Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Kehuin juuri viikolla, että hyvä Jeeppi kun ei mitään kummempia vikoja kohta kuuteen vuoteen… heti perään samana iltapäivänä huomasin öljyläiskiä maassa =[} eli puhumatta paras.
Paikallistin vuodon, purkamatta flektrin kehystä; kampiakselin stefaan, jota olen koittanut Suomesta etsiä. Saksasta saisi kuudesta eurosta ylöspäin koolla 68/52/8mm. Onko joku vaihtanut tälläistä kun ei netistä ohjeita löydy millään tähän VM dieselin malliin, vai olenko ainoa joka on saanut maanantaikappaleen jossa vuoto jo 440 tuhannen kohdalla?
Paikallistin vuodon, purkamatta flektrin kehystä; kampiakselin stefaan, jota olen koittanut Suomesta etsiä. Saksasta saisi kuudesta eurosta ylöspäin koolla 68/52/8mm. Onko joku vaihtanut tälläistä kun ei netistä ohjeita löydy millään tähän VM dieselin malliin, vai olenko ainoa joka on saanut maanantaikappaleen jossa vuoto jo 440 tuhannen kohdalla?
Jeep on aito jeeppi.
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Mikä kone? Rellun vai VM:n?? Mulla on VM:n koneen stefoja hyllyssä ja saattaa löytyä Rellunkin koneen... Ja kumpaan päähän kampuraa??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Terve, tosiaankin kyse on Forrest Green XJ -99 TDi Jeepistä.
Onko keltään unohtunut täpinöissään lääkärin luona koko vikalista? Sotun kanssa helpompaa TKlla kuin foorumin haussa.
Sain muuten selville VM Motorin 2,5 TDi kampiakselin etustefan rakenteen ohjeineen UKn Ford Scorpion ohjesivuilta vinkkeineen, vain hihnapyörän ulosvedin puuttuu esitetyn kaltaisena.
Kampiakselin etustefa tai 20 litran öljyljypytty lisäykseen siis hakusessa =[} elokuun katsastukseen mennessä. Kumpi halvempi?
Onko keltään unohtunut täpinöissään lääkärin luona koko vikalista? Sotun kanssa helpompaa TKlla kuin foorumin haussa.
Sain muuten selville VM Motorin 2,5 TDi kampiakselin etustefan rakenteen ohjeineen UKn Ford Scorpion ohjesivuilta vinkkeineen, vain hihnapyörän ulosvedin puuttuu esitetyn kaltaisena.
Kampiakselin etustefa tai 20 litran öljyljypytty lisäykseen siis hakusessa =[} elokuun katsastukseen mennessä. Kumpi halvempi?
Jeep on aito jeeppi.
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Kiitos tarjouksesta, jos lotossa onnistaa niin harkintaan. Kysyn vielä kotimaiselta laakerikauppiaalta mitoilla, tai sitten se Delvac 20 litran pytty lisäykseen maatalouskaupasta kyliltä. Saksan hinta siis on 5.90€ plus kympin rahti postilaatikkoon. Köyhälle kaikki on kallista ={}
Jeep on aito jeeppi.
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Mulla oli iltapuhteina ruiskupumpun vaihto niin napsin muutaman kuvan muistoksi.
Alkutilanne. Huom noissa hihnan vapaapyörissä on vasenkätinen ruuvi!

Kampuran hihnapyörän mutteriin tarvitaan 41 mm hylsy

Ohjaustehostimen hihnapyörään 36 mm

Alkutilanne. Huom noissa hihnan vapaapyörissä on vasenkätinen ruuvi!
Kampuran hihnapyörän mutteriin tarvitaan 41 mm hylsy
Ohjaustehostimen hihnapyörään 36 mm
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä timpson, muokattu yhteensä 14 kertaa
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Kampiakselin päässä on kartio, jossa hihnapyörä on kiinni. Irrotukseen tarvitaan ulosvedin, mulla on ittetehty

M8 ruuvit menee hihnapyörän keskiöön, älä kierrä liian syvään

Jakopään kopassa ei oo minkäänlaista tiivistettä, se on alunperinkin liimalla tiivistetty.
Stefan koko on 52x68x9

Hitusen erikoisen mallinen stefa, ei oo jousta ollenkaan. Ja kuten kuvasta näkyy niin hyvää käsienpesuainetta kannattaa varata jälkipeleihin.

M8 ruuvit menee hihnapyörän keskiöön, älä kierrä liian syvään
Jakopään kopassa ei oo minkäänlaista tiivistettä, se on alunperinkin liimalla tiivistetty.
Stefan koko on 52x68x9
Hitusen erikoisen mallinen stefa, ei oo jousta ollenkaan. Ja kuten kuvasta näkyy niin hyvää käsienpesuainetta kannattaa varata jälkipeleihin.
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Arvokasta tietoa, kiitos kun jaoit!!
Jeep YJ 4L+aut. ,Triumph T140V Bonneville ym...
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Kiitos hyvistä ohjeista kuvineen. Avainkoot oli myös tärkeä tieto ja ulosvetimen tyyppi. Muutenhan tuolla on hyvin tilaa tehdä.
Jeep on aito jeeppi.
Re: Jeep XJ TDn kampiakselin stefa
Päivitystä tilanteeseen, eli en ehtinyt availemaan kampiakselin stefaa onneksi edes ulosvetäjän hankkimisen vertaa, sillä tajusin katsoa moottoria kylmäkäynnistyksen jälkeen kun öljynpaineet ovat korkeimmillaan. Venttilikopantiiviste vuosi 1. sylinterin etuosan kohdalta että öljy pulpahteli vuotokohdasta. Vaihdoin uuden tiivisteen ja vuoto tuli kuntoon.
Jeep on aito jeeppi.