Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 05.08.2015. 13:07
Qtka kirjoitti:
P2249: En löytänyt selitystä
P0008: Kapula sanoo: "moottorin asentojärjestelmä - moottorin suoritutehon ongelma" Netistä en löytänyt tälle koodille selitystä.
P1333: Tämä liittyy jotenkin ilmastointiin, ei pitäisi aikeuttaa vikatilaa?
P0065: Kapula sanoo: "Imuilman-avusteisen suuttimen ohjauksen - alue-/toimintaongelma" Netti sanoo: "Manifold tune valve solenoid circuit open or shorted" Mikähän lie tämä? MAP? Joku tyhjäkäynti vanttiili? EGR?
Loput koodit jotka ihme muodossa: C2E2E,C39FB,U3B00,C0905,B0111 ja U3181
Viimeiset on Body Control ym koodeja, ei vaikutusta koneen toimintaan (ehkä, kai)!!
P2249- ei tietoo,
P0008- ei tietoo,
P1333- ei tietoo,
P0065- Air Assisted Injector Control Range/Performance, ei tietoo,
Eipä ollu mustakaan suoraan apua, mutta selvitetään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 06.08.2015. 6:07
Noissa ei OBD yhteensopivissa autoissa kantsii varauksella suhtautua noihin yleis obd testereihin.
Tuo omakin 2002 2.5 CRD KJ Jeeppi ei esim oo OBD yhteensopiva. Yleistesterillä saa koodit nollattua mutta ei se todenmukaisia koodeja sieltä anna.
Joskus moiset testerit antaa koodeja vaikka siellä ei mitään olisikaan tai pahimmassa tapauksessa tekee koodin sinne. Tai sitten tekee niin että näyttää että ei ole koodeja autossa mutta todellisuudessa niitä voi olla siellä päällä.
Se että autossa on se 16pin OBD töpseli ei meinaa sitä että auto on OBD yhteensopiva.
Tästä linkin takaa lisää infoa SUOMEKSI
Itselle kävi kerran niin että vikavalokin oli päällä mutta testeri sanoo että ei ole vikakoodeja. Oikeasti siellä oli koodi ja valokin palo ihan aiheesta.
kozel@ircnet
-
Qtka
- Viestit: 59
- Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Qtka » 06.08.2015. 9:10
Pitääkös tuo "limp mode" nollata erikseen jotenkin vai pitäskö sen ruveta pelaamaan kun vika poistuu? Ennen tuon suuttimen vaihtoa akku oli irti ainakii viikon verran. Tuo ei taida antaa niitä vikakoodeja itse pihalle niinkun nuo vanhemmat voi lukea valon vilkutuksesta? Toisella lukukerralla se lukija anto ihan eri koodeja kun aikasemmin... Pari samaakin oli...
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 06.08.2015. 11:54
Akkukengän irroittaminen ei nykyvehkeissä poista mitään!! Saattaa jopa lisätä koodeja!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 06.08.2015. 13:34
Noi sun koodit on enimmäkseen huteja!! Ei merkkiorganisaatio osannut sanoa niistä mitään, paitsi siitä P0065 ja sieltä tuli sama kuin laitoin jo tuossa ylempänä!! Mitä se sitten tarkoittaa, ei mitään käryä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Qtka
- Viestit: 59
- Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Qtka » 06.08.2015. 17:58
Ok... Kiitos selvittelystä... Googlasin tuota P0065 koodia, mutta eipä löötyny internetin ihmeellisestä maailmastakaan vastausta. Jo on muuten idioottivarma systeemi saatu pilattua kaikenmaailman sähköinkeillä

-
Qtka
- Viestit: 59
- Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Qtka » 07.08.2015. 14:23
Minkäslaiseen testeriin tuo ois kiikutettava että saa oikeet koodit pihalle? Osaako joku Boschin aparaatti lukea ne vai pitääkö viedä ihan Jeep/Chrysler pajalle?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 07.08.2015. 15:41
Qtka kirjoitti:Minkäslaiseen testeriin tuo ois kiikutettava että saa oikeet koodit pihalle? Osaako joku Boschin aparaatti lukea ne vai pitääkö viedä ihan Jeep/Chrysler pajalle?
