Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
Jänkhä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01.08.2010. 19:52
- Paikkakunta: Loppi
Viesti
Kirjoittaja Jänkhä » 17.04.2011. 18:13
Hämmästys oli suuri kun kytkintä rupesin vaihtamaan, vanha silmälaakeri oli 2mm puoleltaan olemassa olevaan kytkinakseliin horo.
Kytkinpaketissa tullut laakeri oli taasen kytkinakseliin passeli mut moottorin päähän horo.
Muilla tullu samanmoisia ongelmia vastaan?
-
latex
- Viestit: 182
- Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
- Paikkakunta: Konnunsuo
Viesti
Kirjoittaja latex » 17.04.2011. 23:04
wrankusta tiiä mitään mut viimesimmässä kytkin rempassa pullahti pussista 3 kpl eri kokosia silmä laakereita..? tilasin kolmi lapasen 79vm cherokeen kytkimen. 1 niistä holkeista sentään tuntu sopivalta

-
Jänkhä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01.08.2010. 19:52
- Paikkakunta: Loppi
Viesti
Kirjoittaja Jänkhä » 18.04.2011. 23:02
Ei löytyny sopivaa Jamantiltakaan niin hain laakeriliikkeestä sinnepäin mitoilla, aika harvassa nuo tuumasella ulkokehällä ja millisellä sisäkehällä neulalaakerit. Hiukan joutu sorvilla uutta laakeria silpomaan mut hjyvä tuli.
-
Jänkhä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01.08.2010. 19:52
- Paikkakunta: Loppi
Viesti
Kirjoittaja Jänkhä » 20.07.2011. 23:52
Selvispä tämäkin hämmästely.
AX-15 1988-1991 on ollut kytkinakselilla jonka pää 19/32 tuumaa, ja taasen 1991-1999 on ollut kytkinakselilla jonka pää 3/4 tuuma.
Summa summaarum omaan jeeppiini on joku nero vaihtanut vanhemman AX-15 lootan joka ei käy tuohon uudemman koneen vauhtipyörään.