3.1td syottopumppu

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

3.1td syottopumppu

Viesti Kirjoittaja cerdo » 31.03.2017. 17:50

Moro
Jeeeeppi rupes tiputtamaan naftaa,(3.1d-5sylint) tulee syottopumpusta.
Yks paikallinen mekaanikko sanoi ,etta syottopumpun jotku tiivisteet on rikki?
En oikein saanut selvaa mitka tiivisteet on kyseessa,loytyyko asiantuntijaa onko kyseessa joku useammasti esiintyva vika vai satunnainen.
Voiko tiivisteita vaihtaa,vai vaatiiko komponenttien vaihtoa?
- Cerdo-

Scania
Viestit: 3
Liittynyt: 06.04.2017. 19:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 3.1td syottopumppu

Viesti Kirjoittaja Scania » 11.04.2017. 18:24

Moron! Saitko pumpun kuntoon? Jos on vielä ongelmia, niin mulla olis yks pumppu ylimääräisenä. 2013 Tammerdieselin kunnostama, ajettu sen jälkeen 20tkm.

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Re: 3.1td syottopumppu

Viesti Kirjoittaja cerdo » 12.04.2017. 16:48

Ei ole viela tehty mitaan,taytynee viikonloppuna tutkia tarkemmin mista vuotaa.
Tallahetkella vain tieto,etta syottopumpusta.
Toki osto mahdollista jos pumpussa halkeama yms korjaamaton paikka.

Tracker
Viestit: 127
Liittynyt: 03.04.2017. 13:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: 3.1td syottopumppu

Viesti Kirjoittaja Tracker » 04.03.2018. 13:22

3.1 TD.n jakopumppu liene samanlainen Bosch kuin 2.5 TD.ssä?

Jeepissä en ole kajonnut syöttöpumppuun, mutta saman näköinen Bosch oli 2.5 TDi Volvossa, joka vuosi maahan. Siinä on mennyt pari O-rengasprofiilista kumitiivistettä vaihtokuntoon, yleensä nk. Hammermodauksen takia, josta voi lukea muilta foorumeilta lisää.

Vaihdoin pari tiivistettä itse yhteensä kolmen euron kustannuksilla, kun dieselhuollossa alustava tarjous oli 1200€, jolloin pumppu olisi irrotettu ja purettu, sekä penkitetty. Huoltopäällikkö avasi pumpun kannen erikoisruuvia veloituksetta sen verran, että sain sen parkkiruudussa avattua. Erikoisavaimia myydään Saksassa. Sahasin erikoisruuvin kannan halki ja käytin sitä ruuvimeisselillä. Loput kolme jakopumpun kannen pulttia ovat kuusiokoloruuveja. Erikoisruuvin kierrepäässä on kavennus, minkä takia sitä ei kannata korvata kuusiokoloruuvilla.

Tiivisteiden vaihto oli helppoa mopon- ja mp.n kaasuttimen purkamisen kokemuksella, opetusvideoita on YT.ssä VW osiossa.

Huomaa, että jakopumpun kannnet vuotavat yleisimmin alemmasta O-rengastiivisteestä, johon piti purkaa muistaakseni neljä kuusiokoloa lisää (videoista selviää). Merkitse alkuperäinen kansien asento millin kymmenyksien tarkkuudella tai kittimuotilla, sillä väärällä syöttömäärällä moottori voi tuhoutua ylikierroksiin, tai ainakin sen sammuttaminen on vaikeaa, mutta onnistuu vaihddetta vasten avustajan avulla.

Toivottavasti joku sai ohjeesta vinkkiä!
Jeep on aito jeeppi.

Kirjoita vastaus