No Talvitreffeillä vuosi sitten kokeilin mun Bosch-testeriä yhteen tollaseen, ei osannut... Merkkiliikkeeseen ja nekään ei välttämättä osaa, jos autossa on yhteysvikaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 08.08.2015. 9:35
Qtka kirjoitti:Pitääkös tuo "limp mode" nollata erikseen jotenkin vai pitäskö sen ruveta pelaamaan kun vika poistuu?
Periaatteessa ei tartte nollata, aina kun käynnistää koneen, ECM tekee järjestelmächekkauksen ja jos ei löydy vikaa, ei mene limp-modeen. Jos löytyy vikaa limp-mode jatkuu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 08.08.2015. 23:16
JAMANT kirjoitti:Qtka kirjoitti:Minkäslaiseen testeriin tuo ois kiikutettava että saa oikeet koodit pihalle? Osaako joku Boschin aparaatti lukea ne vai pitääkö viedä ihan Jeep/Chrysler pajalle?
No Talvitreffeillä vuosi sitten kokeilin mun Bosch-testeriä yhteen tollaseen, ei osannut... Merkkiliikkeeseen ja nekään ei välttämättä osaa, jos autossa on yhteysvikaa...
Ei bosch testerikään päässy tuohon mun 2002 KJ dieseliin. Boschilta väitti että pääsee ja mun autos vikaa ja lastua ja pieniä kiviä sekä menninkäisiä väylässä ja että kyllä pääsee jos auto on kunnossa. No kaverin vermeillä imastiin ohjainlaitteen ohjelma talteen ja sähköpostilla boschin tekniseen tukeen.
Sieltä sitten tuli postia nopsaan n.3 arkipäivää "ohjelmassamme on virhe jonka takia testeri ei keskustele auton kanssa oikein, ongelmaan tulee päivityskorjaus 3/2012" Tämä päivitys tulikin sitten 6kk päästä ja nyt toimii bosch testeri omassa. Ennen korjausta ei saanu edes luotettavasti vikakoodeja ulos.
Ja noista liikkeiden vikakoodien luvuista sen verran että kannattaa pyytää tulosteet missä näkyy vikakoodit ja selosteet.
On tullut vaan vastaan että asiakas maksaa vikakoodien luvun ja saanu listan missä on vikaa. Kuitenkaan ei ole saanut paperia missä näkyy että missä vikaa. Ilmeisesti tällä haettu sitä että asiakas ei itse korjaa vikaa tai vie sitä korjattavaksi muualle. Ainakin omasta mielestä asiakas kun maksaa vikakoodien luvun niin asiakkaalle kuuluu myös asialliset tulokset siitä.
kozel@ircnet
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 08.08.2015. 23:23
kozel kirjoitti:
Ja noista liikkeiden vikakoodien luvuista sen verran että kannattaa pyytää tulosteet missä näkyy vikakoodit ja selosteet.
On tullut vaan vastaan että asiakas maksaa vikakoodien luvun ja saanu listan missä on vikaa. Kuitenkaan ei ole saanut paperia missä näkyy että missä vikaa. Ilmeisesti tällä haettu sitä että asiakas ei itse korjaa vikaa tai vie sitä korjattavaksi muualle. Ainakin omasta mielestä asiakas kun maksaa vikakoodien luvun niin asiakkaalle kuuluu myös asialliset tulokset siitä.
Juuri näin, useampi asiakas on maksanut vikakoodeista ja ei ole niitä saanut!! Mistähän ne veloittaa, kun vikakoodeista sanotaan vain, että on siellä niitä... Tosin senhän asiakas jo tiesi, kun valo kerran palaa... Kummallisia asiakkaita, minä en maksais jos en sais tietää, mitä koodeja siellä on....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Qtka
- Viestit: 59
- Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Qtka » 08.08.2015. 23:43
Kokemuksia veljen volkkarin vikakoodien luvusta Laakkosella... palvelu juurikin edellä kuvattua, 120€ kiitos.... Ja lopulta analysoitiin viallinen lambda ite vaikka liikkeen mielestä just siinä ei oo mitään vikaa...
En tiiä päteekö tähän dieseliin, mutta kokeilin samaa kun bensavehkeisiin: anturien plugeja irti vuorotellen ja map anturin irrotus ei muuttanut käyntiä... Kokeillaan uusata seuraavaksi se...
