2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
Tuolla voimansiirtopuolella viimeksi kirjoittelin tästä autosta. Niihin ongelmiin on lykitty tonni rahaa ilman että vika on korjaantunut.
Noh, en tiedä liittyykö tärinöihin vai ei, mutta tässä eräänä päivänä kesken ajon alkoi vilkkumaan ihan uusi punainen valo kojetaulussa, Electronic Throttle Control. Ei muita valoja. Kävin seuraavalla korjaamolla pyytämässä vikakoodit, ja sieltähän löytyi:
PCM (Powertrain Control Module) P1270 Intake Manifold Runner (Swirl) Performance Stored
Seuraavalla käynnistyksellä ei enää vilkkunut, mutta palasi sitten taas jossain kohtaa vilkkumaan. Eilen sitten sytytti samalla myös moottorin vikavalon ja meni limp-modeen. Kaasun kun lyö pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään, mutta rauhaksiin saa kyllä nostettua ajonopeuden tuonne sataseenkin.
Mitähän tässä nyt on todennäköisiä ongelmia?
Kyseessä siis 2006 CRD 3.0 Jeep Grand Cherokee, mittarissa 300tkm. Pelkään tietty, että imusarja on jo niin tukossa, että sen joutuu putsaamaan auki, vai mahtaisiko päästä pelkällä Swirl-moottorin vaihdolla tai sitten tuolla 4.7kOhm ohituksella... Voiko vika olla yksinkertaisempi, esim. ihan ilmanputsarin tukkoisuus? En muista koska se olisi vaihdettu. Kone käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kiihdytys on kyllä viime aikoina ollut tahmaavaa ja nykivää, jo ennen tuon valon ilmaantumista.
Noh, en tiedä liittyykö tärinöihin vai ei, mutta tässä eräänä päivänä kesken ajon alkoi vilkkumaan ihan uusi punainen valo kojetaulussa, Electronic Throttle Control. Ei muita valoja. Kävin seuraavalla korjaamolla pyytämässä vikakoodit, ja sieltähän löytyi:
PCM (Powertrain Control Module) P1270 Intake Manifold Runner (Swirl) Performance Stored
Seuraavalla käynnistyksellä ei enää vilkkunut, mutta palasi sitten taas jossain kohtaa vilkkumaan. Eilen sitten sytytti samalla myös moottorin vikavalon ja meni limp-modeen. Kaasun kun lyö pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään, mutta rauhaksiin saa kyllä nostettua ajonopeuden tuonne sataseenkin.
Mitähän tässä nyt on todennäköisiä ongelmia?
Kyseessä siis 2006 CRD 3.0 Jeep Grand Cherokee, mittarissa 300tkm. Pelkään tietty, että imusarja on jo niin tukossa, että sen joutuu putsaamaan auki, vai mahtaisiko päästä pelkällä Swirl-moottorin vaihdolla tai sitten tuolla 4.7kOhm ohituksella... Voiko vika olla yksinkertaisempi, esim. ihan ilmanputsarin tukkoisuus? En muista koska se olisi vaihdettu. Kone käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kiihdytys on kyllä viime aikoina ollut tahmaavaa ja nykivää, jo ennen tuon valon ilmaantumista.
Jeep Grand Cherokee Limited Overland -06, 3.0 CRD
Entiset:
Jeep Wagoneer -78, 360cid + Quadratrac
Jeep Wagoneer -77, 258cid + 3-spd man
Jeep Cherokee -80, 258cid + 4-spd man
Jeep Grand Cherokee Limited -99, 3.1TD
Entiset:
Jeep Wagoneer -78, 360cid + Quadratrac
Jeep Wagoneer -77, 258cid + 3-spd man
Jeep Cherokee -80, 258cid + 4-spd man
Jeep Grand Cherokee Limited -99, 3.1TD
Re: 2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
En tuota moottoria tunne ollenkaan, mutta tuolla vikakoodilla löyty aikas monta sivua juttua englanniksi. Nopeasti katsottuna tälläkin palstalla muutama aihe alaspäin löyty juttua WJ korisesta jossa sama vikakoodin, mottina 2.7.
Toivottavasti joku asiaa perehtynyt vastaa sun kysymyksiin.
