ei näy kattia
ei näy kattia
onkos -89 kaasarikoneisessa (4.2l) wranglerissa katalysaattoria oletuksena?
omassa kun sitä ei näy ja putkisto näyttää siltä että ei sitä ihan lähivuosina ole poiskaan pudotettu ja on kumminkin katsastettukkin viime vuonna, tosin virossa...mutta kai siellä nyt jotenkuten samat säädökset noista kateista on kun täälläkin?
päästölapun kävin jo hakemassa ja oli ok kun asetukset oli "ei kat."
rekisteröintikatsastukseen olisi tarkoitus tuo viedä ni tietäis et alkaavatko vaatimaan kattia moiseen kun sitä ei ole alkuunkaan siellä ollut.
omassa kun sitä ei näy ja putkisto näyttää siltä että ei sitä ihan lähivuosina ole poiskaan pudotettu ja on kumminkin katsastettukkin viime vuonna, tosin virossa...mutta kai siellä nyt jotenkuten samat säädökset noista kateista on kun täälläkin?
päästölapun kävin jo hakemassa ja oli ok kun asetukset oli "ei kat."
rekisteröintikatsastukseen olisi tarkoitus tuo viedä ni tietäis et alkaavatko vaatimaan kattia moiseen kun sitä ei ole alkuunkaan siellä ollut.
Ei oo pakko ton ikäistä rekisteröidä vähäpäästöiseksi!! Kun vaan sanot sille inssille sen ennenkuin se laittaa sen sellaiseksi!! Itse olen maahantuontirekisteröintikatsastanut 90:sen FSJ:n, jossa oli katti alla ei vähäpäästöiseksi edellämainitulla tavalla, vasta 93 tuli N1G -luokan ajoneuvoille vähäpäästöisyyspakko!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tuli hieman onkelmia ton rekisteröintikatsastuksen kanssa kun tossa Viron rekisteriotteesa on polttoaine/käyttövoima merkinnässä "bensiini kat."
Päästöt kävin ottamassa erikseen pajalla jossa otettiin savut boshin koneella asetuksilla "ei kattia", läpi meni jees mutta leimasedälle tuli komplikaatio sen suhteen kun autossa ei ole kattia, eikä näy että ihan
lähivuosina olisi ollut kiinnikkään moista kun putkisto on sen näköinen... ja miten sitten ovat virossa tuon katsastaneet viime syksynä? ei taida ihan sama syynäys olla kun meillä täällä.
Ja nyt sitten pitäisi saada jostain joku päästötodistus jotta saisi todennettua tuon katin tarpeettomuuden.
elikkäs onkos jostain moista dokumenttia saatavilla?
Päästöt kävin ottamassa erikseen pajalla jossa otettiin savut boshin koneella asetuksilla "ei kattia", läpi meni jees mutta leimasedälle tuli komplikaatio sen suhteen kun autossa ei ole kattia, eikä näy että ihan
lähivuosina olisi ollut kiinnikkään moista kun putkisto on sen näköinen... ja miten sitten ovat virossa tuon katsastaneet viime syksynä? ei taida ihan sama syynäys olla kun meillä täällä.
Ja nyt sitten pitäisi saada jostain joku päästötodistus jotta saisi todennettua tuon katin tarpeettomuuden.
elikkäs onkos jostain moista dokumenttia saatavilla?
No eikö se tarvittava dokumentti ole se pakokaasutestin tulos jonka kävit hakemassa? Leimasedän täytyy osata kertoa sen ikäisen katittoman auton päästörajat kun kuitenkin työkseen autoja katsastaa. Jos autosi päästöt alittaa ko. ajankohdan päästörajat niin ei pitäisi olla ongelmaa saada kilpiin ilman kattia kun ei sitä tuon ikäisessä Jeepissä ole pakko olla. Tuntuu että katsastusmies ei ole ihan tehtäviensä tasalla?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
no eipä näköjää osannut kertoa niitä..
