Np249J?
Lähetetty: 01.09.2011. 21:47
Mietinpä tässä että 96 ZJn visko alkaa pikkuhiljaa olla vaihtokunnossa ja tuttava saisi tuotua jenkeistä sellaisen edullisemmin kuin Suomesta. Mistä tietää onko tuossa nykyisessä hitaalla puolella lukitusta, kun auto on valmistettu joskus 95 vuoden lopussa ja on kuitenkin tuota uudempaa mallia. Jostain luin että jotkut alkupään 96 olisivat ilman hitaanpuolen keskilukkoa. Se New progress nimihän muuttui joskus 96 lopussa New Venture nimiseksi ja jotkut mainostavat että tuossa NV:ssä se lukko olisi valmiina ja vanhemmissa joko on tai ei. Mutta omassa kun laittaa 4lowin päälle niin kääntösäde kasvaa ja käyttäytyy yhtä jäykästi kuin edesmennyt Suzuki Vitara neliveto päällä jossa neliveto oli yhtä puuta. Niin voiko tuosta päätellä että siinä on se keskilukko? Ja voiko sitä tarkistaa jollain muulla tapaa? jakolaatikossa lukee NP249J, assembly no, serial no ja ratio 272 syracuse ny. Syvässä hiekassa suditellessa en ainakaan itse huomannu sutimista, mutta kait sen talvella huomaa selvemmin. Mietin tässä että kannattaako vaihtaa visko vai hommata tuollainen NP242 jakolaatikko missä on 5 eri vetotapaa. Periaatteessa tuo nykyinenkin riittää jos vain on se lukitus hitaalla. Ja menisikös tuo 242 suoraan vanhan paikalle ilman suurempia muutostöitä.
Sitten vielä kysymys vaihteiston toiminnasta. Mahtaakohan solenoidi olla kulunut tai likainen kun vaihteisto vaihtaa kolmoselle 2500 kohdalla kaasupoljin about puolessä välissä pohjasta, niin tuntuu hiukan kovempi nykäys ikäänkuin vaihteisto vaihtaisi ensin kolmoselle, sitten heti takas kakkoselle ja lopuksi uudestaan kolmoselle. Kylmänä tuntuu tekevän useammin. Kone 4 litrainen.
Sitten vielä kysymys vaihteiston toiminnasta. Mahtaakohan solenoidi olla kulunut tai likainen kun vaihteisto vaihtaa kolmoselle 2500 kohdalla kaasupoljin about puolessä välissä pohjasta, niin tuntuu hiukan kovempi nykäys ikäänkuin vaihteisto vaihtaisi ensin kolmoselle, sitten heti takas kakkoselle ja lopuksi uudestaan kolmoselle. Kylmänä tuntuu tekevän useammin. Kone 4 litrainen.