Sivu 1/2
					
				Käynnistymis ongelma
				Lähetetty: 30.11.2014. 15:24
				Kirjoittaja KapuKalle
				Mikä mahtaa olla yleisin vika Grand Cherokee vm 99 3,1l D mallissa.
Käy ja kukkuu kun käyntiin lähtee. Mutta jo -1`pakkasessa ei lähde kuin palmun alta. 
Ilman lohkolämmintintä ei oikein tahdo käynnistyä. Hehkutuksia ehkä 10 ja jokaisessa välissä starttaus. Sitten pikku hiljaa alkaa lupaileen. 
Hehkut vai mikä vikana? 
Olisiko kokemuksia?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30.11.2014. 15:54
				Kirjoittaja kozel
				Hehkuista alottaisin.. Tais olla kohtalaisen helpot mitata/vaihtaa..
Sitten vikakoodit..
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30.11.2014. 17:27
				Kirjoittaja KapuKalle
				Kuinkahan nuo on näissä Jeepeissä yleensä jumissa vai lähteekö helposti irti?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30.11.2014. 18:01
				Kirjoittaja KapuKalle
				Asennussyvyys (mm): 29
Kokonaispituus (mm): 96
Tommosta pituutta tarjoilee varaosa liike. liekkö oikea?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30.11.2014. 18:09
				Kirjoittaja kozel
				Muistaakseni ei oo niitä pisimpiä. Suht helposti on lähteny mitä ny olen vaihtanut..
			 
			
					
				
				Lähetetty: 01.12.2014. 11:11
				Kirjoittaja JAMANT
				KapuKalle kirjoitti:Asennussyvyys (mm): 29
Kokonaispituus (mm): 96
Tommosta pituutta tarjoilee varaosa liike. liekkö oikea?
Tossa varmuudella oikeat: 
http://www.jamant.fi/hehkutulppa-xjzjwj ... p-873.html 
			
					
				
				Lähetetty: 03.12.2014. 5:49
				Kirjoittaja KapuKalle
				Tattista.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 17:41
				Kirjoittaja KapuKalle
				Joo.
Nyt "hieman" viisaampi. Hehkut ei lämpene (hehkuviksi) asti. Kuumiksi kylläkin. 
Mikä ohjaa hehkun lämpöä ja missä se jokin on  
 
 
Oli Jeeppi 6 h roikassa ja neljän hehkutuskerran jälkeen ei oikein halunnu muuta kuin kerran hörähtää. Pienellä kaasunpainamisella starttauksen yhteydessä hieman enemmän eloa, kunnes viimein lähti.  
Lylymä on. -19`
 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 18:41
				Kirjoittaja KapuKalle
				Jamantin mies varmaan möis sellaisen nippelin jolla vika korjaantuisi  

 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 20:09
				Kirjoittaja kozel
				Mittaa hehkuille tuleva jännite. Voi olla hehkutusaika hyvä mutta tulpalle tulee liian matala jännite.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 20:11
				Kirjoittaja KapuKalle
				Jaa, sen pitäisi olla about 12-13 Volttia? Kö.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 20:15
				Kirjoittaja KapuKalle
				Jos huomenna huomaan jännitteen olevan matalampi niin missä vika on? Tai mistä sitten etsisi?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 20:46
				Kirjoittaja kozel
				Mittaa hehkuille tuleva jännite. Voi olla hehkutusaika hyvä mutta tulpalle tulee liian matala jännite.
Hehkun rele on konehuoneessa olevassa tulaketaulussa
-10c lämpötilassa merkkivalo on 8sek mutta esihehkutus pitäisi olla 35sek ja jälkihehkutus 180sek.
Releen ohjaus tulee moottorin ohjaintietokoneelta.
+10c lämpötilassa taas vastaavat ajat on 6sek/25sek/118sek
eli ei nyt kovin suuria eroja lämpötilasta riippuen että äkkiseltään voi relettä seurata sekunttikellon kanssa.
Usein otan releestä kuoret pois kun pitää testailla. Samalla on helppo mitata ne hehkuille lähtevät jännitteet.
Hehkulle pitäisi mennä 12v jännite tuossa kun on näemmä vaan perusrele välissä. Ne missä on erillinen hehkujen ohjainlaite niin niissä on yleensä matalampi jännite hehkuilla.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 20:50
				Kirjoittaja kozel
				KapuKalle kirjoitti:Jos huomenna huomaan jännitteen olevan matalampi niin missä vika on? Tai mistä sitten etsisi?
Matala jännite hehkuilla:
-Huono liitos jossain
-Huono kontakti releen kärkien välissä
-Huono kaapeli joko plussa puolella tai sitten maadotuspuolella.
Voi mitata vastusta johdoista ja johtoliitoksista.
Myös jännitehäviöt on kätevä mitata ainakin
-Akku/Moottoriväli maapuolelta
-Akku/hehkurele
-Hehkurele/hehkuväli
 
			
					
				
				Lähetetty: 28.12.2014. 21:01
				Kirjoittaja KapuKalle
				Tattis. Tarkastan nuo huomenna (Y)