Toivottavasti joku asiaa perehtynyt vastaa sun kysymyksiin.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23.09.2018. 7:53
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
Itsellä kanssa meni tuo Swirl. Suunilleen samoilla km määrillä. Marmori tiskillä oli silloin tosi suolanen hinta pyysivät 2800€ koko turbosta. Sitten paikallinen turboihin erikoistuneessa liikeessä laittoivat Carretin turbon tilalle asennettuna 1300€ muistaakseni. Sanoivat että sama tehdas valmistaa myös sen OEM turbon.
Se vivusto kuluu ilmeisesti siinä ja menee väljäksi. Ja ei mene sitten siitä ECUn tarkastuksesta läpi.
Se vivusto kuluu ilmeisesti siinä ja menee väljäksi. Ja ei mene sitten siitä ECUn tarkastuksesta läpi.
Re: 2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
SWIRL ja turbon actuaattori on eri asioita. SWIRL ohjaa imusarjan läppiä ja turbon actuaattori ohjaa turbon siipiä ja hukkaporttia... Eli SWIRL vika ei liity turboon...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
Uskallatko veikata poistuisiko ongelma laittamalla sen 4.7 kOhm vastuksen huijaamaan tuota järjestelmää? Silloin kun vika ei ole päällä, kiihdytys on ajoittain melko nykivää, kone sinänsä käy muuten nätisti. Vika päällä tietty ollaan limp-modessa. Näin jostain aiemmasta ketjusta, että olet myynyt joskus noita vastus-modauksia. Sattuisiko sulla vielä olemaan niitä? Senhän Youtuben mukaan saisi asennettua jopa itse.
Jeep Grand Cherokee Limited Overland -06, 3.0 CRD
Entiset:
Jeep Wagoneer -78, 360cid + Quadratrac
Jeep Wagoneer -77, 258cid + 3-spd man
Jeep Cherokee -80, 258cid + 4-spd man
Jeep Grand Cherokee Limited -99, 3.1TD
Entiset:
Jeep Wagoneer -78, 360cid + Quadratrac
Jeep Wagoneer -77, 258cid + 3-spd man
Jeep Cherokee -80, 258cid + 4-spd man
Jeep Grand Cherokee Limited -99, 3.1TD
Re: 2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
No ainakin se poistais sen kalliin SWIRLin vaihdotyön. Nykimiseen en osaa sanoa tutkimatta syytä, voi olla kuten yhdessä oli, viallinen moottorinohjain.... Yleensä nykiminen CRD-koneisessa johtuu polttoaineen saamisesta, tai sen ajoituksen virheellisyydestä, mutta mistä noi johtuu, siihen on monta tekijää...Slapa kirjoitti: ↑13.11.2024. 19:03Uskallatko veikata poistuisiko ongelma laittamalla sen 4.7 kOhm vastuksen huijaamaan tuota järjestelmää? Silloin kun vika ei ole päällä, kiihdytys on ajoittain melko nykivää, kone sinänsä käy muuten nätisti. Vika päällä tietty ollaan limp-modessa. Näin jostain aiemmasta ketjusta, että olet myynyt joskus noita vastus-modauksia. Sattuisiko sulla vielä olemaan niitä? Senhän Youtuben mukaan saisi asennettua jopa itse.
Ohitusliittimiä löytyy hyllystä vielä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2006 3.0 CRD Grand Cherokee lisää murheita
Mitään polttoainejärjestelmään liittyviä vikakoodeja ei ollut, ainoastaan toi P1270. En toki tiedä osaako toi järjestelmä antaa niistä vikakoodeja. Vaihdanpa nyt varulta polttoainesuodattimen samalla kun ohitan tuon swirl-moottorin. En tiedä koska suodatin olisi vaihdettu. Sitten jos ei se korjaa nykimistä, täytyy tutkailla toimiiko kaikki injektorit kunnolla.
Jeep Grand Cherokee Limited Overland -06, 3.0 CRD
Entiset:
Jeep Wagoneer -78, 360cid + Quadratrac
Jeep Wagoneer -77, 258cid + 3-spd man
Jeep Cherokee -80, 258cid + 4-spd man
Jeep Grand Cherokee Limited -99, 3.1TD
Entiset:
Jeep Wagoneer -78, 360cid + Quadratrac
Jeep Wagoneer -77, 258cid + 3-spd man
Jeep Cherokee -80, 258cid + 4-spd man
Jeep Grand Cherokee Limited -99, 3.1TD