Sivu 1/1

2,5CRD ja voimasavu

Lähetetty: 04.10.2014. 6:49
Kirjoittaja jannejuhani
Kysymys kuuluu siis, että mitenkä normaalia tuossa 2,5CRD koneisessa Jeepissä on tuollainen melko vahva savutus kiihdytettäessä? Taakse jää sellainen musta pilvi, että ei jää epäselvää....

Moottori on mielestäni muuten ihan kuosissa. Ei syö öljyä ja käy nätisti.

Onko jotain siis järkevä/kannattavaa tehdä, vai annetaanko voimasavun vaan tulla niinkuin ennenkin =)

Lähetetty: 04.10.2014. 18:44
Kirjoittaja kozel
Ei tuo oma ainakaan pöläyttele.
2002 CRD

Liekkö lastutettu se sun kulkine? Map anturin putsaus välistä tekee moisia oireita parempaan suuntaan. On helppo putsata löytyy siitä moottorin päältä kuskin puolelta koneen takapäästä.

Lähetetty: 04.10.2014. 19:02
Kirjoittaja jannejuhani
Ei ole ainakaan tiedossa, että tuota olisi lastutettu.

Pakko kai tutkia, kun nyt puheeksi otit :)

Mahtaako sen MAP:in putsauksessa olla mitään taikuuksia, vai ottaako vaan rohkeasti auki?

Lähetetty: 04.10.2014. 19:29
Kirjoittaja kozel
Kuuskololla kiinni ja lähtee nostamalla.

Ihan putsaamalla vaan. Omassa tosin ostin uuden kun siellä anturin pohjassa on sellainen pieni pilli ja en saanu sitä kunnolla auki niin ostin uuden.

Lähetetty: 05.10.2014. 9:00
Kirjoittaja jannejuhani
Iso kiitos vinkistä! Ei tullut taas näin yksinkertainen asia ekana mieleen... Mutta jälleen olen "viisaampi" Jeepin kanssa :)

Aamuhämärässä kävin nappaamassa anturin irti ja sehän oli totaalisesti noen ja minkälie p*skan peitossa. Ekana tein karkean putsin rätillä ja sitten suihkin carburator-cleanilla loput pois ja paineilmalla kuivatus.

Savutus loppu kuin seinään!

Olisipa älynnyt tämän jo puoli vuotta sitten, kun auto tuli itselle...

Lähetetty: 28.10.2014. 11:07
Kirjoittaja JuhaE
Joka öljynvaihdon välein kun putsaa niin on hyvä.

Lähetetty: 28.10.2014. 20:10
Kirjoittaja kozel
Aika reippaasti sotkee.. omassa kurkannu 100tkm jälkeen ni ei tuo kovin likanen ole. öljyinen mutta ei vielä toimintaa haittaa.

Näissä on muuten paria eri versioo.