Sivu 1/3
KJ 2.8 CRD Ei taho käynnistyä pakkasella
Lähetetty: 14.01.2014. 15:32
Kirjoittaja erauspentu
Ei meinaa lähteä käyntiin kirveelläkään.
Hehkut pitäisi olla ok, mitattu ohjeen:
http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... 98&t=70159 mukaan.
Pakkasta vajaa -15C ja letkulämmitin vaikuttaa olevan rikki mutta pitäisihän auton silti lähteä käyntiin näin lauhalla vai onko tämä Jeepin "ominaisuus"?
Ideoita otetan vastaan mikä voisi olla.
Pyörittää jaksaa suht hyvin.
Lähetetty: 14.01.2014. 17:07
Kirjoittaja kozel
Suutinten ohivuotoa mittaamaan. Voin mitata ne tääl PK-seudulla.
Re: KJ 2.8 CRD Ei taho käynnistyä pakkasella
Lähetetty: 14.01.2014. 23:06
Kirjoittaja 28CRDKJ
erauspentu kirjoitti:Ei meinaa lähteä käyntiin kirveelläkään.
Hehkut pitäisi olla ok, mitattu ohjeen:
http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... 98&t=70159 mukaan.
Pakkasta vajaa -15C ja letkulämmitin vaikuttaa olevan rikki mutta pitäisihän auton silti lähteä käyntiin näin lauhalla vai onko tämä Jeepin "ominaisuus"?
Ideoita otetan vastaan mikä voisi olla.
Pyörittää jaksaa suht hyvin.
Oma 2.8 letkulämppärillä teki samaa. Auto luulee että moottori on lämmin ja ei hehkuta tarpeeksi!
Ota ajoissa roikasta irti ja anna pikkaisen lämmön tasaantua noin 20 min ja tadaa kone käynnistyy tai tee "nappi" hehkut...
Siis olikos sulla auto lämmityksessä kun kokeilit käynnistää?
Lähetetty: 15.01.2014. 10:45
Kirjoittaja erauspentu
Auto oli roikassa vajaa 3h.
Mittasin lämppärin siitä pistokkeesta ja sieltä ei mitään lukuja tullut niin oletan sen olevan tsökö.
Sieltähän pitäisi tulla jonkin verran vastusta, ainakin lohkolämppärissa.
Mutta ihan samanlaista jungausta se oli, lämmittikö sitä vai ei.
Ja hehkujen valo ei koskaan ole palanut 2-3 sek kauempaa ja sekin vain kun on pakkasta reilusti. Yleensä hehkun merkkivalo ei edes pala.
Suutinten ohivuodon mittaus tietenkin mutta pääkaupunkiseudulle on matkaa täältä keski Suomesta.
Ilmeisesti muilla lähtee KJ 2.8CRD pakkasella ihan hyvin käyntiin?
Lähetetty: 15.01.2014. 20:14
Kirjoittaja 28CRDKJ
erauspentu kirjoitti:Auto oli roikassa vajaa 3h.
Mittasin lämppärin siitä pistokkeesta ja sieltä ei mitään lukuja tullut niin oletan sen olevan tsökö.
Sieltähän pitäisi tulla jonkin verran vastusta, ainakin lohkolämppärissa.
Mutta ihan samanlaista jungausta se oli, lämmittikö sitä vai ei.
Ja hehkujen valo ei koskaan ole palanut 2-3 sek kauempaa ja sekin vain kun on pakkasta reilusti. Yleensä hehkun merkkivalo ei edes pala.
Suutinten ohivuodon mittaus tietenkin mutta pääkaupunkiseudulle on matkaa täältä keski Suomesta.
Ilmeisesti muilla lähtee KJ 2.8CRD pakkasella ihan hyvin käyntiin?
Hehkujen rele vaihtoon
Lähetetty: 15.01.2014. 20:33
Kirjoittaja kozel
Toi anturivika kiusaa vissiin uudemmissa. Senkin voi muutamalla eri tavalla ohittaa moisen ongelman. Mulla ei ole moista ongelmaa tuossa -02 2.5 koneessa.
Lähetetty: 16.01.2014. 15:27
Kirjoittaja erauspentu
Oletteko asennelleet lisälämmittimiä Jeeppeihin?
Nääs jos vikaa ei löydy ja tämä on vain "ominaisuus" niin lisälämmitin on pakko hommata. Auton pitää vielä lähteä käyntiin alle -20C pakkasella. Ilman roikkaakin jos se on kunnossa.
Webasto auttaisi asiaa niin saisi ainakin lämpimäksi.