jälkitarkastus : Todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu(päästöt)
pitee hakea jostai romikselta joku paska katti ja hilut sisältä pois ja pistää sen putkeen kiinni ni jos sillä olis inssi tyytyväinen...ei missää ole mainittu että tuo olisi vähäpäästöinen jolloin ei sen katin siellä tarvi toimiakkaa kuhan ei liikaa happea ole putkessa
jälkitarkastus : Todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu(päästöt)
pitee hakea jostai romikselta joku paska katti ja hilut sisältä pois ja pistää sen putkeen kiinni ni jos sillä olis inssi tyytyväinen...ei missää ole mainittu että tuo olisi vähäpäästöinen jolloin ei sen katin siellä tarvi toimiakkaa kuhan ei liikaa happea ole putkessa
Vaihda konttoria, tai tappele vastaan. Kun ei se sitä kattia tartte niin ihan turha sinne on sellaista tunkea ja maksaa siitä (edes tyhjistä kuorista), tai nähdä vaivaa sen asentamiseksi, vain siksi että leimasetä on ammattitaidoton.
Miten &%¤%&( se leimaukko pystyy leimaamaan muita samanikäisiä katittomia autoja, jos ei se tiedä sen ajankohdan voimassa olleita päästömääräyksiä yms.? Minä en nyt oikein ymmärrä mikä todistus siitä säädöstenmukaisuudesta puuttuu, katsuri voi ihan itse katsoa onko tuona ajankohtana ollut M1G- luokan bensiinikäyttöisille ajoneuvoille ollut katalysaattoriapakkoa, tai onko Jeepit siihen aikaan Suomeen kattien kanssa tyypitetty ja vähäpäästöisyyttä vaadittu.
Jotkut leimakonttorit kyllä alkaa siitä #&%!, jos on tuontiauto ja autossa on alkuperämaan tiedoissa maininta katista tai vähäpäästöisyydestä vaikkei sitä Suomessa ole aikanaan vaadittu. Tällöin urputtavat että auto on vähäpäästöinen ja sellaiseksi pitäisi merkkauttaa. Näin se ei kyllä pitäisi mennä..
Miten &%¤%&( se leimaukko pystyy leimaamaan muita samanikäisiä katittomia autoja, jos ei se tiedä sen ajankohdan voimassa olleita päästömääräyksiä yms.? Minä en nyt oikein ymmärrä mikä todistus siitä säädöstenmukaisuudesta puuttuu, katsuri voi ihan itse katsoa onko tuona ajankohtana ollut M1G- luokan bensiinikäyttöisille ajoneuvoille ollut katalysaattoriapakkoa, tai onko Jeepit siihen aikaan Suomeen kattien kanssa tyypitetty ja vähäpäästöisyyttä vaadittu.
Jotkut leimakonttorit kyllä alkaa siitä #&%!, jos on tuontiauto ja autossa on alkuperämaan tiedoissa maininta katista tai vähäpäästöisyydestä vaikkei sitä Suomessa ole aikanaan vaadittu. Tällöin urputtavat että auto on vähäpäästöinen ja sellaiseksi pitäisi merkkauttaa. Näin se ei kyllä pitäisi mennä..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
halvemmaks tulee kun heittää tonne putkeen jonkun katin kuoren kun alkaa konttoria vaihtamaan ja maksamaan taas 190e tosta katsastushuvista...
jokatapauksessa kun tota putkistoa pitee uusia kun on sellane mehupilli ja monee kertaa hitsailtu...
tähän asti kyllä nuo normi katsastukset on tolla konttorilla sujunut mainiosti ilman mitään pykäläpelleilyjä tms.
jokatapauksessa kun tota putkistoa pitee uusia kun on sellane mehupilli ja monee kertaa hitsailtu...
tähän asti kyllä nuo normi katsastukset on tolla konttorilla sujunut mainiosti ilman mitään pykäläpelleilyjä tms.
Halvempaa mun mielestä ja helpompaakin on pyytää ARO yhtymältä tai Trafilta todistus että ei tartte tuota kattia. Jos sen leimaa sellaiseksi niin se on jatkossa hankalampi muuttaa pois. Ja sitten kun putkiston uusii niin saa taas ostella uuden kalliimman putkiston katilla tai sitten pääsee askartelemaan sen uuden putkiston.
