Grand Cherokee -96 käyntihäiriö
Lainataas aihetta kun liippaa melko läheltä, josko jollain olisi ollut samanmoista vikaa tai hyviä arvauksia. Koitetaan selittää mahdollisimman tarkkaan, eli auto alkoi pätkimään sytytystä ripeissä kiihdytyksissä sillointällöin josta se voimistui niin suureksi että pintakaasulla nippanappa kykeni ajamaan ja pienessäkin ylämäessä kun kaasua joutui lisäämään auto sammui. Lopulta ei enään edes lähtenyt käyntiin, huollossa vaihdettiin muistaakseni (auto ei pihalla ja lappuset autossa) tps, nokka-anturi, kampuran asentotunnistin ja puolanjohto, järjestystä en muista mutta auto jokatapauksessa alkoi pelaamaan ja toimi pätkänmatkaa jonkajälkeen alkoi sama rumba ensin pätkien sillointällöin pahentuen samaan pisteeseen. Huollossa oli kokeiltu myös toisella tietokoneella ja puolalla mutta vika ei niistä löytynyt eli arvauksia mikä voisi hävittää kipinän kun autoa kuormittaa, johtoja ja liittimiä on heiluteltu auton käydessä mutta ei vaikutusta käyntiin. Kerran auto ei käynnistynyt katoin puolasta ei kipinää mitattiin puolan virtajohto ja virta ainakin kulki piuha kiinni ja auto käyntiin sattumaako en tiedä mutta ei senkään liittimen piuhojen heiluttelu auton tyhjäkäyntiä hetkauta. Ja autohan on -93 4.0 grand cherokee vinkkejä otetaa vastaan.
Onko ne loputkin sytytyksen perusjutut jo katsotttu/ vaihdettu, eli kaikki sytkäjohdot (kunnolliset!), onko tulpat tarkistettu/ vaihdettu (nelilitrainen -> ei mitään platunatulppia, vaan ne tehtaankin alunperin suosittelemat Championin kupariytimiset perustulpat), kansi ja pyörijä uusia? Onko maadoitukset kunnossa? Toki jos vain oireilee auto lämpimänä niin voisi hyvinkin johdatella johonkin anturivian suuntaan, joka ilmenee vain konetilan ollessa lämpimänä tai kun moottori on lämmin.
Ylipäätään kannattaisi tarkistaa ihan ensimmäisenä vikakoodit, ne usein kertoo jo jotain mistä vikaa lähteä hakemaan.
Ylipäätään kannattaisi tarkistaa ihan ensimmäisenä vikakoodit, ne usein kertoo jo jotain mistä vikaa lähteä hakemaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
No jäihän se näköjään mainitsematta eli ihan enste vaihdoin tulpat kannen ja pyöriän. Moottorin maadoituksen käytin irti hinkkasin harjalla ja ruiskasin elektroniikan puhdistus prayta ja saman akun kengän puolelle. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan merkitystä ja tosiaan puolan päästä todettu kun auto ei lähtenyt käyntiit että kipinä puuttui, auton oireillessa on kokeiltu kuitenkin kolmea eri puolaa että puolasta se ei ainakaan vika löydy.
Höh.. no sitten minulta loppuu tässä väsymyksessä pikaiset ajatukset, Jamant varmasti osaa keksiä jotain lisää. Mutta suosittelen edelleen vikakoodien tarkistamista, niin luultavasti olet jo asiassa hieman viisaampi mihin suuntaan lähteä ongelmanhaussa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Kiitos luottamuksesta, mutta Joni tuossa viittas jo huoltoliikkeeseen, arvaa mikä se huoltoliike oli!! Nyt jos sen sais käyntiin, sen vois ajaa takaisin, tutkittais lisää... Muutenkin toinen samantyyppinen ongelmatapaus tontilla, -01 WJ kuutosella ja oireet samantyyppiset ja siinäkin alkaa helpot ideat olla käytetty, puola vaihdettu, kampuran- ja nokan asennontunnistimet ja PCM vaihdettu ja aina vaan huono käynti, johtosarjoja purettu ja kasattu neljä tuntia, maadoitukset tarkastettu... Seuraavaksi tutkitaan hard parts osiota, eli vetolevyn kuntoa ottamalla oravapelti pois, jos olis vaikka hammaslevy viallinen tai vetolevy poikki ja ajoitus heittää....Timo L kirjoitti:Höh.. no sitten minulta loppuu tässä väsymyksessä pikaiset ajatukset, Jamant varmasti osaa keksiä jotain lisää. Mutta suosittelen edelleen vikakoodien tarkistamista, niin luultavasti olet jo asiassa hieman viisaampi mihin suuntaan lähteä ongelmanhaussa.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Arvaa yritänkö miettiä (yöunet on jo menneet), molempiin tapauksiin!!!Timo L kirjoitti:Ok, no sitten.. ajattelin jos se oli käynyt jossain Pärnäsen korjaamolla missä ei ole niin tarkkaa Jeep tietotaitoatäytyypä koittaa kanssa vielä miettiä mistä voisi kiikastaa..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
No jopas, alkaa ainakin tää -01:nen selviämään, polttoainepulaa, sen verran pumppu pumppaa tuottoa, että kone käy, mutta paine puuttuu... Yritin mitata bensanpaineet fuelraililta, ei viisari edes värähdä vaikka ohittaa polttoainepumpun releen (eli hyppylankaa tilalle ja pumppu käy koko ajan vaikka ei ole kone käynnissä)... Jotain sentään selviää....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Minulla oli joskus '90 XJ:ssä vähän samantyyppistä vikaa. Kävi tyhjäkäyntiä kyllä ihan loistavasti, mutta vähänkin reilummalla kaasutuksella ei oikein pelittänyt ja välillä sammui kokonaan. Lopputuloksena oli vianetsinnän jälkeen, että bensaputki sai ilmaa sisäänsä tankin sisältä, vuotavan liitoksen takia.JAMANT kirjoitti:No jopas, alkaa ainakin tää -01:nen selviämään, polttoainepulaa, sen verran pumppu pumppaa tuottoa, että kone käy, mutta paine puuttuu... Yritin mitata bensanpaineet fuelraililta, ei viisari edes värähdä vaikka ohittaa polttoainepumpun releen (eli hyppylankaa tilalle ja pumppu käy koko ajan vaikka ei ole kone käynnissä)... Jotain sentään selviää....
