Grand Cherokee 2,7CRD 2002, vaihteisto temppuilee
Grand Cherokee 2,7CRD 2002, vaihteisto temppuilee
Mikähän lienee vikana kun automaatti ei vaihda päälle kakkosta suurempaa? Vika ilmeni käynnistettäessä. Auto toimi siihen asti ajossa täysin normaalisti. Moottorin häiriövalo syttyi samassa yhteydessä. Laatikkoöljyt on vaihdettu merkkiliikkessä kolme viikkoa sitten.
Varmaan on ollutkin, mutta onko sama vika kuin sulla, voinhan mä heittää lonkalta mitä vaan, mutta se ei osu välttämättä sun laatikkoon... Toi on siitä hankala laatikko, että kaikki osat on siellä sisällä, ulkopuolelta et öljypohjaa irroittamatta vaihda yhtään anturia!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ja siihen joko uudet o-renkaat tai koko liitin, eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/liitinrunko-wjwk-m ... -3364.htmlMessier kirjoitti: laatikon sähköisen ohjaus liittimen tiivisterengas, joka vanhetessaan turpoaa ja rupeaa valuttamaan.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
En itse ainakaan keksi, miten ne johdot saa irti siitä liittimestä, jos ei koko johtosarja ole pöydällä!! Tuskin siellä laatikon sisällä on niin paljon ylimääräistä, että johdot tulisi ulos tarpeeksi...Messier kirjoitti:Juuri tuo liitin on kyseessä ja uusien O-renkaiden kanssa ei tolla hinnalla kannata ruveta pelehtimään.
Jamantin linkissä olleeseen ohjeeseen kevyehkosti epäilisin öljypohjan irroitusvaatimusta.Mielestäni se on vaihdettavissa ilman sitä... perustuu hämärään muistiini...
Ja tässä tapauksessa sillä ei ole väliä, koska öljypohjahan on jo irti...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tämän laatikon kanssa kannattaa muistaa että mikäli sähkö on vähissä eli akku huono tai muuta, niin tuo on myös se tapa millä laatikko ilmoittaa asiasta. Lisäksi vikakoodi P0700(yleinen laatikon ahdistus) ilmaantuu.
Johtuu siitä kun auton käynnistää, akun jännite pääsee hetkeksi laskemaan ennenkuin moottorinohjaus(jonne on integroitu jännitteensäätö) nostaa latausjännitteen riittävän korkeaksi. Mikäli vaihteen onnistuu laittamaan päälle juuri tällä hetkellä, saattaa laatikko ahdistua liian pienestä jännitteestä kun voima ei riitä solenoidien liikuttamiseen ohjaimen odottamalla tavalla.
Tästä on myös olemassa TSB(Technical Service Bulleting) jossa mm. neuvotaan päivittämään laatikon softa.
Tässä tiedote: http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wg_2100908.pdf
Kertokaa joku jos saatte Autokeskusen tai jonkun muun merkkihuollon tekemään tämän työn laskuttaen vain tuossa TSB:ssä kerrotun työajan =)
Lukiessa kannattaa ottaa huomioon että TSB:ssä mainittu P0607 on TCM:n, ei siis ECM:n virhekoodi. Tätä ei siis saa mittaristolta vikakoodeja katsoessa näkymään.(Vikakoodithan saa mittaristolle näkyviin käyttämällä sytytysvirtoja avaimesta kolme kertaa edes takaisin päällä.)
-
DJ
Johtuu siitä kun auton käynnistää, akun jännite pääsee hetkeksi laskemaan ennenkuin moottorinohjaus(jonne on integroitu jännitteensäätö) nostaa latausjännitteen riittävän korkeaksi. Mikäli vaihteen onnistuu laittamaan päälle juuri tällä hetkellä, saattaa laatikko ahdistua liian pienestä jännitteestä kun voima ei riitä solenoidien liikuttamiseen ohjaimen odottamalla tavalla.
Tästä on myös olemassa TSB(Technical Service Bulleting) jossa mm. neuvotaan päivittämään laatikon softa.
Tässä tiedote: http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wg_2100908.pdf
Kertokaa joku jos saatte Autokeskusen tai jonkun muun merkkihuollon tekemään tämän työn laskuttaen vain tuossa TSB:ssä kerrotun työajan =)
Lukiessa kannattaa ottaa huomioon että TSB:ssä mainittu P0607 on TCM:n, ei siis ECM:n virhekoodi. Tätä ei siis saa mittaristolta vikakoodeja katsoessa näkymään.(Vikakoodithan saa mittaristolle näkyviin käyttämällä sytytysvirtoja avaimesta kolme kertaa edes takaisin päällä.)
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
Tässä ainakin Mersujen puolelta ohje joka vaikuttaa aika yksinkertaiselta(eikä vaadi pohjan irroitusta).JAMANT kirjoitti:En itse ainakaan keksi, miten ne johdot saa irti siitä liittimestä, jos ei koko johtosarja ole pöydällä!! Tuskin siellä laatikon sisällä on niin paljon ylimääräistä, että johdot tulisi ulos tarpeeksi...Messier kirjoitti:Juuri tuo liitin on kyseessä ja uusien O-renkaiden kanssa ei tolla hinnalla kannata ruveta pelehtimään.
Jamantin linkissä olleeseen ohjeeseen kevyehkosti epäilisin öljypohjan irroitusvaatimusta.Mielestäni se on vaihdettavissa ilman sitä... perustuu hämärään muistiini...
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ost2809739
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
Ja vielä itse itseäni lainaten, täältä löytyy kattavasti tietoa tästä 722.6 laatikosta.docjones kirjoitti: Tässä ainakin Mersujen puolelta ohje joka vaikuttaa aika yksinkertaiselta(eikä vaadi pohjan irroitusta).
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ost2809739
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... n-faq.html
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
se holkki lähtee laatikosta 7 mm hylsyllä ilman pohjan irroittamista.
vaihdon jälkeen öljymäärän tarkastus!
en tiedä jeepin johtosarjasta mutta mesessä öljy pääsee nousemaan kapillaarisesti
piuhojapitkin ohjain laitteelle
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... F_134.aspx
vaihdon jälkeen öljymäärän tarkastus!
en tiedä jeepin johtosarjasta mutta mesessä öljy pääsee nousemaan kapillaarisesti


KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla