WJ etupyörien veto hukassa

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: takaveto...neliveto

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.02.2010. 11:25

Posivili kirjoitti:Niin onko tämän georotorin toiminta siis sidoksissa siihen progressiiviseen kytkimeen? Toimiiko se kytkin siis tämän georotorin paineella eli voiko vika ollakin sitten siinä öljypumpussa...?
Se on se (jos se nyt sitten on jakolaatikossakin nimeltään Georotor??) pumppu sisäänrakennettu sitten siihen progressiiviseen kytkimeen, siellä on (kun katsoo käytettyä kytkintä) sisällä ainakin kolme ratasta erillään toisistaan, mutta ne on kumminkin kaikki kiinni samassa pääakselissa (vaikea selittää)... Täytyis joskus purkaa toi yksi, jota olen säästellyt malliksi tossa pöydällä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Posivili
Viestit: 11
Liittynyt: 07.01.2009. 15:55
Paikkakunta:

takaveto..neliveto

Viesti Kirjoittaja Posivili » 26.02.2010. 20:30

No niin. WJ kävi pajalla jossa havaittiin, että jakovaihteiston öljy oli todella vähissä. No öljyt vaihdettiin ja laitettiin sopiva määrä. Auto on taas nelivetoinen....

Posivili
Viestit: 11
Liittynyt: 07.01.2009. 15:55
Paikkakunta:

takaveto...neliveto

Viesti Kirjoittaja Posivili » 27.02.2010. 18:50

Niin, tuli vielä mieleen. Ne kytkimen kitkapinnat saattavat hyvinkin olla ihan kunnossa jos ajattelee asian niin, että jos öljyn vähyys on estänyt gerotor-pumppua kytkemästä niin kitkapinnat ovat siis pyörineet toisistaan erillään joten eivät ole kuluneet. Toinen asia on tietysti se, että onko öljyn vähyys tehnyt tuhojaan muuten...

-P-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.04.2010. 17:34
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja -P- » 14.06.2010. 10:31

Tuo gerotor(generated rotor) on oikeestaan yhden tyypin hydraulipumppu, vari-lok on se koko tasauspyörästön lukitussysteemi.

Mistähän löytäs kaavio/toimintakuvan tuolla vari-lokille...

-P-

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 24.08.2010. 0:43

Moro!
Kun ostaa grand cherogen,niin senjalkeen on miltei salapoliisityota selvittaa,mitaosiaon kokoonpanolinjalla sina paivana ollut.
Moottori,vaihdelaatikko,jakoltk ja perat.
Mutta kylla ne sielta loytyy,kun pariiltaa olen tutkinut eri jeeppisivuja,lukenut keskustelupalstaa ja Jamatinsivut on olleetavuksi,oikeita oljyja etsiessa,moparin oljyjen varaosanumerot ovat pitkalti samat,kuin JEEP Malagan,jonka yksihuoltolasku tuli autonmukana.http://translate.google.com/translate?h ... ission.htm Ja tastalinkista loytyi viela vahvistusta "oikeille"oljyille.
-P- kyseli kesalla vari-lokille kuvia,taalta jotain loytyy,en ainakaan huomannut onko kys linkki jo taalla?
En tietenkaan saanut oljyja ekayrityksella,koska jeepin varaosapuoli on auki vain siestaanasti :(

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 05.09.2010. 12:44

Hola!
Nyt on aloitettu,huoltokierros GC3.1:n. Oljyt ja suodattimet ostin Jeeppi liikkeesta,palvelu oli hyva ja oikeat oljytloytyi ja ovat Moparintuotteita.
Kysyin,puuttuvaa radiokoodia,niin varaosamyyja vinkkasi toimistostahenkilonpaikalle,joka ajatti auton sisalle,otti taskustaan avinnipun,nykaisi radiota hiemanulospain,otti jonkunumeron,meni paatteelle ja sielta code loytyi.Aikaameni pariminuuttia,eika perittyhintaa :D
Entiset jakolaatikkooljyt oli aikatummat ja oljynvaihdon jalkeen auto "notkistui"huomattavasti,eli ei jurraa tiukoissamutkissa,eika renkaat kilju ahtaissa parkkihalleissa.Nelivedon toiminnasta,en viela osaasanoa,kun on kaikki purojenpohjat rutikuivia.Ts jakolaatikkooljyt kannattaa vaihtaa aika tiheaan,eivat maksapaljon ja on nopeavaihtaa,ilmannosturiakin.
Moottoriin laitoin Mobil 1 5w50,entiset oli ilm 10/30,oljynpaine nousi yli kilon?
Nyt on kylmana paalle 5 k ja lampimana vahanyli4kg,niinpa minua rupes vaivaamaan,etta onko oljy liianpaksua,tunkeutuuko oljy kaikkiin voitelukohteisiin ja onko Mobil1,ssa tarpeeksilaatuluokituksia VM;n koneelle?
Yritin etsia VM-dieselin oljylaatuvaatimuksia,mutta huonointuloksin.
Jos jollain foorumilaisella,olistietoa VM 3.1;oljyista,voisi pistaa tietoa tanne.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 05.09.2010. 14:21

Yritin etsia VM-dieselin oljylaatuvaatimuksia,mutta huonointuloksin.

Autokeskukselta kysyin ja laittavat kaikkiin Shell Helix Ultraa. Samaa laitoin omaani ja ei ole enää märkänä öljystä kone. Castrolin Magnatec Diesel oli edellinen ja öljyn kulutus 1l/2500km ja nyt alle 1l/10.000km
Ainoa mistä öljyä vielä puskee on moottorin takastefa..

Omani siis 2.5CRD VM dieselin tekele pikku cherokeessa.

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 05.09.2010. 21:17

Samat luokitukset nayttas olevan Shellin ja Mobilin synt oljyissa,varmaan olis 15/40 ollut tarpeeksi jaykkaa,muttei lampotila taalla mene alle+10asteen.

SimoH
Viestit: 11
Liittynyt: 08.04.2011. 11:15
Paikkakunta: Pori/Hml

Viesti Kirjoittaja SimoH » 06.05.2011. 14:20

Laitetaanpa kysymys tähän jatkeeksi.

Onko noita Vari-Lok mötiköitä saatavana varaosana jostakin ? Siis etuakseliin ja miksei taka-akseliinkin.

Entä mitä nuo '03 GC Quodradriven akselit ovat tyypiltään?
Edessä Dana 30 ja takana Dana 44? Taka-akselissa vaikuttaisi olevan alumiininen murikka.
WJ LTD QD 2.7 2003

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.05.2011. 14:50

SimoH kirjoitti: Onko noita Vari-Lok mötiköitä saatavana varaosana jostakin ? Siis etuakseliin ja miksei taka-akseliinkin.

Entä mitä nuo '03 GC Quodradriven akselit ovat tyypiltään?
Edessä Dana 30 ja takana Dana 44? Taka-akselissa vaikuttaisi olevan alumiininen murikka.
Joo, tilaamalla saadaan!! Ja etuperä on Dana 30 (tai joidenkin luetteloiden mukaan Super Dana 30, tiedä mitä superia niissä olis...) ja takana on todennäköisesti Dana 44!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus