Suunitelmissa olisi lähipäivinä vaihtaa moottoriöljyt suodattimineen meidän 3.0 CRD Commanderiin.
Katselin you tubesta,että kaatavat öljyä ensin jonkin verran suodattimen koppaan ja sitten loput normaalisti täyttöaukosta sisään.
Tämä on vissiin oikea tapa,vaikka näkyi siellä joku kaatavan kaikki kerralla suoraan täyttöaukostakin sisään?
Paljonkos tuosta suodattimen kotelosta pitää ensin pistää ölppää,jos niin kuuluu tehdä?
Oikeaoppinen moottoriöljyn vaihto 3.0 CRD
Re: Oikeaoppinen moottoriöljyn vaihto 3.0 CRD
Olisiko tuo vaan sama homma kun perinteisten öljynsuodattimien kanssakin, että kipataan suodatin suht täyteen valmiiksi jos vain suodattimen asento on sellainen että ei valu öljyt naamalle kun ruuvaa suodattimen kiinni. Jos suodattimessa on jo öljyä, öljypumpun ei tarttee silloin ensin täyttää suodatinta, ja vasta sitten saada öljyä kunnolla kiertämään koneessa. Tämä toki riippuu siitäkin miten öljynkierto on moottorissa toteutettu onko koko hommassa mitään järkeä oikeasti vai ei.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Oikeaoppinen moottoriöljyn vaihto 3.0 CRD
Ok.Joo niin sen varmaan täytyy olla niin kuin sanoitkin,eli on sitten tosiaan jo valmiina suodattimessa öljyt kun käynnistelee uusilla öljyillä ekan kerran.Lurautanpa sinne sitten sitä ja loput täyttöaukosta.
Kiitos vastauksesta
Kiitos vastauksesta