Noita katsastusmiehiä on kyllä moneen lähtöön.
MK3 Farmari golffiin yks katsuri oli vaatimassa taakse jarrupaineen säädintä vaikka on ABS jarrut ja sitä ei ole silloin noissa. Vasta kun se soitti VW maahantuontiin ja sieltä sanottiin että ei siinä sitä kuulu olla niin sai hyväksyttyä sen. Kuitenkin -96 vuosimalli ja tuo katsastus 2007
Kaverin S40 T4 volvossa katsuri meinas että hylkää välijäähystä ja pitäs poistaa moiset viritykset.. Oli ihan alkuperäinen volvon merkeillä ja ahtoputkisto oli alkuperäinen ja niissäkin volvon logot..
Jeepin hylkäsivät 400km ajettujen alapallojen takia ja eivät uskoneet että saa olla pitkittäistä välystä niissä. No kävin mittauttamassa autokeskuksella ja totesivat että kunnossa on sekä lasku perään. No meni vähän tappiolle se katsastus sillä konttorilla kun vein mittaohjeen alapalloista ja laskun heidän maksettavaksi.
MK2 GTI golffissa kaverilla leimamies hylkäsi alkuperäiset E hyväksytyt takavalot muka maalattuina koska olivat punamustat, Muutoskatsastutti ja velotti näin jo vuosia alla olleen KONI:n alustasarjan koska muinoin ei ollu merkintää laitettu siitä.. Sama katsuri myös käski poistaa tuon GTI golffin alkuperäiset levikkeet.
Näitä on muitakin sattunu mutta ei nyt jaksa tarinoida.. Kuitennkin se pointti oli mulla että itse ainakin kyl näytän sille katsurille jos se on väärässä jossain.. ei ne mitää jumalia ole........
Noita katsastusmiehiä on kyllä moneen lähtöön.
MK3 Farmari golffiin yks katsuri oli vaatimassa taakse jarrupaineen säädintä vaikka on ABS jarrut ja sitä ei ole silloin noissa. Vasta kun se soitti VW maahantuontiin ja sieltä sanottiin että ei siinä sitä kuulu olla niin sai hyväksyttyä sen. Kuitenkin -96 vuosimalli ja tuo katsastus 2007
Kaverin S40 T4 volvossa katsuri meinas että hylkää välijäähystä ja pitäs poistaa moiset viritykset.. Oli ihan alkuperäinen volvon merkeillä ja ahtoputkisto oli alkuperäinen ja niissäkin volvon logot..
Jeepin hylkäsivät 400km ajettujen alapallojen takia ja eivät uskoneet että saa olla pitkittäistä välystä niissä. No kävin mittauttamassa autokeskuksella ja totesivat että kunnossa on sekä lasku perään. No meni vähän tappiolle se katsastus sillä konttorilla kun vein mittaohjeen alapalloista ja laskun heidän maksettavaksi.
MK2 GTI golffissa kaverilla leimamies hylkäsi alkuperäiset E hyväksytyt takavalot muka maalattuina koska olivat punamustat, Muutoskatsastutti ja velotti näin jo vuosia alla olleen KONI:n alustasarjan koska muinoin ei ollu merkintää laitettu siitä.. Sama katsuri myös käski poistaa tuon GTI golffin alkuperäiset levikkeet.
Näitä on muitakin sattunu mutta ei nyt jaksa tarinoida.. Kuitennkin se pointti oli mulla että itse ainakin kyl näytän sille katsurille jos se on väärässä jossain.. ei ne mitää jumalia ole........
kozel@ircnet
Joo katsastus meni kyl läpi sit kun oli joku audin katti kiinni putkessa, klemmareilla kyl et saa pois otettua... ja ei leimannut miksikään vähäpäästöseks kun ei se sellasen päästöarvoja alittanut kaasun kanssa, yritti kyl eka selittää et ny ku kerran on katti ni se vois mennä sellaseks... uskomatonta kyl et aletaa noita vuosikohtasia asetuksia tolleen omavaltasesti, etenkin kun auto meni niistä päästöistå läpi ilmankin kattia...