4x4Parts

Jamant Oy

zj 5,2 lämmöt

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Kupru
Viestit: 9
Liittynyt: 26.10.2016. 16:05
Paikkakunta: Vantaa

zj 5,2 lämmöt

ViestiKirjoittaja Kupru » 06.11.2017. 17:21

Tuossa alku syksystä irtos ylävesiletku paineesta ja lämmöt ylhäällä. Vaihdoin uuden syylarin+korkin, letkut, vesipumpun termarin koteloineen ja lämpöanturin (sekä ilmastoinnin lauhduttimen samalla vaivannäöllä)
No tänään pamahti samalla lailla ylävesiletku irti, &%"½.
Ei vissiin muuta vaihtoehtoa kuin uusi termari jumissa??? Ac delco on merkiltään.
Nesteissäei ole nähnyt outoja värejä, eikä pulputuksia.
Onneks teki ton tänään, eikä viikonloppuna kun olin hirvijahdissa (500km ajoa..)

Kupru
Viestit: 9
Liittynyt: 26.10.2016. 16:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: zj 5,2 lämmöt

ViestiKirjoittaja Kupru » 09.11.2017. 10:35

Termari vaihdettu ja pariin otteeseen ilmattu. Tuntuisi pelittävän. :D

WinChester
Viestit: 308
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: zj 5,2 lämmöt

ViestiKirjoittaja WinChester » 10.11.2017. 11:03

Kannattaa hommata semmonen vipukorkki, jolla paineet voi laskea vaikka kone kuumana ja käynnissä, eikä tule vedet silmille vaan paisariin. Kun ei tartte jäähdytellä välissä, niin menee tosi nopeesti ja ei jää riskiä polttaa siitä kansipahvia tms. kesken ilmauksen, johon muuten menee muutama lämmitys-jäähdytys-kierto. Koskee erityisesti kuutoskonetta, kun siinä imu- ja pakosarja on samalla puolen kantta.

Kuutoskoneessa ei tartte olla kun pieni vaje nesteessä ja siitä seurannut ilma jossain päin järjestelmää - yleensä kannessa - niin offikeikalla ei lakkaa keittämästä ennen kuin saat piripintaan nestettä ja ilmattua kunnolla. Metsässä se ei onnistu ilman vipukorkkia, koska lämpöä tulee paljon ja jäähdytystä on vähän.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 1 ja 0 vierailijaa