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Juu, otetaan ensiviikolla tankki irti ja tutkitaan.... Jos ehditään...Timo L kirjoitti:Minulla oli joskus '90 XJ:ssä vähän samantyyppistä vikaa. Kävi tyhjäkäyntiä kyllä ihan loistavasti, mutta vähänkin reilummalla kaasutuksella ei oikein pelittänyt ja välillä sammui kokonaan. Lopputuloksena oli vianetsinnän jälkeen, että bensaputki sai ilmaa sisäänsä tankin sisältä, vuotavan liitoksen takia.JAMANT kirjoitti:No jopas, alkaa ainakin tää -01:nen selviämään, polttoainepulaa, sen verran pumppu pumppaa tuottoa, että kone käy, mutta paine puuttuu... Yritin mitata bensanpaineet fuelraililta, ei viisari edes värähdä vaikka ohittaa polttoainepumpun releen (eli hyppylankaa tilalle ja pumppu käy koko ajan vaikka ei ole kone käynnissä)... Jotain sentään selviää....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Juu eli jamantillahan se auto oli ei vain kuulu tapoihin liikkeiden nimillä puhua.. Tänään pieni testilenkki mutta jopa alamäessä pintakaasusta pätkii auto takas pihaan ja kokeilin releitä auto shutdown rele oli ehkä hivenen lämmin muihin verrattuna mutta liekö sekin kuvitelmaa tai ihan yhtätyhjänkanssa onko se lämmin vai ei muihin verrattuna. Täytyy varmaan joku päivä joko rohjeta koittaa ajaa se espooseen tai trailerilla tuoda ja ajaa trailerilta alas.
Jep, kyllä mua edelleen kiinnostaa selvittää, mikä siinä mättää....Joni. kirjoitti:Juu eli jamantillahan se auto oli ei vain kuulu tapoihin liikkeiden nimillä puhua.. Tänään pieni testilenkki mutta jopa alamäessä pintakaasusta pätkii auto takas pihaan ja kokeilin releitä auto shutdown rele oli ehkä hivenen lämmin muihin verrattuna mutta liekö sekin kuvitelmaa tai ihan yhtätyhjänkanssa onko se lämmin vai ei muihin verrattuna. Täytyy varmaan joku päivä joko rohjeta koittaa ajaa se espooseen tai trailerilla tuoda ja ajaa trailerilta alas.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tuli tossa sellainen mieleen, saattaa olla kaukaa haettua mutta onko tän ikäisesä autossa siinä auton hälytysjärjestelmässä ajon estoa jos se temppuilisi? Ja jos on niin onko mitään hyvää kikkaa millä ohittaa ja koittaa toki sitä ohjetta ei kannata kaiken kansan nähtäville kirjoittaa..
Muokataan sen verran että eipä taida olla kun ei avaimessakaan ole mitään sirua..
Muokataan sen verran että eipä taida olla kun ei avaimessakaan ole mitään sirua..
Nyt on tämä kunnossa, vika selvis, mutta olipas vika vaikea löytää.... En muuten kerro missä oli, on kuulemma aika kuuluisa tapaus tämä, Facessakin yksi tunnisti ko auton ja oli kuullut tapauksesta Ruotsista saakka ja on vikaa etsitty merkkiliikkeitä myöten, joten nyt jää valitettavasti ammattisalaisuudeksi syy ja korjaus (ei ole mitään vilunkiaJAMANT kirjoitti:Muutenkin toinen samantyyppinen ongelmatapaus tontilla, -01 WJ kuutosella ja oireet samantyyppiset ja siinäkin alkaa helpot ideat olla käytetty, puola vaihdettu, kampuran- ja nokan asennontunnistimet ja PCM vaihdettu ja aina vaan huono käynti, johtosarjoja purettu ja kasattu neljä tuntia, maadoitukset tarkastettu... Seuraavaksi tutkitaan hard parts osiota, eli vetolevyn kuntoa ottamalla oravapelti pois, jos olis vaikka hammaslevy viallinen tai vetolevy poikki ja ajoitus heittää....



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1