Sivu 1/1

WJ 4.7 Automaattilootan toiminta??

Lähetetty: 19.04.2010. 22:47
Kirjoittaja hakkis77
Miks musta tuntuu edellisiin automaatteihin verrattuna oudolta, että isompaa vaihtaessa...varsinkin kylmillä öljyillä vaihtaminen ikäänkuin kestäisi kauan ja veto vähenisi hetkeksi....onko tämä jeepin ominaisuus vai onko nyt toi prkl loota leviämässä....
Ps. tarkennus vielä tohon vaihtamiseen....tuntuu ikään kuin kävisi jollain pienellä välivapaalla.. :)

Lähetetty: 21.04.2010. 19:04
Kirjoittaja kozel
Tuossa just yks WJ:n automaatti pajalla kun ei irrota. Siinä kanssa oiretta ollu ettei vaihda sillai jouheesti ja vaikutusta oli että oliko loota lämmin vai mentiinkö kylmillä öljyillä. Meni nyt loota pajalle ja totesivat että venttiilit jumittaa. Irrotusongelmat on taasen sit turbiinissa. No samalla menee nyt turbiini vaihtoon ja loota sekä jakoloota remonttiin ku jakis tuumas että laakeriremontti olis ajankohtainen samalla.

Tämä loota siis 3.1TD koneen perässä ja mittarissa 260tkm

Lähetetty: 05.11.2010. 8:40
Kirjoittaja tkar61
Minulla WJ:ssä kylmällä koneella ja vaihteistot sekä perät myös kylminä auto tuntuu aika jäykältä sekä kääntyessä että suoraan ajaessa. Suoraan ajaessa saa kaasua painaa reilusti että tuntuu kiihtyvän normaalisti. Tätä ei kestä kuitenkaan kuin muutama sata metriä näillä keleillä eli nollarajoilla. En muista oliko ne Jeepin suosittelemat peräöljyt synteettisiä? Automaattihan ei pitäisi tuntua kankealta. Peristä tuo mielestäni johtuukin varsinkin käännöksissä kylmillä öljyi
llä.
Muuten WJ toimiii hienosti :)

ai niin....kohta 309tkm mittarissa :wink:

Lähetetty: 30.11.2010. 9:20
Kirjoittaja dj_pirtu
täälä myös näillä -15°c pakkasilla on jeeppi ruvennut kangistumaan. laatikko on todella tahmea eikä isompia vaihteita meinaa heti löytyä. pistää myös hieman kampoihin kun ratti laidassa pihalla venkslaa.

öljyjä on vaihdeltu vastikään paitsi vaihdelootassa on varmaan jo peräti 20tkm vanhat(!). ensimmäinen talvi vasta menossa niin ei kokemusta mutta onko tuon laatikon tahmailu normaalia vai pitääkö ruveta huolestumaan? kyllähän se siitä on aina notkistunut ajamisella ja 10km duunimatkan loppupuolella löytyy se viimeinenkin vaihde.

toisen auton automaatiloota (accord) ei tahmaile millään kelillä.

Lähetetty: 30.11.2010. 10:12
Kirjoittaja Renegade
On täysin normaalia. Sama homma myös KJ:ssä. Johtuu momentin muuntimesta. (Accortissa ei varmaan ole sellaista.)

Asia mainitaan myös käyttöohjekirjassa:

NOTE: If the vehicle is started in cold outside temperatures,
shifts into Overdrive may be delayed. Normal
Overdrive and shifting operation will resume when the
temperature of the transmission reaches the appropriate
temperature. Refer to the “Note” under “Torque Converter
Clutch” later in this section.

The torque converter clutch will not engage until the
transmission fluid and engine coolant is warm (usually
after 1–3 miles (1.6–4.8 km) of driving). Because
engine speed is higher when the torque converter
clutch is not engaged, it may seem as if the transmission
is not shifting into “Overdrive” when cold. This is
considered a normal condition. Pressing the “O/D
OFF” switch will show that the transmission is able to
shift into and out of “Overdrive.”

Lähetetty: 30.11.2010. 10:20
Kirjoittaja dj_pirtu
tosiaan, accossa vaihteet vaihtuu ihan "selvästi", ei ole mitään luistatuksia seuraavalle pykälälle niinkuin jeepissä.

appiukolta meni 500:sta ässämersusta joskus 90-luvulla automaatti paskaksi kovalla pakkasella kun yritti lähteä liikkeelle eikä auto liikkunutkaan mihinkään. oli aikasen kallis remontti. nyt hikoilen joka kerta kun jeeppi tarttee normaalia enemmän kaasua liikkeelle lähtöön kovemmalla pakkasella, tuntuu että loppu lähenee. :)

Lähetetty: 30.11.2010. 11:07
Kirjoittaja Renegade
Kyllä nämä on mun käsittääkseni aika vahvoja laatikoita. En usko, että niitä helpolla rikki saa. Samoja käytetään Dodgen kuorma-autoissa.
Ja kyllähän siellä rapakon takanakin voi melko pakkasia olla, Alaskassa ja Kanadassa. Luulisin että on otettu suunnittelussa huomioon.