Lämmöt nousee, nesteet katoaa..
Lähetetty: 25.06.2017. 17:50
Enpä lötänyt pikaisella haulla juuri tähän hommaan ketjua..
Eli, -98 2,5 tdi xj kyseessä ja ongelmana on katoavat jäähdytysnesteet ja sitä myöten nousevat lämmöt.
Viime syksynä kone pukkasi nesteet pihalle termostaattikotelon letkujen kautta, vaihdoin ne ja tähän asti on nesteet pysyneet sisällä ja lämmöt kurissa.
Tänä aamuna töistä palatessa, lämmöt nousi 115 asteeseen, sisälle ei puhaltanut lämmintä ja mittaritauluun syttyi "check gages" valo, olin puolen kilometrin päässä kotoa joten ajelin pihalle asti.
Nyt herättyäni käytin koneen lämpimäksi ja lisäilin nestettä, mitä meni reilu pari litraa ja aluksi sisälle puhalsi lämmintä, mutta kun kone kunnolla lämpesi loppui lämpimän tulo kajuuttaan, koneen lämmöt nousi sataan asti ja pysähtyi siihen.
Annoin koneen käydä ihan reilun aikaa, mutta eipä se muuksi muutunut, lämmöt pysyi satasessa ja sisälle ei tule lämmintä.
Sammutin koneen ja tarkistin öljyt kun kone oli seissyt jonkin aikaa, ihan normitasossa, normi mustat öljyt.
Kannentiivistehän tässä tuskin valskaa, mutta voiko joku kansi olla halki? Eikö se siinä tapauksessa pukkaisi paineen jäähdytysjärjestelmään ja nesteet pihalle?
Nesteet ei tosiaan valu ulos, ei ainakaan niissä määrin että sitä huomaisi, talvella veti sisältä ikkunoita sinkkiin ehkä normaalia enemmän, mutta matot ei ole märkänä.
Pitänee polkea fillarilla viimiseen yövuoroon vesisateessa ja huomenna alkaa tarkemmin tutkia, mihin ne nesteet oikein häviää.
Eli, -98 2,5 tdi xj kyseessä ja ongelmana on katoavat jäähdytysnesteet ja sitä myöten nousevat lämmöt.
Viime syksynä kone pukkasi nesteet pihalle termostaattikotelon letkujen kautta, vaihdoin ne ja tähän asti on nesteet pysyneet sisällä ja lämmöt kurissa.
Tänä aamuna töistä palatessa, lämmöt nousi 115 asteeseen, sisälle ei puhaltanut lämmintä ja mittaritauluun syttyi "check gages" valo, olin puolen kilometrin päässä kotoa joten ajelin pihalle asti.
Nyt herättyäni käytin koneen lämpimäksi ja lisäilin nestettä, mitä meni reilu pari litraa ja aluksi sisälle puhalsi lämmintä, mutta kun kone kunnolla lämpesi loppui lämpimän tulo kajuuttaan, koneen lämmöt nousi sataan asti ja pysähtyi siihen.
Annoin koneen käydä ihan reilun aikaa, mutta eipä se muuksi muutunut, lämmöt pysyi satasessa ja sisälle ei tule lämmintä.
Sammutin koneen ja tarkistin öljyt kun kone oli seissyt jonkin aikaa, ihan normitasossa, normi mustat öljyt.
Kannentiivistehän tässä tuskin valskaa, mutta voiko joku kansi olla halki? Eikö se siinä tapauksessa pukkaisi paineen jäähdytysjärjestelmään ja nesteet pihalle?
Nesteet ei tosiaan valu ulos, ei ainakaan niissä määrin että sitä huomaisi, talvella veti sisältä ikkunoita sinkkiin ehkä normaalia enemmän, mutta matot ei ole märkänä.
Pitänee polkea fillarilla viimiseen yövuoroon vesisateessa ja huomenna alkaa tarkemmin tutkia, mihin ne nesteet oikein häviää.