Sivu 1/1

XJ:n nykiminen

Lähetetty: 16.12.2013. 21:17
Kirjoittaja jaskau
No nyt alkoi jeeppi kiukuttelemaan. Maantiellä ajaessa 80-90 km vauhdissa nyki oikein kunnolla reippaammalla kaasulla, esim ylämäessä. Tasasella kulkee hyvin. Nykiessä kierrosmittari tippui nollille. Tyhjäkäynti on ihan nätti, samoin kaupunkiajossa ei ole ongelmia. Ei anna mitään vkakoodeja.
Mistäköhän lähdetään tuollaista selvittämäänP Tulpat, johdot, jakaja? kenties joku anturivika? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita jotta saadaan auto taas ehyeksi... :?

Lähetetty: 16.12.2013. 22:40
Kirjoittaja JAMANT
Mikä vuosimalli ja mikä moottori??? Pikkasen vaikea nähdä täältä saakka...

Lähetetty: 17.12.2013. 9:02
Kirjoittaja jaskau
No katsos, aina jotain unohtuu kun kiihdyksissään kirjottaa...
vm -91, 4.0 HO

Lähetetty: 17.12.2013. 9:17
Kirjoittaja JAMANT
Paha sanoo, testerillä pitäis katsoa, jos sieltä sais vihjettä tai mikä anturi antaa väärää tietoa, voi olla happitunnistin, voi olla myös puola, tulpanjohdot, tulpat, jakajankansi/pyörijä, joku muu...

Lähetetty: 17.12.2013. 18:51
Kirjoittaja jaskau
CPS anturilta lähtevissä johdoissa on epämääräisen näköisiä apiko-liittimiä... Eivät ilmeisesti sellaiseen kuulu vakiona...
Lähtisikö siitä ensimmäisenä vikaa etsimään?

Minkälainen liitin pitäisi olla johdon päässä? Tuossa se näyttää olevan pyöreä.

Lähetetty: 17.12.2013. 18:53
Kirjoittaja JAMANT
jaskau kirjoitti:CPS anturilta lähtevissä johdoissa on epämääräisen näköisiä apiko-liittimiä... Eivät ilmeisesti sellaiseen kuulu vakiona...
Lähtisikö siitä ensimmäisenä vikaa etsimään?
No siitähän voi lähteä, siellähän voi olla väärä anturi kokonaan!!! Tuossa uusi: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-k ... -1277.html

Lähetetty: 17.12.2013. 19:01
Kirjoittaja jaskau
Todennäköisesti siihen on laitettu väärä anturi jonka liitin ei ole sopinut moottorin päähän ja näppärästi korvattu apikoilla. Itse anturit ovat ilmeisesti ulkonäöltaan samanlaisia ja sopivat ristiin, ero on vaan littimessä, eikö näin?

Lähetetty: 17.12.2013. 19:25
Kirjoittaja JAMANT
jaskau kirjoitti:Todennäköisesti siihen on laitettu väärä anturi jonka liitin ei ole sopinut moottorin päähän ja näppärästi korvattu apikoilla. Itse anturit ovat ilmeisesti ulkonäöltaan samanlaisia ja sopivat ristiin, ero on vaan littimessä, eikö näin?
En tiedä, voi olla mekaanisesti sama, mutta sisäinen vastus saattaa erota, jolloin se sun vikas on sitten siinä!! Ehkä...

Lähetetty: 07.04.2014. 13:54
Kirjoittaja SeveXJ
Moro!

Täällä nykimistä aiheutti haljennut virranjakajan kansi. Varsinkin kosteammalla kelillä kipinä pääsi karkuun virranjakajan kotelon läpi kiinnityspultin kantaan. Pintakaasulla saattoi mennä ihan kivasti, mutta suuremmalla kuormalla heikko kipinä ei jaksanut sytyttää bensailmaseosta, jolloin moottori alkoi nykiä..

-Severi

Ps. Vika on helppo todeta hämärässä, kun konehuoneessa näkyy vähän ylimääräistä valoa.. :lol: