Sivu 1/1

4.0 HO viritys?

Lähetetty: 12.01.2013. 12:20
Kirjoittaja janiojan
Moi,
Pikkasen kutittais hiukan parannella tota Wranglerin konetta? 505 Perfomancelta sais valmiin turbo setin, mut katsastaminen taitaa mennä haasteelliseksi. Stroker kitti olis kans vaihtoehto, mut ajatuksena on myös polttoaineen kulutusta saada pienemmäksi, joten tuo ei taida siihen auttaa? Edullisimmat muutokset olis kaasuläppärunko ja pakoputkisto. Mitä ero on läppärungon korokepalalla ja uudella isommalla läppärungolla? Tai tiedän mitä eroa niillä on, mutta miten tuo korokepala lisää vääntöä ja tehoa, sillä rungon halkaisja pysyy kuitenkin samana? Entäpä putkisto; onko järkeä muuttaa putkisto alusta loppuun vai riittääkö vain loppupään korvaaminen?

T: Jani

Lähetetty: 12.01.2013. 12:28
Kirjoittaja janiojan
Niin ja olishan yks vaihtoehto viel laittaa 4.7 V8, mikä olis ehkä kaikkein mieluisin! Mitähän tollanen käytetty 4.7 maksaa? Olikos Jamantilla yks ylimääräinen? Onko toi teknisesti mahdollinen? Katsatuksesta taitais mennä tehojen yms. Suhteen läpi.

Lähetetty: 12.01.2013. 14:48
Kirjoittaja 28CRDKJ

Lähetetty: 12.01.2013. 17:11
Kirjoittaja janiojan
Perkule, noihan on kohtuullisen hintaisia. Nyt alkoi kiinnostamaan. Saiskohan ton automaatin ja jakiksen kans laitettua?

Lähetetty: 12.01.2013. 22:31
Kirjoittaja WinChester
Tuota, ei nyt millään pahalla, mutta melko vaikeaan hommaan olet rupeamassa. :cry: Tuo uudempi WJ:n kasi on juuri ja juuri liian tehokas ja vanhempi ZJ:n kone puolestaan liian iso nelilitraisen kutosen tilalle, vaikka ilmaiseksi saisi. Terveisiä Trafilta. :evil: Ainoa mikä kävisi on Mustangin / Fordin pikkukasi, sitä yritettiin mm. täällä, mutta taisi jäädä kesken:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92646

Kuultuani VooDoo Jeepin kuutoskoneen vaihdosta kasiin, päätin hommata oman samankoneisen XJ:ni "tehonpuutteeseen" suoraan V8-koneisen ZJ:n ja sitä samaa suosittelen lämpimästi suurempien ongelmien ja murheiden välttämiseksi muillekin. Kakskytä vuotta vanhojen rakkineiden kanssa tulee muutenkin tarpeeksi ongelmia, turhaan niitä enää lisää viriviri-osilla.

Kyllähän tuo TJ:n pikkukasi-swappi varmaan onnistuu, mutta erimerkkisen koneen laittaminen kaikkine sähköineen on melkoinen urakka, vaikka kaikki vaihteisto- yms. sovituslaipat saisikin hommattua Jenkeistä. Vaivaan nähden palkkio ei oikein maksa vaivaa, kun ZJ:ssä on valmiiksi tehoa. Jos ei muuten riitä, niin sitten ostamaan 5.9 litraisella koneella; niitä on Nettiautossa nytkin melko monta myynnissä!

Sitäpaitsi, ZJ:n kasikoneeseen voi tankata halpaa RE85:sta, kun taas kutoseen ei!
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103565

Lähetetty: 13.01.2013. 11:16
Kirjoittaja janiojan
Oishan se varmaan "järkevää" hankkia suoraan auto missä tuo V8 on, mutta kun se pitää olla Wrangler. Tuli noita jenkkin foorumeja nyt selailtua ja totesin et on turhan iso peojekti toi kone swappi. Varsinkin kun tuo Cowboy Jeeppikin jäi tekemättä, eli ei ihan helppo projekti.

Täytyy kysellä katsastuskonttorilta vielä tuota turbottamista. Sellanen reilu alavääntö kiinnostais, ei niinkään huipputehot.

Lähetetty: 13.01.2013. 22:08
Kirjoittaja WinChester
Täältä inspiraatiota turbotukseen:
http://forums.offipalsta.com/showthread ... gler+turbo

Lähetetty: 14.01.2013. 8:34
Kirjoittaja janiojan
Tulikin nyt viikonloppuna tutkittua ATK:sta Jeepin turbottamista, eikä se vaikuta ollenkaan pahalta rastilta. Nyt täytyy hankkia vähän turbotekniikkaan liittyvää kirjallisuutta ja tehdä budjetti laskelma. Jos vaikka kesälomaksi sais kerättyä kaikki palikat valmiiksi.