Uutena käyttäjänä en yhtäkkiseltään löytänyt vastaavaa ongelmaa Moottori-osiosta.
Hieman taustatietoa: Autona toimii Cherokee vm.-90. Tuotu Saksasta joskus 2005 tienoilla, mutta ei ole rekisteröity Suomeen. Nyt olisi kuitenkin tarjoituksena laittaa kilpiin ja ajoon ajan salliessa koululta ja töiltä. Auto on seissyt lähes koko ajan tuosta 2005 lähtien, käytetty ja ajettu lenkki aina välillä. Nyt paikkakunnalta muuton takia seissyt noin nelisen vuotta ilman ajoa ja ongelmat alkoivat pitkän seisomisen jälkeen.
Vaivana on otsikon mukaisesti käynti viidellä. Ottaa välillä kuudennenkin mukaan, mutta pääosin käy epätasaisesti katkoen. Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi on ookoo. 4. sylinterin tulppa näytti olevan musta hetken käyttelyn ja ajon jälkeen eli siinä jotain ongelmaa. Kipinä on hyvä, joten käänsin oman katseen polttoaine puolelle ja käytin suuttimet irti, mistä ei tullut oikeastaan hullua hurskaammaksi. Suihkuja en testannut, mutta vaihdoin 3 ja 4 sylinterin suuttimet keskenään toivoen vian siirtymistä toiseen sylinteriin ja moottorin käytöksen muuttumista viallisen suuttimen muodossa. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut vaan moottori käy yhä epätasaisesti viidellä samanlaisella jaksolla.
Itse en ole Jeepin moottorinohjaukseen/anturointiin hirveämmin perehtynyt, mutta sähköiseltä ongelmalta tämä vaikuttaa. Mikähän voisi aiheuttaja? Auto on tyhjähköllä tankilla käynyt aina vähän karkeasti, mutta nyt ei polttoaineen määrälläkään tunnu olevan merkitystä. Alipaineletkuja olen nyppinyt irti ja yrittänyt paikallistaa imuvuotoja tätä kautta, mutta tuloksetta. Myöskään jarrukliinerin suihkiminen imusarjan tiivisteen tienoille ei ole vaikuttanut asiaan eli sieltäkään ei tunnu vuotavan(100% varmuutta ei tietenkään ole).
Toinen kysymys hieman offtopicina; Auto uittaa vettä vänkärin jalkatilaan puhaltimen kotelon alapuolelta. Onko näissä jokin perinteinen paikka minkä takia alkaa vuotamaan?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen
