Jos oikein ymmärsin niin myös ollut jossain vaiheessa Wranglerin nelosen jatkeena ??
KJ Cherokeen vaihteisto
-
linttaliiteri
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2009. 21:04
- Paikkakunta: Mäntsälä
Joo, periaatteessa TJ:ssä vuodesta -99 lähtien, mutta oli mulla tälläviikolla -00 TJ 2.5L4 -moottorilla työnalla ja siinä oli kyllä AX-5:nen aski!!linttaliiteri kirjoitti: Jos oikein ymmärsin niin myös ollut jossain vaiheessa Wranglerin nelosen jatkeena ??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ja tänään oli -99 TJ 2.5L4:llä ja siinä oli AX-5 -vaihteisto ja nyt on -02 TJ 4.0L6:lla ja siinä taas on NV-3550 -vaihteisto!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ymmärtääkseni pientä ja kiukkuista nejämukista (2.5L4) ei saa kun tolla AX-5 pikkulodjulla. Wanhaan hyvään aikaan on näköjään ollut sitten kolme- ja neljävaihteisia laatikoita molempien 4- ja 6-koneiden perässä. Näissä uudemmissa 4-pyttyisissä AMC:n koneissa ulostuloakseli taisi olla erilainen kun kutosessa?
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Re: niin
Joo, KJ -02 2.5CRD -koneen perässä on NV-3500 -aski!!JAMANT kirjoitti:Ei, mun mielestä dieselin perässä on NV3500!! Periaatteessa siis sama aski, mutta vahvempi/isompi, menee samalla öljyllä kuin tuossa ylempänä ilmoitettu!!Hunter kirjoitti:Onkos dieselin manuaali loota sama kun bensa KJ.n??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
JAMANT kirjoitti:Jaa, ei osaa sanoa!! Laatikon avattuani mietin tota öljyvaatimusta, kun ei siellä ole mitään ihmeellistä!! Synkat ihan tavallisia pronssi (tai messinki, mistä ne erottaa?? ) -renkaita ja laakerit osin avoimia kartiorullalaakereita (sivuakselin molemmat päät) ja loput laakerit neulalaakereita ja kaksi ilmeisesti kuulalaakeria (kytkinakselin ja pääakselin taka) jotka on molemminpuolin suojattuja!!
Tuohon hatara kommentti on että ilmeisesti tuon öljyvaatimuksen aiheuttaa nuo synkkarenkaiden malli koostumus välykset,jne jne...,vähän sama kun klonkswaagenissa, niin ja tietysti se lisäaineistus on tuossa öljyssä omanlaisensa...niitä tarvittavia lisäaineita kun ei tod.näk. "markettipurkissa" ole...kummia vaihelaatikoita kun ei mikätahansa floora kelpaa höh!
Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali
manuaali
Löysin teidän foorumin ja kun aiheesta löytyy kuvatuksia niin ajattelin josko näistä olisi jollekin iloa vaikka vanha topikki onkin. Kuvat otettiin vuonna 05 13 tkm ajetusta vuoden 03 2.4 KJ:sta muistuttamaan siitä mitä tapahtuu kun ajaa 100 km ilman vaihteistoöljyä (oli sitä reilu desi...). Sivuakselin etupään kartiorullalaakeri leikkasi kiinni, kytkinakselin neulalaakerista suli (muovinen) neulojen kehä ja sivu/kytkinakselin hampaat sinistyivät. Tuolloin Jeep oli uusi eikä varaosia ollut joka purkaamossa, korjattiin mitä osattiin laakerikaupan osilla ja ajateltiin josko se talven kestäisi. Nyt alkaa kait yhdeksäs talvi ja edelleen ujeltaa samalla tavalla kuin kasauksen jälkeen, kilometrejä tosin kertynyt vasta 90 tkm vaurion päälle.






Re: KJ Cherokeen vaihteisto
Vanha threadi mutta jospa joku tätä vielä lukee 
Onko nämä 5 vaihteen ongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus? Ja jos hajoaa, millaiset ovat korjauskustannukset, vaatiiko uuden laatikon vai saako järkevästi/kustannustehokkaasti uuden rattaan?
Kiikarissa olisi siis tuollainen 2.4L Cherokee NV1500 lootalla.
Onko nämä 5 vaihteen ongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus? Ja jos hajoaa, millaiset ovat korjauskustannukset, vaatiiko uuden laatikon vai saako järkevästi/kustannustehokkaasti uuden rattaan?
Kiikarissa olisi siis tuollainen 2.4L Cherokee NV1500 lootalla.
Re: KJ Cherokeen vaihteisto
Halvemmaksi tulee etsiä toinen laatikko, vitosen ratas ei oo enää halpa, ratas maksaa jo sen auton verran...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ Cherokeen vaihteisto
Re: KJ Cherokeen vaihteisto
Tulipa ihan mielenkiinnosta googlailtua aihetta. Vitosen ratasta löytyy haitarilla: tarvike alta 100 taalaa - mopar oem liki 1000 taalaa... onkohan noita monia erilaisia? On siinä toki aika jumppa purkaa ja vaihtaa ja mitä muuta sitten on "ruvella". Neulalaakeri? Laakeripinta akselilla jne...
TJ
TJ
Y Juniper
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8
Ex. KJ Cherokee 3,7
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: KJ Cherokeen vaihteisto
Sitä tässä itsekin pohdin, onko vitosratas syy vai oire ja mitä kaikkea muuta tuon mukana tuhoutuu ja voisi joutua laittamaan. Mutta tonnin ratas on kyllä sen hintainen että mieluummin jättää riskin ottamatta, tämän ikäisessä ja hintaisessa autossa. Vaihtolaatikko, joo mutta jos on myös NV1500 tyyppiä niin ennemmin tai myöhemmin sama edessä. Koetin googletella onko vaihtoja NV1500 --> NV3550 tehty, puhetta asiasta löytyy paljon mutta ei varsinaisia ohjeita tai että joku olisi tempun tehnyt.