Käynnistymis ongelma

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:43

Ok. Nyt on tarkistettu akun ja moottorin välinen maadoitus. Sekä omalla ja lisä maadoituksella. Ostettu uusi 100ah Vartan akku. Testattu hehkujen hehkutus Startti buusterilla ja kyllä hehkuu.

Mutta.

Hehkupiuhan päähän tulee vain 11,3V. Sama lähtee releeltä. Onko sitten viimeinen vaihtoehto rele?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 19:46

Mitkä hehkut siellä on??

Aijuu, 3.1 -kone, siellä on nuo hehkut: http://www.jamant.fi/hehkutulppa-xjzjwj ... p-873.html ja nuo on 11V hehkut, joten kyllä tuolla jännitteellä pitää hehkua!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:49

Sakemmannin (Flennor) hehkut

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:50

Hyvyydestä en tiedä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 19:50

KapuKalle kirjoitti:Sakemmannin (Flennor) hehkut
Ahaa, onko ne sitten 11V hehkut??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:51

Öö. tuskin

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:52

Paikallinen 40v varaosaliike möi nuo

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:53

Pakkauksesta ei käy ilmi volttimäärä

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 19:54

Muta akussa on kyllä paukkuja. 12,8v. Miksi se ei mene hehkulle?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 19:57

KapuKalle kirjoitti:Muta akussa on kyllä paukkuja. 12,8v. Miksi se ei mene hehkulle?
Rele annostelee myös jännitettä, ettei ne 11V hehkut kärähdä, niille ei nimittäin tartte paljoa antaa ylijännitettä, niin menee vastus poikki!! Olen kokeillut!! Ja 11V hehkulle 11.3V on ihan OK!!

Eli nyt tarkistamaan, mitkä hehkut siellä on ja oletko jo boosterilla ne rikkonut!! Eli ainakin yksi hehku ylös ja kyljestä lukemaan, mille jännitteelle ne on??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 20:45

No kysymys. Löytyykö sinulta relettä 12v hehkulle?

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 29.12.2014. 20:46

Löytyykö sinulta 12v relettä?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 21:44

KapuKalle kirjoitti:Löytyykö sinulta 12v relettä?
Löytyy 12v releitä, mutta ei suoraan tuohon sopivaa hehkurelettä!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 29.12.2014. 22:11

Asia 1.
Tuossa KJ CRD:ssä menee ihan akkujännite hehkuille.
Siellä on 2 relettä eli 1 rele ja 2 hehkua sen jälkeen ja ihan kärjelliset releet.
Hehkuun on merkattu 11v jännite (pieni varaus mutta näin muistelen)

Miettiny tuota ja varmaan on saatu parempi toiminta noille tulpille alhaisemmalla jännitteellä. tuossa 3.1TD koneessakin service manualin mukaan imasee alkuun noin 100Amp ja kun syttyvirta yms on päällä niin akkujännite yleensä tipahtaa sinne 11.2-11.5V kantimiin hyvälläkin akulla.

Sen vuoksi seuraava kysymys. Oletko mitannut tuon akkujännitteen hehkutuksen aikana ennen käynnistystä vai kun autossa ole virrat päällä?

Asia 2.
Jos sulla on se paketti niin siinä paketissa ei näy jännitettä mutta varmaan osanumero löytyy. Kurkkaisin itse sillä osanumerolla sen hehkun speksit ennen kuin hehkua lähtisin irrottamaan asian tarkastamiseksi.

Asia 3.
Hehkurele näyttäisi olevan manuaalin mukaan ihan perinteinen kytkevä rele jota ohjaa moottorin ohjainlaite jäähdytysnesteen lämpötila-anturin tietojen mukaan.
kozel@ircnet

PekkaSt
Viestit: 26
Liittynyt: 02.08.2010. 19:53
Paikkakunta: Forssa

Sulake?

Viesti Kirjoittaja PekkaSt » 30.12.2014. 12:11

Vähän myöhässä mutta laitan kuitenkin tällaisen. Omassa WJ:ssä oli hehkutuksen 50A sulake poikinut. Ilmeni juuri tullainen käynnistymis ongelma. Virtaa tuli ilmeisesti jälkihehkutuksen kautta. Sulake on iso punainen konehuoneen vasemmalla puolella olevassa rasiassa. Muistaakseni keskirivi ja 3 alimmainen sulake.

Kirjoita vastaus