Hieman kallis investointi kyllä.
Lähetetty: 16.01.2014. 15:28
Kirjoittaja erauspentu
kozel kirjoitti:Toi anturivika kiusaa vissiin uudemmissa. Senkin voi muutamalla eri tavalla ohittaa moisen ongelman. Mulla ei ole moista ongelmaa tuossa -02 2.5 koneessa.
Mihin anturiin viittaat? moottorin lämpötila-anturiin?
Lähetetty: 16.01.2014. 16:25
Kirjoittaja Jeeppi-topi
Autopaleella varmaan voivat mitata ohivuodot, onkos nämä CRD koneet samoja mitä voyagereissa? Mulla mitattiin voikkarista Autopaleella ohivuodot.
Laita se letkulämppäri vaan kuntoon ja laita sisäpistoke ja sisätilan lämmitin, niin on sisälläkin lämmintä.
Tarkista muuten sen letkulämppärin liitokset että on johdot pohjassa, mulla 2 autossa luultiin että lohkolämmittimet rikki, mutta johdot olikin melkein irti, ilmeisesti vuosien aikana tärisseet irti.
Lähetetty: 16.01.2014. 18:13
Kirjoittaja 28CRDKJ
28CRDKJ kirjoitti:erauspentu kirjoitti:Auto oli roikassa vajaa 3h.
Mittasin lämppärin siitä pistokkeesta ja sieltä ei mitään lukuja tullut niin oletan sen olevan tsökö.
Sieltähän pitäisi tulla jonkin verran vastusta, ainakin lohkolämppärissa.
Mutta ihan samanlaista jungausta se oli, lämmittikö sitä vai ei.
Ja hehkujen valo ei koskaan ole palanut 2-3 sek kauempaa ja sekin vain kun on pakkasta reilusti. Yleensä hehkun merkkivalo ei edes pala.
Suutinten ohivuodon mittaus tietenkin mutta pääkaupunkiseudulle on matkaa täältä keski Suomesta.
Ilmeisesti muilla lähtee KJ 2.8CRD pakkasella ihan hyvin käyntiin?
Hehkujen rele vaihtoon
Minun entiseen vaihtoivat sen releen ja alkoi hehkuttelemaan kunnolla, paitsi kun oli ollut lohkolämmössä.
Lähetetty: 16.01.2014. 22:12
Kirjoittaja kozel
Noissa uudemmissa on ominaisuus että webasto/eberi tai lohko kun lämmittää liikaa konetta niin moottorin lämpötila-anturi ilmoittelee koneen olevan lämmin ja hehkutus skipataan kokonaan moottorin ohjauksen mukaan. Kuitenkin sylinterit yms o ei ole käynnin jäljiltä yms. ja ei lähde auto tulille.
Oireen voi korjata muutamalla tavalla.
Merkkipuolen ohje näihin yksilöihin on esim. että ei saa asentaa koko polttoainelämmitintä.
Lähetetty: 17.01.2014. 7:48
Kirjoittaja erauspentu
Nyt alkaa kuulostaa jo varteenotettavalta
Eli:
1. Liitokset tarkistaa letkulämppäristä.
2. Hehkujen rele vaihtoon.
3. Ei polttoainelämmitintä.
Jos nämä ei auta niin sitten ohivirtausmittaukseen.
Sain tänä aamuna kairattua Jeepin käyntiin n. -20C
Jonkin aikaa sai pyörittää ja eihän se hyvää tee moottorille mutta pakko.
Lähetetty: 17.01.2014. 8:37
Kirjoittaja NaftaKJ
Mulla on Webasto tossa 2.8crd moottorin kyljessä. Pidän sitä yleensä 30 minuuttia päällä ja lämpöjen täytyy antaa tasaantua n. 5-10 minuuttia lämmityksen jälkeen jotta moottori käynnistyisi helpolla.
Tätä ohjetta mukaillen asentelin lämmittimen Jeeppiin:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/jeep/c ... .8_d_d.pdf
Lähetetty: 17.01.2014. 16:44
Kirjoittaja erauspentu
Tilannekatsaus.
1. Lämppärin johdot ja liitokset ok mutta vastus rikki. Eli se pitää uusia.
2. Uusi Hehkurele tilattu.
Lähetetty: 17.01.2014. 19:19
Kirjoittaja JAMANT
erauspentu kirjoitti:Tilannekatsaus.
1. Lämppärin johdot ja liitokset ok mutta vastus rikki. Eli se pitää uusia.
2. Uusi Hehkurele tilattu.
Ja hehkurele on matkalla....