärä säätö, joku muu anturivika...
Lähetetty: 01.01.2012. 14:30
Kirjoittaja evaat
TPS-anturi vaihdettu ja yhä edelleen satunnaisesti joutuu kierrättämään yli kolmen tonnin ennenkuin vaihtaa isommalle. Vika oireilee lähinnä ykköseltä kakkoselle vaihtaessa.
Mites tuon TV-kaapelin säädöt pystyis tarkistamaan?
Lähetetty: 22.01.2013. 18:28
Kirjoittaja mikasti11
mites tuo tv kaapeli pitää säätä kun mulla jumittaa se vaijeri. eli pitäs rasvata se vaijeri, sais samalla säädettyä sitten.
auto on zj 93 ja 4.0 koneella. laatinkonmallia en tiedä
Lähetetty: 22.01.2013. 19:23
Kirjoittaja JAMANT
mikasti11 kirjoitti:mites tuo tv kaapeli pitää säätä kun mulla jumittaa se vaijeri. eli pitäs rasvata se vaijeri, sais samalla säädettyä sitten.
auto on zj 93 ja 4.0 koneella. laatinkonmallia en tiedä
Muistaakseni siellä on automaattisäätö, painat yläpään napista ja vedät sen kuoren ulos ja päästät napista, sitten kaasupoljin lattiaan (kevyesti mattoon siis) and that´s it!! Jos ei oo automatiikkaa, niin sitten se pitää olla mieluummin tiukalla, kuin löysällä se vaijeri...
Ja jos rasvaus ei auta, niin uutta vaijeria on hyllyssä...
Lähetetty: 23.01.2013. 17:10
Kirjoittaja mikasti11
joo siinä vaijerin kuoressa on semmonen nappi tavallaan mistä painetaan ja kuorta saa liikuttettua. täytyy huomenna suorittaa nuo toimenpiteet ja kattoa jos pelais paremmin
Lähetetty: 24.01.2013. 19:53
Kirjoittaja mikasti11
vaijeri rupes liikkuu jouhevasti vaan vielä luistaa välillä tuo 2-3 vaihto. olevinaan laatikko rempattu 2070 eurolla joku vuos sitte
Lähetetty: 24.01.2013. 23:00
Kirjoittaja JAMANT
Pantojen säätö??
Lähetetty: 25.01.2013. 5:32
Kirjoittaja mikasti11
kunkas se tehdään näihin laatikkoihin? muuten laatikko pelaa hyvin mutta tuo vaihto on se ongelma vaan
Lähetetty: 25.01.2013. 8:21
Kirjoittaja JAMANT
mikasti11 kirjoitti:kunkas se tehdään näihin laatikkoihin? muuten laatikko pelaa hyvin mutta tuo vaihto on se ongelma vaan
Takapanta kiristetään ottamalla öljypohja pois ja etupannan kiristysruuvi on laatikon vasemmalla puolella aika edessä, siellä etummaisen jäähdytinputken vieressä, kontramutteri auki ja kiristetään ruuvi momenttiin ja avataan määrätty määrä kierroksia (että pantaan tulee se auki asento) ja kontra kiinni, etupantaan on olemassa työkalu:
http://www.jamant.fi/saatotyokalu-zjyjw ... -3799.html , se nimittäin on sellaisessa välissä että ei oikein momenttiavain sovi väliin... Takapannan säätö kannattaa tehdä samalla kun vaihtaa öljyt ja suodattimen!!
Lähetetty: 25.01.2013. 17:58
Kirjoittaja mikasti11
tuohan selventää jo paljon pystytkö kertomaan noita momentteja ja kierroksia?
Lähetetty: 25.01.2013. 22:04
Kirjoittaja JAMANT
mikasti11 kirjoitti:tuohan selventää jo paljon pystytkö kertomaan noita momentteja ja kierroksia?
Joo, mutta tarviit sen työkalun ja mä tarviin tarkemmat tiedot sähköpostin kautta, ota yhteyttä sitä kautta...
Lähetetty: 16.03.2013. 18:06
Kirjoittaja mikasti11
no nyt se jeppenin laatikko sit antautu jostain. öljyt on ihan normaalit mitä katoin,mutta kun pakin laittaa päälle niin sammuu auto saman tien ja eteenpäin ei vaihda kakkosta isompaa mitenkään. hyviä ideoita mikä sieltä ois menny?
Lähetetty: 16.03.2013. 20:48
Kirjoittaja Sikli
Täältä löytyy varmasti viisaampia kuin minä mutta aavistelen että kovasti jotain tietoa odotellaan jostain suunnasta. Jenkkifoorumeilla on näissä tapauksissa näemmä lähdetty siitä liikkeelle että jossain on vikaa sähköissä. Sulakerasiaa siis kannattaa tutkia sekä johdotuksia ovatko ehjät ja niin edelleen. Ja kun sähköistä on kyse niin yksi harmiton keino on ottaa akun kenkä vaikkapa puoleksi tunniksi irralleen, sähköt ovat joskus mystinen juttu.
Tsemppiä nyt kuitenkin, harmi etten tämän viisaampi tässä asiassa ole.
Lähetetty: 16.03.2013. 22:04
Kirjoittaja JAMANT
Vaihteet 1-3 on ihan mekaanisia, ne pitäis löytyä, vaikka ei laatikossa olis töpselit kiinni ollenkaan... Ja nyt jos kone sammuu kun laittaa vaihteen päälle, niin todennäköisesti on turbiinin lukko jumittunut päälle, se kun poistaa nestevälityksen kun se lukittuu...