Ja auto oli -90 Cherokee 4.0
Pallonivelien vaihto?
-
Jeeppi-topi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 14.12.2013. 20:03
- Paikkakunta: Äänekoski
Pallonivelien vaihto?
Miten vaihdetaan esim. yläpallonivel? Näyttää hivenen olevan väljää kun prässillä painoin rasvaa sisään. Siltä varalta että katsastus-setä päättäisi sen olevan liian väljä!
Ja auto oli -90 Cherokee 4.0
Ja auto oli -90 Cherokee 4.0
Jos yläpallossa on pystyväljää, rakenteesta johtuen on silloin myös alapallossa väljää!! Uudessa yläpallossakin on pystyväljää, koska sillä kompensoidaan rakenteen mittaerot. Pallonivelet on prässätty kiinni akseliin, pitää siis prässätä vanhat pois ja prässätä uudet paikoilleen, parin tunnin homma/puoli!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jeeppi-topi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 14.12.2013. 20:03
- Paikkakunta: Äänekoski
Prässi tai joku vastaava masiina, jolla saa painetta palloniveleen ja sen pois pesästään,vanha alapallo lähtee alaspäin ja vanha yläpallo ylöspäin, asennus päinvastoin... Mulla on prässi ja sopivia holkkeja, jolla se homma hoituu, kuvia ei mulla oo....Jeeppi-topi kirjoitti:Miten? Tarviiko jotain erikois työkaluja? Minkänäköisiä puristimia?Painetaanko vanhat alaspäin?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kuvaakin löytyy melko helposti:
http://www.youtube.com/watch?v=cIm8ilV68iU
http://www.youtube.com/watch?v=cIm8ilV68iU
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
-
Jeeppi-topi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 14.12.2013. 20:03
- Paikkakunta: Äänekoski
Tämäkö nyt sitten selittääkin tämän meikäläisen ongelman. Katsatusukko totesi ZJ:n yläpallossa väljää. Yläpallo vaihdettiin. Katsastusukko hylkäsi uudestaan ja sanoi, että yläpallossa on väljää. Intin vastaan, että vasta vaihdettu, ei voi olla. Mutta onkos nyt siis niin, että jos vaihtaa alapallonkin, niin saattaisi tuohon leimankin saada? Vai?JAMANT kirjoitti:Jos yläpallossa on pystyväljää, rakenteesta johtuen on silloin myös alapallossa väljää!! Uudessa yläpallossakin on pystyväljää, koska sillä kompensoidaan rakenteen mittaerot. Pallonivelet on prässätty kiinni akseliin, pitää siis prässätä vanhat pois ja prässätä uudet paikoilleen, parin tunnin homma/puoli!
Akka nelikon ratissa
Juu, ne ei vaan ymmärrä sitä rakennetta ja toimintaa!! Jos tuossa rakenteessa on yläpallossa näkyvä välys, niin sitä on myös alapallossa, eli katsuri ei ole ollut tarkkana!! Sanoi yks katsuri just mullekin viime viikolla, että yläpallossa väljää ja kerroin että uudessakin on, siellä on siis alapallo väljä, totes että niinpäs onkin.... Alapallon varassa on auton massa ja yläpallo vain tukee olkavartta sivusuuntaan, se ei tue ollenkaan pystysuuntaan!!!Piisami kirjoitti:Tämäkö nyt sitten selittääkin tämän meikäläisen ongelman. Katsatusukko totesi ZJ:n yläpallossa väljää. Yläpallo vaihdettiin. Katsastusukko hylkäsi uudestaan ja sanoi, että yläpallossa on väljää. Intin vastaan, että vasta vaihdettu, ei voi olla. Mutta onkos nyt siis niin, että jos vaihtaa alapallonkin, niin saattaisi tuohon leimankin saada? Vai?JAMANT kirjoitti:Jos yläpallossa on pystyväljää, rakenteesta johtuen on silloin myös alapallossa väljää!! Uudessa yläpallossakin on pystyväljää, koska sillä kompensoidaan rakenteen mittaerot. Pallonivelet on prässätty kiinni akseliin, pitää siis prässätä vanhat pois ja prässätä uudet paikoilleen, parin tunnin homma/puoli!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Pallonivelten vaihto.
Ite juuri kanssa vaihdoin XJhin pallonivelet.
Työkalusetti ostettiin töihin maksoi Fixusessa 150,- sillä kyllä hienosti vaihtuu nuo.
Laita kunnon pukki tai joku muu kiinteä tuki alkselin alle eikä vaan tunkki, voipi pettää. Useita autoharrastajia on kuollut tunkin petetyyä ja ukon jäätyä auton alle puristuksiin.
Eikö ne vieläkään ole saanut alapallon rasvanippaa asennetttua pallon kulmaa niin että sitä paasis rasvaamaankin.
t. Ismo Ämmä
Työkalusetti ostettiin töihin maksoi Fixusessa 150,- sillä kyllä hienosti vaihtuu nuo.
Laita kunnon pukki tai joku muu kiinteä tuki alkselin alle eikä vaan tunkki, voipi pettää. Useita autoharrastajia on kuollut tunkin petetyyä ja ukon jäätyä auton alle puristuksiin.
Eikö ne vieläkään ole saanut alapallon rasvanippaa asennetttua pallon kulmaa niin että sitä paasis rasvaamaankin.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Pallonivelien vaihto?
Tuli sitten eka hylsy katsastuksessa -04 Cherokeelle. Alapallon suojakumi rikki ja pystyvälystä.JAMANT kirjoitti:Jos yläpallossa on pystyväljää, rakenteesta johtuen on silloin myös alapallossa väljää!! Uudessa yläpallossakin on pystyväljää, koska sillä kompensoidaan rakenteen mittaerot. Pallonivelet on prässätty kiinni akseliin, pitää siis prässätä vanhat pois ja prässätä uudet paikoilleen, parin tunnin homma/puoli!
Kuulostaa sen verran v..tumaiselta hommalta, kun ei ole tuollaista prässiäkään itsellä, että taidan viedä korjaamolle vaihdettavaksi.
Eli 2 tunnin työn tuosta kehtaa maksaa vai, kaikki sen yli on valohoitoa?
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Re: Pallonivelien vaihto?
Da, KJ:n alapallon vaihto vie 2h mulla tai sen siitä veloitanRenegade kirjoitti: Eli 2 tunnin työn tuosta kehtaa maksaa vai, kaikki sen yli on valohoitoa?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Pallonivelien vaihto?
Nonii. Tuli pallo vaihdettua paikallisessa korjaamossa nopeasti ja huokeasti. Iloiseksi yllätykseksi oli oikein Moogin rasvanipallinen malli. 
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04