WJ 2.7CRD Laatikko oireet.

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Jeeppimies68
Viestit: 13
Liittynyt: 09.11.2012. 15:11
Paikkakunta: Vantaa

WJ 2.7CRD Laatikko oireet.

Viesti Kirjoittaja Jeeppimies68 » 13.01.2013. 15:33

Pukkaa noin kerran vuoteen vikakoodin CAN MESSAGES MISSING, TRANSMISSION SLIPPING ID 51 SOLENOID SUPPLY VOLTAGE IN 10, SHIFTER SIGNAL IVALID ID 17, P/N OUTPUT CIRCUIT ID 09.
No, autokeskuksessa siitä selvitään maksaa noin 100 euroa jaka kerta ja taas pelittää...
Pitää nyt varmaan ostaa itelle kapula,taas loota jumissa eli ykkönen vain toimii ollut tyyppi vikana jo monta vuotta.

Taas vika päällä,,rupee kohta vasara kirjottaa.

Mistähän moinen vika aina ilmestyy..............

Olisko kellään tietoo.. TAI...Millä kapulalla saa vikakoodit nollattua.

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 29.01.2013. 15:26

Oletko saanut mitään tietoa asiasta? Itellä vissiin lootan ohjauslaite rikki ja tulee vähän samansuuntaisia koodeja...

Jeeppimies68
Viestit: 13
Liittynyt: 09.11.2012. 15:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jeeppimies68 » 03.02.2013. 13:37

Nooh,,autokeskukselta sen verran että on yleinen vika.
Johtuu virta piikeistä tai jotain sinnepäin.
Vika on korjautunut minulla montakertaa,eli akunkenkä irti että poksi nolla itsensä.
Mutta jos ei auta niin autokeskukselle,ja taas pelittää :lol: :lol: ..

Olis kiva tietää millä kapulalla sais vikakoodti nollattua.
Minulla on mm: autocom ja usa kapulat mutta eivät pääse kuin abs päkit alusta, ei tunnista myllyä eikä lootaa :oops:

Tietty autocom vaatii vinari käyttiksen,meillä vain mac ja android :lol:

Mikä sinulla on aiheuttanut poksin hajoamisen,saahan sen korjattua jos kerran vika on löytynyt...Vai onko vain joku jännite vika sama kuin minulla.

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 03.02.2013. 19:09

no väittävät että olisi joku "sisäinen vika" koodi mutta jotenkin ei hirmu uskottava. Meinasin että jos akun vaihtais, tuskin se pahaakaan tekee...

Jeeppimies68
Viestit: 13
Liittynyt: 09.11.2012. 15:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jeeppimies68 » 04.02.2013. 0:37

No, ei akkua kannata vaihtaa vaan kaapeli irti ja annat nollata tietikonepoksin. :lol:
Eikö sulla lähtenyt vikakoodin nollauksella pelittämään..
Muuten missä kävit testaamassa,siis vika pitää löytyä eikä olettaa että jossain on vain jotain mätää.
Laatikkoon saa vaikka mitä nippeliä ostettua netinkautta,jos poksiin tulee vikaa tai palaa jotain sieltä niin pitää selvittää mikä vian aiheuttaa.

JIN
Viestit: 8
Liittynyt: 13.05.2012. 15:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JIN » 06.02.2013. 15:35

Minulla meni vaihteisto sellaiseen tilaan että pakki ja yksi vaihde toimii. MIL valo palaa.
Korjaantui akun vaihdolla. Eli jos vähän laiskanlaisesti starttaa niin voi olla syy akussa. MIL valo sammuu kun ajaa 2 ... 3 kilometrin koeajolenkin.

Vaihteenvalitsin on tyyppivika myös
kannattaisiko kokeilla silloin ensin:

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 1&t=243038

Vikakoodeista kannattaisi mainita numero (esim P0702) selvyyden vuoksi.

http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm#SYSTEMS

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 06.02.2013. 18:11

autostani vaihdettiin syksyllä tuo shifteripaketti. Auttoi silloiseen oireiluun eikä silloin vikakoodeissa ollut "sisäistä vikaa"
Nykyisellä "vialla" on SELVÄ yhteys lämpötilaan eli +13 tallista käynnistettäessä ei (yleensä) ilmene mutta pienestäkin pakkasesta heräteltynä lähes aina.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 19.02.2013. 7:33

Mitä noita autoja on tullu ropattua harrasteeksi ja töiden puolesta niin tuntuu noissa olevan moottorin maadoitukset AIVAN OLEMATTOMAT. Joten suosittelen tekemään lisämaadoituskaapelin akulta moottorille.

Vähentää noita virtapiikkejä ja ei virrat kierrä vääristä paikoista.
Omassa KJ:ssaki anturiongelmat katosivat moisen myötä kun ennen oli melkein viikottaista. En nimittäin ole vieläkään löytänyt sitä alkuperäistä moottorin maadoituskaapelia tuosta kulkineesta.

KJ:ssa ainakin kun startin jälkeen mittasin ajovalot päällä tyhjäkäynnillä meni tuota itse tekemääni maadoituskaapelia pitkin 45Amppeeria virtapihdilä mitattuna.

Voin myös tehdä halutun mittaisen kaapelin päineen kun meillä töissä on tuollaista kaksoissuojattua kaapelia ja puristettavia kaapelikenkiä.
Kaapeleita on 10-50m2 sekä puristettavia kaapelikenkiä on 6-10mm pulteille.

Meil on töissä Bosch KTS testeri jolla on aika hyvin päässy jeeppeihin sisälle. Privalla voi laitella jos tarvetta vikakoodien lukuun.. Bosch jopa korjasi ohjelmansa kun laitoin omasta autostani ladatun orig. softan boschille ja myönsivät että heillä on virhe siellä. 6kk myöhemmin pääsi sitten tuohon KJ:n CRD koneeseenkin tutkailemaan.
kozel@ircnet

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 19.02.2013. 11:54

no tuohan pitää tehdä heti! Kiitksia, tämän tyyppisiä neuvoja just kaipailen...

viinakaru
Viestit: 9
Liittynyt: 30.08.2013. 16:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja viinakaru » 30.08.2013. 16:55

kyllä ylensää näma viat alkaa akusta. Se kannata uusia ensiapuna. Kun orjeet jatkuu saa siellä kaikki korjattua, niissä rupea vaihtevipu sarjaa tempuileman

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 02.09.2013. 22:37

Kyllä se niin on että tais oma ongelma ratketa juurikin akun vaihdolla!! Hittolainen, minä joka olen matkasaarnaajan lailla paasannut että "diesel vehkeissä pitää sähkövehkeet olla kunnossa!" :)
Mutku, mutku, se tuntui starttaavan ihan hyvin ja huollossakin sanoivat että akku OK. Niin vain on ollut vikavalo syttymättä vaihdosta saakka, sitä ennen oli se jokapäiväinen tapahtuma! Että olkaatten viisaammat ja vaihtakaa ensimmäisenä akku! On aika halpa homma kuitenkin...

Kirjoita vastaus