Sivu 1/1

2.7 CRD moottorin irrotus

Lähetetty: 07.02.2012. 22:24
Kirjoittaja jasu
Onkos kukaan hillunut kyseistä konetta jeepistä irti vaihtaakseen 4. ja 5. sylinterien suuttimet. Tai tietoa ammattimiehestä kuka niitä on tehnyt? Lähteekö parhaiten yläkautta vai alakautta vai autoliikkeen kautta :) vähän vaan kiinnikkeistä laskemalla ei taida onnistua?

On alkanut meinaan yksitellen antautumaan noi grandin suuttimet. Tämä kiinnostus vain siksi, että kohta se on pakko olla jompi kumpi nuista, koska 2. ja 3. on jo laitettu.

Lähetetty: 08.02.2012. 21:25
Kirjoittaja kozel
En ole itse irrotellu mutta tuolla yhdellä dieselpajalla olivat joko kiinnikkeistä laskeneet tai konetta taaksepäin kallistaen saaneet suuttimet ihan yläkautta vaihdettua. Tosin ei vissiin homma helpoimmasta päästä.

Lähetetty: 08.02.2012. 22:45
Kirjoittaja SimoH
Omaan vaihdettu #2. Runsaan ohivirtauksen takia paine ei noussut tarpeeksi, eikä kone edes yrittänyt käynnistyä ja siltikään ei mitään vikakoodeja tullut.

Löysin haulla saksalaiselta foorumilta keskustelua samasta aiheesta ja kuvasarjakin , miten onnistuu konetta irroittamatta:

http://www.jeepforum.de/index.php?showtopic=68678

Lähetetty: 09.02.2012. 9:09
Kirjoittaja sili
omasta vaihdettiin ko suuttimet konetta laskemalla, vedet piti ottaa pois, no tulihan laitettua lohkari samalla..
JOS olis ollut tuo linkki tiedossa niin olisin säästänyt ison rahan.... Eli tuo temppu kannattaa tehdä! Onpahan aukko olemassa jos pitää uudelleen tehdä! (niinkuin tehtiin omaani, takuuseen, koska puolentoista euron prikat olivatkin niin kovaa kamaa että alkoi vuotaa heti uudelleen!! )