Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 28.08.2016. 19:35

Tere!
Nyt iski ajaessa moottorin vikavalon päälle ja lopulta kun aikani vääntelin avainta eeskahtaalle niin sain sen vikakoodinkin sieltä tulemaan. P0010 äkikseltään kuukletettuani olisi vissiin nokka-akselin asentoanturi. Mutta onko muita ehdotuksia ja kenties, missä se anturi tai siihen liittyvä elektroniikka on?

kozel
Viestit: 1273
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.08.2016. 22:47

Nokan asentoanturin virtapiirin häiriö autodatan mukaan.
Mahdollisia vikapaikkoja tarjoaa. Anturi, Johtosarja, PCM.

Mulla tuo 2.5CRD itki samanlaisia vikakoodeja satunnaisesti.. Loppui itkeminen kun laitoin tukevan maadoituskaapelin akun navalta moottorin runkoon.
Ei ole enää temppuillu 120tkm aikana mitä olen itse ajanut tuolla tuon parannuksen jälkeen. Alkuperäistä maakaapelia en ole edes löytänyt tuosta.

Kyseessä 2002 vuosimalli.
kozel@ircnet

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 29.08.2016. 9:52

Täytyy kokeilla myös maadoitus.
Mutta mutta, missähän tuo anturi on 2.8CRD koneessa? ja mikä on PCM?

kozel
Viestit: 1273
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja kozel » 29.08.2016. 10:14

erauspentu kirjoitti:Täytyy kokeilla myös maadoitus.
Mutta mutta, missähän tuo anturi on 2.8CRD koneessa? ja mikä on PCM?

PCM = Powertrain Control Module = Moottorin ohjainlaite. Ja yllätti ihan tuo lisämaan vetäminen. Laturin pultin alta akun napaan laitoin 25mm2 kaapelin ja laitoin käyntiin ja siinä tyhjäkäynnillä lähivalot päällä mittasin et menee 40A tuon lisämaan kautta.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4817
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.08.2016. 10:24

erauspentu kirjoitti: Mutta mutta, missähän tuo anturi on 2.8CRD koneessa?
Lähellä nokka-akselia, miten se muuten lukis nokan asentoa, sijaitsee siis venttiilikopassa, oikeanpuoleisen nokan päällä, pystyssä (oikea katsotaan kuskin paikalla istuen)!!!

Tuommoinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2471626-asenn ... am45962070 , no höh, ei mulla olekkaan kuvaa, vaikka on niitä hyllyssä... Tosin et kerro vuosimallia, joten voi olla vääräkin sulle...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 29.08.2016. 11:50

Jepa!
Tsekkaan ensin tuon maadoituksen ja etsin tuon anturin ja sen jälkeen katsotaan lisää.
Kiitokset vinkeistä.

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 29.08.2016. 15:20

JAMANT kirjoitti:
erauspentu kirjoitti: Tuommoinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2471626-asenn ... am45962070 , no höh, ei mulla olekkaan kuvaa, vaikka on niitä hyllyssä... Tosin et kerro vuosimallia, joten voi olla vääräkin sulle...
Niin tosiaan, 2005 on KJ. Jos olisi sama tuote. Mutta testaan nyt ensin sen maadoituksen.
Foorumeilta olen lukenut, että huono maadoitus voi tosiaan aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4817
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.08.2016. 16:13

On sitten oikea osa mun linkissä!!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1273
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja kozel » 29.08.2016. 16:54

Tuossa sitten vähän sen anturin sijaintia vinkkaava kuva.
Kuva
kozel@ircnet

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 29.08.2016. 19:44

kozel kirjoitti:Tuossa sitten vähän sen anturin sijaintia vinkkaava kuva.
Kuva
Kuva on enemmän kuin useampi sana. Hyvä juttu. Tuossa näkyy myös tuo huohottimen tötterö joka syytää öljyä turboo ja sitä kautta välijäähdyttimeen jne. Sen öljyn meinasin myös ohjata toisaalle.

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 01.09.2016. 11:46

Eli maakaapeli on kiinni.
Ei oo enää p0010 koodia mutta nyt kun luettiin koodit laitteella niin seuraavat ovat:

P0069, P0101 ilmeisesti viittaavat imuilmaan/ ahtimen jälkeiseen ilmaan jotenkin.

Olen putsannut tuon nro 3:n (intake air pressure/boost pressure sensorin) Break cleanerillä useasti kun menee ihan tukkoon öljymönjää.
Olisikohan se särkynyt tässä oheistoiminnassa? mahdollisesti. ...kele.

kozel
Viestit: 1273
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja kozel » 13.09.2016. 20:02

Missä se alkuperäinen maakaapeli on? :D
Muutenkin aika onnettomia nämä alkuperäiset maakaapelit.. Varmasti kun hapettuu niin ongelmia tulee..

Niin ja omassa putsasin sen map anturin mutta ei siitä hyvä tullu. Omassa on sellane pieni reikä siellä sellasen montun pohjalla ja vissii ei lähteny auki putsaamalla.. uusin sitten vaan sen ni alko toimimaan.. Tarvikkeena löytyi sillä Boschin numerolla..

Massamittarista ja autodata ehdottaa seuraavaa vikapaikkaa - Vuoto tai tukos ilmakanavissa tai sitten anturi viallinen.. Joskus oli jollai sivustolla sellane että välijäähy oli hiertyny puhki.

Sit taas tuo map anturi että ois arvot pielessä ja mahdollinen vikapaikka et anturi o viallinen


Kytkiksen mukaan noi ei olis samaan virransyöttöön edes kytketty..
kozel@ircnet

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.09.2016. 10:02

Itse asiassa, en nähnyt alkuperäistä kaapelia, eli en tiedä missä se on ;)
Mutta se Boschin numerolla oleva anturi on tilattu/tulossa.
Sitten olen sen vikakoodin lukijan tilannut.
Kun ne saan ja nollaan ja luen viat uudelleen niin sitten tietää lisää.
Ilmaputkiston EI pitäisi vuotaa. Mutta eihän siitä varmuutta ole.
Täytyy tutkia lisää mutta ensin tuo anturi.

kozel
Viestit: 1273
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.09.2016. 10:17

erauspentu kirjoitti:Itse asiassa, en nähnyt alkuperäistä kaapelia, eli en tiedä missä se on ;)
Joo.. itsekkään en koskaa ole löytäny sitä alkuperäistä. Laitoin siis uuden maakaapelin tuohon akun - navasta laturin pultin alle.
Juuri tuollaisten sekalaisten antureihin epämääräisten koodien takia. Loppu ne häiriöt siihen..

Vai meinaakko että laitoit sen uuden maadoituksen siihen :) Jos, niin miten tukevan?
kozel@ircnet

erauspentu
Viestit: 168
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jeep KJ 2.8 CRD p0010

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.09.2016. 10:32

kozel kirjoitti:
Vai meinaakko että laitoit sen uuden maadoituksen siihen :) Jos, niin miten tukevan?
Juu, kaapeli juurinkin samaan paikkaan. 35neliöinen kaapeli. Oli aika jämäkkä.
Sen jälkeen nollattiin ja seuraavana päivänä tuli koodi uudelleen mutta eri koodit.
Eli maadoitus pitäisi olla ok mutta tuon ilmanoton/ ahdetun ilman mittaus ilmaisee nyt häröä.

Kirjoita vastaus