Elikkäs jeeppiin tuli häiriövalo ja vikakoodina: p009a.
Jeepkj.com sivuston mukaan koodin kuvaus on: intake Air Temp/
Ambient Air Temp Plausibility
Voisikos joku selventää mitä kyseinen vikakoodi tarkoittaa, ja miten asian saisi kuntoon?
Häiriövalo tuli muutenkin vähän kyseenalaisessa tilanteessa. Lähdin peruttamaan pihasta ja tarkoituksena oli kääntää auto peruttaen takaisin pihaan perä edellä.
Onnistuin säheltämään R- ja D-vaihteiden käytön jälkeen P-vaihteen päälle auton ollessa vielä ihan pienessä liikkeessä (max 2km/h), kun tarkoituksena oli laittaa pakki D:n jälkeen.
Sen jälkeen kuului rohinaa P:n mennessä päälle ja olenkin nyt miettinyt, että mahtoiko tuo vaurioittaa kovinkin pahasti mm. vaihdelaatikkoa? Anteeksi viestin sekavuus.
Jeep Cherokee 2005 2.8 CRD vikakoodi P009a
Imuilman lämpöanturi, on imusarjassa!! Nyt kun vaan tietäis, mikä kone ja mikä vuosimalli???
Tuskin on isoja vahinkoja aatikolle sattunut, on ne suunniteltu niin, että kestää tuon tiettyyn pisteeseen asti, muutenhan noita sais korjailla koko ajan, et sä oo ainoa, jolle noin on käyny!!!
EDITTIÄ: puusilmä ei osaa lukea otsikkoa

Tuskin on isoja vahinkoja aatikolle sattunut, on ne suunniteltu niin, että kestää tuon tiettyyn pisteeseen asti, muutenhan noita sais korjailla koko ajan, et sä oo ainoa, jolle noin on käyny!!!
EDITTIÄ: puusilmä ei osaa lukea otsikkoa


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
2.8CRD 2005, imuilman lämpöanturi on muistaakseni samassa kuin MAP, mutta ei oo mulla nyt just edes kuvaa moisesta osasta!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
En muista millon tuo kone muuttu mutta ainakin tuossa 2 nokkapyörällä olevassa koneessa anturi on helppo vaihtaa. Puhdistustakin voi kokeilla jos herjaa paineanturista mutta tuohon lämpötila-anturiin tuskin moinen auttaa.
Anturia on 2 eri mallia. Täl foorumilla on kummankin BOSCH numerot jossain ja saa ihan tarvikkeena.
http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
Kuvasta näkyy sijainti ja ainakin 2002 koneessa oli ihan yhdellä 6-kolo ruuvilla kiinni. uudempi malli saatto olla kahdella. Ei voi kaikkea muistaa.
Anturin päällä lukee Bosch numero jonka perusteella ihan asiansa osaavasta varaosaliikkeestä uutta anturia.
Kuitenkin ainakin tuossa omassa oli kaikenlaista anturivikaa. Laitoin moottoriin kunnon maadotuskaapelin niin loppu moiset. En ole vieläkään löytäny tuosta tehtaan versioo maadotuskaapelista.
Anturia on 2 eri mallia. Täl foorumilla on kummankin BOSCH numerot jossain ja saa ihan tarvikkeena.
http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
Kuvasta näkyy sijainti ja ainakin 2002 koneessa oli ihan yhdellä 6-kolo ruuvilla kiinni. uudempi malli saatto olla kahdella. Ei voi kaikkea muistaa.
Anturin päällä lukee Bosch numero jonka perusteella ihan asiansa osaavasta varaosaliikkeestä uutta anturia.
Kuitenkin ainakin tuossa omassa oli kaikenlaista anturivikaa. Laitoin moottoriin kunnon maadotuskaapelin niin loppu moiset. En ole vieläkään löytäny tuosta tehtaan versioo maadotuskaapelista.
kozel@ircnet