Sivu 1/2
CRD jeeppi ja EGR-venttiilin tulppaus
Lähetetty: 09.10.2008. 19:54
Kirjoittaja Hunter
Onko crd-diesel jeepin omistajat poistaneet egr.ää käytöstä Itse ajattelin sen tehdä

Lähetetty: 24.10.2008. 20:50
Kirjoittaja hentpe
Jos ja kun teet moisen toimenpiteen, älä poista mitään EGR:ää ohjaavaa letkua tai johtoa. Saat vain aikaan vikakoodin ja mahdollisesti ongelmia, kun moottorin ohjaus menee sekaisin (ei välttämättä). Jos vain on mahdollista, niin korvaa joku EGR:n putkien tiiviste sokealla peltitiivisteellä niin ettei pakokaasun virtausta pääse tapahtumaan vaikka EGR:n kompnentit muuten toimisivatkin. En tiedä onko Jeepissä EGR:n virtauksen tunnistusta. Jos on, niin tulppaus aiheutta taas vika koodin ja hommasta ei ollut mitään apua.
ok
Lähetetty: 26.10.2008. 12:53
Kirjoittaja Hunter
Joo, juuri noin asia on tarkoitus tehdä, mutta kiitos kumminkin tiedosta.
En vain ole vielä tulpannut sitä kun ajattelin tämän aina- vain ajankohtaisen kylmäkäynnistys ongelman saada ensin selviteltyä.
Lähetetty: 23.06.2009. 16:32
Kirjoittaja joakim
sen saa poistettua pelkällä ohjelmisto päivityksellä pois käytöstä. samalla voi otta hieman enempi vääntöä ulos koneesta
Lähetetty: 22.11.2009. 15:55
Kirjoittaja kozel
Lueskelin ulkomaiselta foorumilta että -05 ja uudemmat antaa vikakoodin jos tukkii letkun. Vanhemmissa ei valvota sen toimintaa kovin tarkkaan.
-02 2.5 CRD laitoin M6 pultista kierteettömästä osasta sahatun pätkän EGR-venttiilin alipaine-letkun päässä ollevan kumiseen liitäntäkappaleeseen millä letku/putki on kiinni alipainepumpussa.
Ei ole antanut vikakoodia tms.
jeep
Lähetetty: 18.12.2009. 23:15
Kirjoittaja Hunter
Huomasitko oliko tulppauksesta hyötyä eli muuta kun ettei karstaa? Tuttava oli laskeskellut etä kulutus pieneni.. epäilen että ei vaikuta muuta kun karstaamiseen.
Lähetetty: 19.12.2009. 18:47
Kirjoittaja kozel
Eipä ole ollu kulutukseen juurikaan muutosta...
Lähetetty: 12.02.2010. 22:08
Kirjoittaja filler
Kuinkahan tuo egr:n tukkiminen mahtaisi toimia 2.8 koneessa (-04 mallia)...vikakoodeja odotettavissa? Oletteko puhdistaneet operaation yhteydessö imusarjaa?
Mahtaisko tuo egr:n tukkiminen auttaa epävarmaan tyhjäkäyntiin kylmällä koneella? Nyt on mokoma sammunut kovemmilla pakkasilla muutamia kertoja risteyksiin tyhjäkäynnillä.
Lähetetty: 12.02.2010. 22:38
Kirjoittaja kozel
Omassa laitoin ruuvista sellaisen sileän pätkän alipaineletkuun joten ei ole hankala purkaa jälkikäteen jos rupee vikakoodeja yms. tekee. En putsaillu imusarjaa mitenkään. Sitämukaa putsaillaan kun remonttien yhteydessä joutuu availemaan.. Tuohon sammuiluun/käyntihäiriöihin kokeilisin alkuun Forte Diesl Conditioneria. Golffistakin lähti käyntihäiriö kun yhden pullon heitin puolikkaaseen tankilliseen ja ei ole tullut takaisin 20tkm aikana..
Lähetetty: 12.02.2010. 22:55
Kirjoittaja filler
sepä se tässä hassua onkin että viimeisen huollon yhteydessä laitettiin myös fortet tankkiin & polttoainesuodattimeen ja huollon jälkeen alkoivat käyntimurheet. huollossa putsattiin myös tuo painesensori joka ymmärtääkseni juttelee egr:lle. voisikohan käyntiin vaikuttaa tarvike polttoainesuodatin (en ole varma onko nyt laitettu mopar vai tarvike)? mites tuo ohjelmallinen egr:n sulkeminen tapahtuu? chippauksen yhteydessä vai ihan erikseen?
voisiko ilmamassamittarin puhdistus auttaa tyhjäkäyntiin vai osallistuuko se ollakaan peliin mukaan alakierroksilla?
myös kulutus hieman arveluttaa...on nyt tasoa 13.4 L / 100km työmatka-ajoa n.19km / suunta maantietä. onko tuo yläkanttiin 2.8 koneelle talvella automaattilaatikolla?
