Sivu 1/1
Öljypohjan klommo
Lähetetty: 10.02.2013. 12:26
Kirjoittaja wiikki
Terve,
Huomasin juuri, että öljypohjassani on komea klommo. Se on painunut varmaankin vajaan parin sentin verran sisäänpäin. Se on lähellä öljyproppua, joka nyt vuotaa ehkä hieman aiempaa enemmän.
Mihin tämä vaikuttaa koneen sisällä? Onko sen korjaamisella kiire? Kuinka vaikeata uuden/käytetyn öljypohjan löytäminen on? Näyttäisi siltä, että ainakin pakoputki pitäisi saada pois tieltä. Onko siinä muita kommervenkkejä tiedossa?
Vai pitäisikö vain laittaa panssari suojaksi?

Lähetetty: 11.02.2013. 9:53
Kirjoittaja A-V
Mulla joutu 4.0L YJ:ssä ottamaan pakoputken irti, mutta muutoin ei tarvinnut purkaa ylimääräisiä. Tosin putsasin samalla startin ja muuta sälää eli en ihan 100% varmaksi sano. En osaa sanoa miten toi on uudemmassa Wranglerin kopassa.
Mutta lyhyesti mulla meni jokseen näin: Öljyt pihalle, filtteri irti, pakoputki irti, öljypohja irti, koputtelet suoraksi (jos reikiä niin hitsaamalla ne umpeen menee) ja takaisin kiinni uuden tiivisteen kera. Se tyhjennyspropun kohta oli ainakin mulla vahvistettu eli jos proppu pysyy kiinni kunnolla niin pitäs pullahtaa takasin paikoilleen ilman sen kummempia vasaroita. Vuotava öljyproppu korjaantuu kupariprikalla.
Eikai tuolla lommoisuudella nyt NIIN suurta merkitystä ole jos öljynpaineet kuitenkin kunnossa (eli se imuputki ei ole rutussa).
Eipä tuo tietty huono idis olis asentaa suoja tuohon jos meinaaat mettässä ajella...
http://www.quadratec.com/products/16192_200_07.htm
http://www.quadratec.com/products/16238_102.htm
Lähetetty: 11.02.2013. 10:11
Kirjoittaja JAMANT
Vähän auttais, jos tietäis millä koneella tuo on?? Mutta periaatteessa just noin kuin A-V laittoi...
Lähetetty: 11.02.2013. 13:26
Kirjoittaja wiikki
Jep, 1997 TJ ja 4.0 suora kuutonen on kone. Manuaalilla.
Lähetetty: 11.02.2013. 13:31
Kirjoittaja JAMANT
Jos uuden öljypohjan haluaa, niin tilaamallahan noita saadaan, mulla on yksi käytetty hyllyssä (ainakin, ehkä kaksi), sopivuus on hyvä, kun se on sama öljypohja 87-06 (ilman anturinpaikkaa, joka on ollut käytössä jonkun aikaa Grand Cherokeissa, eli öljynmäärän ilmaisin anturi ja luulenpa, että se mun toinen on semmoinen anturinpaikalla varustettu)...
Mutta muuten en ottais isoo huolta siitä lommosta, voihan sitä kokeilla cu-tiivisteellä, jos pitää, jos ei niin uusi tulppa ja jos ei pidä silläkään, niin sitten miettii öljypohjan uusimista, sikäli helppo, kun sen voi vaihtaa kone paikoillaan...