WJ 3.1 EGR
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
WJ 3.1 EGR
Mietityttää tuossa omassa 2000- vuosimallin wj-jeepissä tuo egr. Näin kympin pakkasilla huomaa ettei lämmöt nouse kovin ripeästi, nousee kuitenkin ja jää aikalailla samaan kun kesällä. Termarin oon vaihtanut jamantilta ostettuun ja jäähdytysnesteet on puhtaat ja pysyy sisällä. Kone ei syö öljyä ja pakoputkesta tulee aikalaisekseen yllättävän miellyttävä dieselin tuoksu, ei siis ollenkaan sellaista niinkuin samanikäisen turbo-hiluxin pakoputkesta. Vesipumppukin on vaihdettu vuosi sitten.
Että onko italialaisessa 5-pyttyisessa vaan niin paljon rautaa/materiaalia että lämpenee hitaasti tai se-on-vaan-semmonen kone? Vai, EGR päästää lämpöjä jotenkin karkuun? Sori, en ymmärrä laitteesta mitään muutakun että kuuleman mukaan joillakin (merkistä riippumatta, etenkin vanhemmissa) lämmöt nousee sen takia hitaasti. Aikaa normilämpöihin menee -12C pakkasella n. vartti-20 min. +5 asteen lämmössä menee n. 5-10 min. Laitoin pahviakin keulaan mutta ei vaikutusta.
Että onko italialaisessa 5-pyttyisessa vaan niin paljon rautaa/materiaalia että lämpenee hitaasti tai se-on-vaan-semmonen kone? Vai, EGR päästää lämpöjä jotenkin karkuun? Sori, en ymmärrä laitteesta mitään muutakun että kuuleman mukaan joillakin (merkistä riippumatta, etenkin vanhemmissa) lämmöt nousee sen takia hitaasti. Aikaa normilämpöihin menee -12C pakkasella n. vartti-20 min. +5 asteen lämmössä menee n. 5-10 min. Laitoin pahviakin keulaan mutta ei vaikutusta.
Re: WJ 3.1 EGR
EGR päästä lämpöjä mihinkään, kierrättää pakokaasuja uudestaan palotilan kautta, kun olosuhteet on oikeat. Eli ei liian kylmällä koneella oikeastaan ollenkaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ 3.1 EGR
Paitti jos jää karstan takia auki? Kö?
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: WJ 3.1 EGR
Luulis kuumentavan ,kun saa lämpöisempäää imuilmaa.
Re: WJ 3.1 EGR
Jos jää auki, ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla, kun happea puuttuu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ 3.1 EGR
Juu no tyhjäkäyntiä se käy, D:lläkin. Paitti lämpöisenä alkaa kone tuottaa jonkinasteista humppaamista eli heiluttaa autoa. Jos vaihtais suuttimiin kärjet. Tai sitten pumpussa delivery valvet. Tai sitte vaan kovaa ajoa
Re: WJ 3.1 EGR
Kaverilla oli kans tuota humppaamista. Syyllinen oli map-anturi. Putsaus tai vaihtaa uuteen. Muutenkin piristy. Liekkö sit jatkossa saa paremmin evästä kun saa oikeat ahtopaineet anturilta.
kozel@ircnet
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ 3.1 EGR
Katoin sen mapin arvot elekmasta ostetulla obd lukijalla. Se näytti ainakin imuilman lämmön kokoajan olevan 150C mikä todettiin vääräksi DRB lukijalla Vaasan Käyttöautolla. Eli se toimii, vaihdoin sen anturinkin toki kiinamalliin mutta se oli koneessa jo Vaasan reissullaan. Luuliin vian olevan älyboksissa mutta 5 volttia löyty ja katos kun virrat oli pois päältä, ja maat ym.
Ahtoja en oo omalla lukijalla saanut katottua, saatikka että olisin hoksannut edes katsoa ku kuitenkin kulkee ja liikkuu. Ite uskoisin että suuttimet tai dv:t jumittaa koska käy tyhjäkäyntiä tasaisesti kylmänä, ja kylmäkäynnistyskin onnistuu. Red lineä oon myös nyt käyttänyt jo muutaman kuukauden joka on pehmentänyt käyntiä. Kuuleman mukaan nykydieselpolttoaineet niin kuraa vanhaan verrattuna, kuivaa jne.. tai sitten vm motori tahtoo tanssia humppaa lämpösenä.
Eilen viimeksi taas kiristin sen jäähdytyksen jakotukin pultit ku oli ainetta taas kadonnut paisarista. Pitäs kai laittaa ne pultit loctitellä kiinni että pysyy mutta saaneeko ne enää auki ku ovat vain 8mm kannalla.. kerran kuussa saan sen episodin aina tehdä
Edit: Näyttäis että Loctite 222 olis sopiva matalalujuuksinen lukite. Eli taas kerran Etran ovesta käypi tie
Ahtoja en oo omalla lukijalla saanut katottua, saatikka että olisin hoksannut edes katsoa ku kuitenkin kulkee ja liikkuu. Ite uskoisin että suuttimet tai dv:t jumittaa koska käy tyhjäkäyntiä tasaisesti kylmänä, ja kylmäkäynnistyskin onnistuu. Red lineä oon myös nyt käyttänyt jo muutaman kuukauden joka on pehmentänyt käyntiä. Kuuleman mukaan nykydieselpolttoaineet niin kuraa vanhaan verrattuna, kuivaa jne.. tai sitten vm motori tahtoo tanssia humppaa lämpösenä.
Eilen viimeksi taas kiristin sen jäähdytyksen jakotukin pultit ku oli ainetta taas kadonnut paisarista. Pitäs kai laittaa ne pultit loctitellä kiinni että pysyy mutta saaneeko ne enää auki ku ovat vain 8mm kannalla.. kerran kuussa saan sen episodin aina tehdä
Edit: Näyttäis että Loctite 222 olis sopiva matalalujuuksinen lukite. Eli taas kerran Etran ovesta käypi tie
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ 3.1 EGR
Update: laitoin Loctiten 222 ainetta niihin jäähdytyspalkin 6mm pultteihin. Ei oo vuotanu enää.
Purkki oli kallis Etralla,suosittelen ebaytä tai jostain muualta. Toi 222 on mieto lukite, sopii paremmin pienille pulteille/muttereille jotka kirrataan alumiiniin, esm mopedeissa ja moottoripyörissä on niitä. Ja näköjään jeepissäkin
Purkki oli kallis Etralla,suosittelen ebaytä tai jostain muualta. Toi 222 on mieto lukite, sopii paremmin pienille pulteille/muttereille jotka kirrataan alumiiniin, esm mopedeissa ja moottoripyörissä on niitä. Ja näköjään jeepissäkin