Kulutuksesta.
Lähetetty: 13.02.2010. 9:44
Kirjoittaja Hunter
Itsellä manuaali 2,5crd ja seka-ajon kulutus eli viikonlopun mettästysreissut/rompimiset maastossa ja päivittäinen työmatka 25km sekä kaupunkiajoa jonkin verran on tehnyt viimmeisen n. 5000km kulutukseksi 9,2l (just tarkistin)joten aika paljolta tuntuu sun kulutus. Yhdistetty kulutus on 2,8.lle valmistajan mukaan 9,9l eli jotakin häikkää täytyy olla.
Lähetetty: 16.02.2010. 23:48
Kirjoittaja 28CRDKJ
filler kirjoitti:sepä se tässä hassua onkin että viimeisen huollon yhteydessä laitettiin myös fortet tankkiin & polttoainesuodattimeen ja huollon jälkeen alkoivat käyntimurheet. huollossa putsattiin myös tuo painesensori joka ymmärtääkseni juttelee egr:lle. voisikohan käyntiin vaikuttaa tarvike polttoainesuodatin (en ole varma onko nyt laitettu mopar vai tarvike)? mites tuo ohjelmallinen egr:n sulkeminen tapahtuu? chippauksen yhteydessä vai ihan erikseen?
voisiko ilmamassamittarin puhdistus auttaa tyhjäkäyntiin vai osallistuuko se ollakaan peliin mukaan alakierroksilla?
myös kulutus hieman arveluttaa...on nyt tasoa 13.4 L / 100km työmatka-ajoa n.19km / suunta maantietä. onko tuo yläkanttiin 2.8 koneelle talvella automaattilaatikolla?
On liikaa!
Mulla 06 mallinen 2,8 tomaatti ja kulutus 9-11 litraa, riippuu kaasujalasta ja kuinka paljon kaupunki ajoa. Ja onko kärri perässä...
Jos "rymyää" metässä hitaalla puolella, niin menee sinne 12-13 litraan...
Matkassa parhaimmillaan mennyt alle 9 litran...
Lähetetty: 17.02.2010. 17:19
Kirjoittaja filler
mistäs tuota kovaa kulutusta pitäisi lähteä selvittämään / sulkemaan pois vaihtoehtoja? Onkos hehkuilla minkäänlaista osaa/arpaa tuossa (kovemmilla pakkasilla hehkuttaa melko kauan jos ei ole webasto ollut apuna...eikä käynnisty muutenkaan mitenkään kovin nopeasti)?
Voisko ilmamassamittari olla sökö taikka puhdistuksen tarpeessa?
Lambda anturilla jotain tekemistä asian kanssa (meni kyllä katsastuksesta moitteitta läpi)? Kuinkas lujaa tuon mokoman kuuluisi kulkea (itse kun päätin kokeilla, niin 160kmh jaksoi ottaa ja ei olisi paljon lisää enää tullut)?
Ikävää kun tyhjäkäynnillä meinaa sammua/sammuu risteyksiin ja tuntuu pumppailevan tyhjäkäynti...kun lämpee käyntilämpötilaan, niin käynti tasaantuu, eikä sammuile, vaikkakin välillä "rajoilla" käy silloinkin joskus.
-M-
Lähetetty: 17.02.2010. 18:30
Kirjoittaja JAMANT
filler kirjoitti:
Lambda anturilla jotain tekemistä asian kanssa (meni kyllä katsastuksesta moitteitta läpi)?
Ei dieselissä happitunnista ole, ikinä ainakaan niissä sellaista nähnyt...
Lähetetty: 17.02.2010. 19:17
Kirjoittaja filler
no niin...se on ainakin sitten pois suljettu vaihtoehto=) Osaako joku antaa ns. parhaan arvauksen mikä voisi olla ongelman ydin? Raskas kaasujalka se ei ainakaan ole, sillä edellisellä autollani (touran 2.0tdi) samat ajot meni 6-7 L kulutuksella.