Jeepin 4L kuutonen varsinkin ja 5.2 kasi tuottaa paljon lämpöä. Molemmissa on suuri vesitilavuus, joten kestää oman aikansa jäähtyä. Jos mittarit näyttää "oikeita" lukemia, eikä kone hävitä vesiä tai anna keittämiseen viittaavia merkkejä, niin ei ole mitään hätää.
Itse käytän 5,2 litrasessa täyssynteettistä Helixiä ja kyllä sitä taitaa jonkun verran mennä. Mutta onpahan irrottanu moottorissa olleita paskoja tasoittaen käyntiä ja "raksutusta". Mulla ei ole pitkää kokemusta Ranen viittaamasta Valvolinesta, mutta tyrkkäsin Motonetin myyjän suosituksesta sitä toiseen paljon ajettuun kutoskoneeseen. Saattasin laittaa sitä jatkossakin, mutta voi kestää tovin, että tulee riittävästi kilsoja mittariin...
En lähtisi vaihtamaan kaikkia öljyjä toisentyyppisiin ennen seuraavaa varsinaista öljynvaihtoa, jos kulutusta lukuunottamatta ei ilmene muita ongelmia. Ei alle 1L/1000km ole kovin paha vanhassa Jenkki-koneessa. Antaa pesevien öljyjen tehdä hommansa, niin ei tartte sortua motor-flusheihin. Niistä voi tulla muita suurempia ongelmia.
Eli siis yhteenvetona sun koneessa ei todennäköisesti ole mitään ongelmaa, vain ominaisuuksia.

Raha ja romut rauhottaa.