Jeep Patriot -08 CRD käynnistysongelma

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
QPappa
Viestit: 15
Liittynyt: 27.02.2010. 12:47
Paikkakunta: Keuruu
CONTACT:

Jeep Patriot -08 CRD käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja QPappa » 14.05.2012. 14:52

Parina päivänä ei oo Patriot lähtenyt käyntiin heti, vaan on vaatinut useamman yrityksen. Välissä on mennyt muutama päivä ongelmittakin.

Oireet:
-Hehkunvalo ei syty
-Ei yritä edes startata

Jeepin huollossa (Jyväskylässä) epäilivät että akku on rikki ja ei anna tarpeeksi virtaa. Laitoin uuden mut ei auttanut sekään.

Nyt viimeks sain käyntiin, käytin samantein vikakoodin luettamassa mut ei löytynyt mitään.

Onko vastaavia tapauksia ollut liikkellä?
www.pottupellossa.fi - Konemies ei kävele

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.05.2012. 21:22

Katsoppa testerillä näyttääkö lämpötila-anturi oikein. Noi uudemmat KJ CRD koneet on tarkkoja siitä. Jos näyttää vähänkin lämpimämpää kuin mitä oikeasti moottori on niin ei hehkuta tarvittaessa.

Noissahan vaatii vähän kikkailua esim. jos eberin/webaston asentaa kun se lämmittää koneen ja sitten moottorinohjaus ei hehkuta.


EDIT...

Huomasinkin että sulla ei yritä edes startata tuo. Noissa KJ vermeissä o vissii virtalukossa tyyppivikaa että katkeaa virtalukosta se akseli sieltä ja vaikka avain kääntyy niin se virtalukon pohja ei. Jamantilta kantsii kysyä osat jos moisesta vika löytyy..

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 14.05.2012. 23:11

Taitaa kysyjällä olla Jeep patrolli eikä KJ...
Jos ei starttaa eikä hehkuta, niin vaikuttas virtalukolta?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

QPappa
Viestit: 15
Liittynyt: 27.02.2010. 12:47
Paikkakunta: Keuruu
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja QPappa » 15.05.2012. 9:49

Patriothan se.

Pitää tutkia tuota virtalukkoo. Nyt on toiminut eilisestä ookoo muutamat lähdöt.
Toinen mitä tuossa kuulin kyliltä (todenperäisyyttä ei ole tiedossa), kun tuossa on volkkarin kone. Et jos siinä on sama/samankaltainen toteutus sähköissä, niin hehku ja startti on saman releen takana ja se saattaa oikutella.
www.pottupellossa.fi - Konemies ei kävele

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.05.2012. 22:18

QPappa kirjoitti:Patriothan se.

Pitää tutkia tuota virtalukkoo. Nyt on toiminut eilisestä ookoo muutamat lähdöt.
Toinen mitä tuossa kuulin kyliltä (todenperäisyyttä ei ole tiedossa), kun tuossa on volkkarin kone. Et jos siinä on sama/samankaltainen toteutus sähköissä, niin hehku ja startti on saman releen takana ja se saattaa oikutella.
Hyvinkin mahdollista!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rane » 16.05.2012. 10:18

1. Akkua ei kannata vaihtaa epäilyn perusteella. Jos jännite on alhainen, mittariston valot himmenevät/sammuvat starttauksen aikana, radio unohtaa kanavat ym. Jännitemittarilla tai akkutesterillä voi tarkistaa.

2. Hehkutus saattaa toimiakin. Osa VoiWoi-autoista aloittaa hehkutuksen, kun kuskin ovi avataan. Näillä pakkasilla kun avain on viimein virtalukossa, hehkutus saattaa jo olla päättynyt.
Ellei toimi, lämpöantureita on vaihdettu Wolskiin todella paljon.
Koko moottorin ohjainlaite saattaa olla hetkittäin mykkä, jos sen päävirtarele (päässä tuotantonumero 109) pätkii. Näitä on mennyt paljonkin.

3. Startin releitä ei VW-tehtailta ole lähtenyt, vaan kaikki solenoidin virta kulkee virtalukon pohjan läpi. Siksi pohjia kyrvähtää usein. Käännettävä virtalukko vaatii lopun edellä voimakkaan käännön tavallaan starttausasennon yli, että pörähtää.
Manuaalissa on ainakin tuon ikäisessä Passatissa kytkinpoljinanturi. Starttaamaan pystyy vain kytkin pohjassa. Automaateissahan on valitsimen asennon tunnistin. Vikaa noista ei vikamuistiin jää, koska anturin antama tieto oletetaan oikeaksi (kytkintä ei painettu, valitsin D:llä jne)

Yleismittarin kanssa saa paljon diagnoosia aikaan.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

topboost1968
Viestit: 2
Liittynyt: 29.05.2013. 19:27
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja topboost1968 » 29.05.2013. 22:37

Moi. Tarkista kuljettajan puolen etulokasuojan sähkörasia. Pyörä pois ja suojamuovi pois, sieltä löytyy boksi. Voi olla vain hapettuneet releiden/sulakkeiden liittimet, jenkkifoorumeilla puhutaan jopa hapertuneista ja katkenneista johdoista.
Vaikka tuossa:
http://www.jeeppatriot.com/forum/archiv ... 11943.html

QPappa
Viestit: 15
Liittynyt: 27.02.2010. 12:47
Paikkakunta: Keuruu
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja QPappa » 03.06.2013. 15:05

Hei!
Unohtuipa vastata tänne ratkaisu asiaan!
Asia olikin juuri niin kuin edellisessä viestissä mainittiin eli sieltä oli hapettunut sähkökaapeleita. Laturin ja akun välinen kaapeli melkein poikki. Etulokasuojan alta rasiasta löytyi myös hapettuneita ja poikkimenneitä kaapeleita.
Kaapelit uusittu Jeep-huollossa Jyväskylässä ja vastaantuloa ei löytynyt. Eikä asiakaspalvelua.

Neljä vuotta vanha auto vian tullessa.
www.pottupellossa.fi - Konemies ei kävele

Kirjoita vastaus