Tämä ei oo kovin innokas polttamaan tuota vikavaloa? Ei oo kertaakaan palanu vaikka vekotin limp modessa... Polttimo on ehjä...
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 09.08.2015. 9:46
Yks audikin oli ollu merkkiliikkeessä. Kylmänä pamahteli satunnaisesti. Merkkiliike oli vaihtanu labmdaa sun muuta autosta ja pamahtelu jatkui edelleen siihen asti kun moottori lämpeni hiukan. Asiakas sai auton takaisin oikeasti suolasen laskun kanssa (muistaakseni 1500e) ja "se on ominaisuus tässä autossa kun ei siellä vikakoodejakaan ole"
Asiakkaasta se tuntui vähän hassulta ja sitä sitten töissä öljynvaihdon yhteydessä aloin tutkimaan kun omasta mielestänikin se oli vika.
Lopulta vika oli ilmamassamittarissa. Mittari toimi kuten pitääkin mutta lamdan lämmitys menee ilmamassamittarin kautta ja se ei toiminu.
Lambdan arvo sahasi vain 0->max ja aina kun tapissa ni poksahti koneessa. (piirsi viivana vain hainevän muotoista) kunnes lambda lämpesi.
Uusi ilmamassamittari korjasi asian. Asiakas sanoi palaavansa vielä asiaan merkkiliikkeen kanssa.
******************************
Mutta tähän XJ tapaukseen. Mistä tiedät että se on limb modessa jos ei valokaan pala?
On eri asia että auto on moottorin ohjauksen ohjelmallisesti asettamassa limb modessa jossa tietokone leikkaa tehoja kuin mekaanisen vian aiheuttamassa. Kun omasta mielestäni tämä voi olla jonkun anturin aiheuttama virhetoiminta missä moottorin anturi, komponentti tms aiheuttaa tehottomuutta. Oire on sama jossain määrin mutta jälkimmäinen voi tehdä sen että PCM on autuaan tietämätön viasta ja voi tehdä sen että siellä ei ole vikakoodeja yms ja jatkaa moottorin ohjausta kuten ennen vaikka moottori ei toimi.
Oletko katsonut että esim. Ahdin toimii normaalisti. Ei ole hukkaportti juminu auki? Sellainenkin on tullut vastaan että pakopesä on hajonnut ja paineet karkaa halkeamasta pakoputkeen.. Koska jos sieltä mustaa pukkaa putkesta ja ahdin ei silti lähde ahtamaan niin turboakin olisi syytä vilkaista..
kozel@ircnet
-
Qtka
- Viestit: 59
- Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Qtka » 09.08.2015. 21:00
Teho häviää tasan 2000rpm, kiertää kyllä tyhjiltään ja parilla ekalla vaihteella loppuun asti. Tuntuu että lähtee paineet nousemaan vähän vajaassa parissa tonnissa, mutta sitten parin tonnin kohdalla häviää teho. Se katkutus loppu kun laitoin siihen ykköspyttyyn sen anturillisen suuttimen, tai ei se ollut edes kunnon savutusta vaan semmosta huonosti palaneen katkua... mutta se siis korjaantu. Välijäähyn letkut oon tarkastanu, turbossa ei tuntunu pahemmin välyksiä ja letkut ainakii pullistuu kun antaa kenkää eli jonkunlaista painetta se tekee.
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 10.08.2015. 21:50
Heitä ahtopainemittari siihen vaikka hetkellisesti kiinni. Näkis vähän missä mennään ahtopaineiden suhteen. Voi olla että ahtaa liikaakin.
Antureiden mittaus vois tehdä hyvää jos tiedot niistä sekä vehkeet mittaukseen. Testeri ois helpoin joka näyttää ne oikein.
Esim. Map anturi jos kertoo väärää tietoa niin voi syötöt loppua kesken kun alkaa olla kierrosta ja ahtopainetta.
Joissakin on ilmeisesti ilmamassamittari ja toisissa taas ei ole.
MAF ja MAP anturit molemmat on oleellisia antureita polttoaineen syötön osalta ja niissä on usein vikaa mitä näitä vikatapauksia on vastaan tullut. Toisissa vikaa ja toisissa lika aiheuttaa mittavirheitä.
kozel@ircnet