Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
Blues guitar
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti
Kirjoittaja Blues guitar » 17.07.2012. 14:23
Care kirjoitti:Blues guitar kirjoitti:No niin...Turbo ja hehkutulppa vaihdettu. Eikä maksanut kuin 2,7K€. Useasti ei saisi ton hintaisia remontteja tulla

Vaihdoithan ilmanottoputken samalla? Se muutenkin onneton tiiviste on tuskin tykännyt turbon irrottamisesta, ja sen hajoamisesta on edessa uusi tonniluokan remontti.
En vaihtanut. Tarkoitatko sitä turbon ja ilmanputsarin välistä putkea jossa on punainen tiiviste. Selitätkö tarkemmin mikä siinä on vaarana? Putkenhan joutuu irroittamaan myös polttoainesuodatinta vaihdettaessa.
Ok. Kyselin kyllä niitä tiivisteitä, mutta merkkiliike olisi myynyt koko uuden putken hintaan hieman alle 200€.
-
Care
- Viestit: 101
- Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Care » 17.07.2012. 16:32
Se punainen tiiviste alkaa falskaamaan ja päästää EGR:n öljyt swirlin päälle. Ja sen vaihtamiseksi taitaa työtä mennä vähintään kuusi tuntia paikat rikkomalla, tai sitten yhdeksän tuntia oikeaoppisesti konetta purkamalla.
Lähinnä mietin, että kun sinulla sitä öljyä oli siellä jo ennestään, niin onko se jo aiemmin tullut turbon ja ilmaputken välisestä tiivisteestä vai hajonneesta turbosta.
Jenkeissä tuo osa maksaa halvimmillaan hieman alle 80 taalaa, joten verojen ja rahtienkin jälkeen taitaa päästä omilleen.
-
Blues guitar
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti
Kirjoittaja Blues guitar » 17.07.2012. 19:16
Care kirjoitti:Se punainen tiiviste alkaa falskaamaan ja päästää EGR:n öljyt swirlin päälle. Ja sen vaihtamiseksi taitaa työtä mennä vähintään kuusi tuntia paikat rikkomalla, tai sitten yhdeksän tuntia oikeaoppisesti konetta purkamalla.
Lähinnä mietin, että kun sinulla sitä öljyä oli siellä jo ennestään, niin onko se jo aiemmin tullut turbon ja ilmaputken välisestä tiivisteestä vai hajonneesta turbosta.
Jenkeissä tuo osa maksaa halvimmillaan hieman alle 80 taalaa, joten verojen ja rahtienkin jälkeen taitaa päästä omilleen.
Ok. Pitää ottaa tarkkailuun vieläkö sitä öljyä sinne ilmaantuu. Laitettiin tiivistemassaa tiivisteen ja imuputken väliin.
-
codemk
- Viestit: 81
- Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja codemk » 08.09.2012. 23:46
Jatkan tähän kun otsikko vastaa omaa ongelmaani:
Äsken syttyi kojetauluun kaksi merkkivaloa: vilkkuva punainen salama ja jatkuvasti palava keltainen moottorin kuva. Ja tämän jälkeen koneesta hävisi tehoja reilusti. Tämä kävi nyt toisen kerran lyhyen ajan sisään.
Sain ongittua kaksi vikakoodia:
* P2015 - Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance
* P1270 - Intake Manifold Runner (Swirl) Performance.
Eli ekalla kertaa korjaamo puuhasteli aiheen tiimoilta ja kertoi hoitaneensa kyseisiä vikakoodeja vastaavat toimet. Jotain letkuja oli vaihdettu ja katsottu läppien asentoja. Samalla kertaa vaihdettiin kaksi hehkutulppaa koska nekin olivat silloin listalla. Tämän jälkeen vikamuisti oli puhdas.
Nyt kuitenkin syystä tai toisesta taas sama vikakoodi yhdistelmä, ajoa ehti tulla n 250 kilometriä. Onko muilla tullut tälläistä vastaan tai tiedossa mitä täytyisi tehdä, jotta tämä tulisi oikeasti korjattua?
- mika
-
codemk
- Viestit: 81
- Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja codemk » 09.09.2012. 21:49
Ja vielä hiukan jatkaen, huomisaamuna saan autokorjaamon kaverin kiinni, täytyy vielä pyytää tarkempi listaus siitä mitä kaikkea tehtiin.
Voisiko nyt sitten olla niin, että tätä swirl moottoria ei olisikaan vaihdettu vaikka sieltä selkeä koodi (P1270) tuli?
-
Care
- Viestit: 101
- Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Care » 09.09.2012. 22:13
codemk kirjoitti:Ja vielä hiukan jatkaen, huomisaamuna saan autokorjaamon kaverin kiinni, täytyy vielä pyytää tarkempi listaus siitä mitä kaikkea tehtiin.
Voisiko nyt sitten olla niin, että tätä swirl moottoria ei olisikaan vaihdettu vaikka sieltä selkeä koodi (P1270) tuli?
Viimeksi kun kyselin, swirlin vaihto "oikaisemalla" on vähintään 5-6 tunnin homma, ja oikeaoppisesti purkamalla 8-10 tuntia. Jos Swirl olisi vaihdettu, olisit kyllä huomannut sen laskusta.
Jos sen moottorimuovin alta löytyy vähänkään enemmän öljyä, swirl on entinen.
-
codemk
- Viestit: 81
- Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja codemk » 10.09.2012. 8:21
Taustaksi vielä se, että ostin auton kuukausi sitten ja ehdin ajaa viikon kun ensimmäsiet ongelmat alkoivat. Toistaiseksi myyjäliike on hoitanut tätä asiaa heidän piikkiin.
Nyt selvisi, että swirl-moottori ja letkut on vaihdettu ekalla korjaamokeikalla merkkihuollossa. Samoin kaikki hehkutulpat. Ja viime viikolla ennenkuin sain auton alle, toinen merkkihuolto on vaihtanut kaksi hehkua liittyen epätasaiseen tyhjäkäyntiin.
Ja nyt perjantaina kävin hakemassa auton ajoon ja ehdin ajaa 250km kun varoitusvalot tulivat taas vikakoodien kera.
Nyt alkaa horjua usko siihen, että mitä auton kanssa tekisi. Maallikon korvaa kuulostaa sähköjärjestelmän ongelmalta, sähköt rikkoo jotain jossain... Taitaa olla paras luovuttaa ja purkaa kauppa?
-
KJ-02
- Viestit: 37
- Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja KJ-02 » 12.09.2012. 7:42
Omassa gc:ssani tuo punainen salaman kuva vilkkui ja tehot hävisi n. vuosi takaperin pari kertaa, ja kuittaantui aina käynnistämällä uudestaan. Vika hävisi itsestään n. vuodeksi, kun taas tällä viikolla ilmaantui uudestaan.
Käynnistämällä uudestaan auto toimii normaalisti, välillä n. minuutin ja välillä koko loppupäivän.
Onkohan vika swirlissä, vai turbossa , vai jossain muualla?
Turbon imuputki vaihdettu keväällä uudenmalliseen(mustalla tiivistellä).
Koneen päällä oli öljyä ennen imuputken vaihtoa.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 12.09.2012. 8:12
KJ-02 kirjoitti:Omassa gc:ssani tuo punainen salaman kuva vilkkui ja tehot hävisi n. vuosi takaperin pari kertaa, ja kuittaantui aina käynnistämällä uudestaan. Vika hävisi itsestään n. vuodeksi, kun taas tällä viikolla ilmaantui uudestaan.
Käynnistämällä uudestaan auto toimii normaalisti, välillä n. minuutin ja välillä koko loppupäivän.
Onkohan vika swirlissä, vai turbossa , vai jossain muualla?
Turbon imuputki vaihdettu keväällä uudenmalliseen(mustalla tiivistellä).
Koneen päällä oli öljyä ennen imuputken vaihtoa.
Vie testeriin ja lue vikakoodit, sieltä se tieto löytyy!!
Toi salaman kuva -valo, se tarkoittaa joko elektroonista kaasupoljin -vikaa tai/(ehkä) ja swirli -vikaa, vikakoodeilla selviää...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
KJ-02
- Viestit: 37
- Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja KJ-02 » 12.09.2012. 21:39
Vika ei ollut päällä testeriin laitettaessa, testeri ei näyttänyt yhtään vikakoodia.
Aamulla töihin mentäessä 5 kertaa joutui pysähtymään ja käynnistämään auton uudelleen 50 km matkalla. Töistä palatessa, eikä illan ajoissa vika ei taas ilmennyt
Käytössä oli odb-porttiin tuleva ELM327-purkki ja läppäri jossa digimoto ohjelma, kokeilin myös scantool ohjelmaa, mutta ei silläkään vikakoodeja löytynyt.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 12.09.2012. 22:12
Kantsii olla tarkkana millä noita vikakoodeja lukee. Monta kertaa käy niin että vaikka siellä on vikakoodia niin testeri sanoo että ei ole. Ei niillä turhaan hintaeroja ole

kozel@ircnet
-
KJ-02
- Viestit: 37
- Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja KJ-02 » 13.09.2012. 9:00
Täytyy laitaa testeri kiinni kun vika tulee päälle, jos silloin löytyisi jotain koodeja.
On tuo testeri aiemmin näyttänyt vikakoodit mikäli niitä on voimassa ollut.
Myös kaikki anturitiedot näkyivät ihan oikein tuolla testerillä.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 13.09.2012. 9:31
Joo, komppaan Kozelii, mullakin on kolme testerii käytössä, jos ekalla ei näy vikakoodeja, yllättäen toisella näkyy....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
KJ-02
- Viestit: 37
- Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja KJ-02 » 06.10.2012. 20:37
Tänään tuli tuo vika taas uudestaan päälle, ja nyt sain testerin kiinni vian päällä ollessa. Löytyi koodi:
P2015- Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance
Auton kun sammutti ja käynnisti uudestaan tuon jälkeen niin taas toimi loppupäivän normaalisti, eikä vikakoodeja enää testerilläni löytynyt.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 08.10.2012. 10:17
Swirl vika, ennemmin tai myöhemmin se on korjattava...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1