Jeep Patriot -08 CRD käynnistysongelma
Jeep Patriot -08 CRD käynnistysongelma
Parina päivänä ei oo Patriot lähtenyt käyntiin heti, vaan on vaatinut useamman yrityksen. Välissä on mennyt muutama päivä ongelmittakin.
Oireet:
-Hehkunvalo ei syty
-Ei yritä edes startata
Jeepin huollossa (Jyväskylässä) epäilivät että akku on rikki ja ei anna tarpeeksi virtaa. Laitoin uuden mut ei auttanut sekään.
Nyt viimeks sain käyntiin, käytin samantein vikakoodin luettamassa mut ei löytynyt mitään.
Onko vastaavia tapauksia ollut liikkellä?
Oireet:
-Hehkunvalo ei syty
-Ei yritä edes startata
Jeepin huollossa (Jyväskylässä) epäilivät että akku on rikki ja ei anna tarpeeksi virtaa. Laitoin uuden mut ei auttanut sekään.
Nyt viimeks sain käyntiin, käytin samantein vikakoodin luettamassa mut ei löytynyt mitään.
Onko vastaavia tapauksia ollut liikkellä?
www.pottupellossa.fi - Konemies ei kävele
Katsoppa testerillä näyttääkö lämpötila-anturi oikein. Noi uudemmat KJ CRD koneet on tarkkoja siitä. Jos näyttää vähänkin lämpimämpää kuin mitä oikeasti moottori on niin ei hehkuta tarvittaessa.
Noissahan vaatii vähän kikkailua esim. jos eberin/webaston asentaa kun se lämmittää koneen ja sitten moottorinohjaus ei hehkuta.
EDIT...
Huomasinkin että sulla ei yritä edes startata tuo. Noissa KJ vermeissä o vissii virtalukossa tyyppivikaa että katkeaa virtalukosta se akseli sieltä ja vaikka avain kääntyy niin se virtalukon pohja ei. Jamantilta kantsii kysyä osat jos moisesta vika löytyy..
Noissahan vaatii vähän kikkailua esim. jos eberin/webaston asentaa kun se lämmittää koneen ja sitten moottorinohjaus ei hehkuta.
EDIT...
Huomasinkin että sulla ei yritä edes startata tuo. Noissa KJ vermeissä o vissii virtalukossa tyyppivikaa että katkeaa virtalukosta se akseli sieltä ja vaikka avain kääntyy niin se virtalukon pohja ei. Jamantilta kantsii kysyä osat jos moisesta vika löytyy..
Patriothan se.
Pitää tutkia tuota virtalukkoo. Nyt on toiminut eilisestä ookoo muutamat lähdöt.
Toinen mitä tuossa kuulin kyliltä (todenperäisyyttä ei ole tiedossa), kun tuossa on volkkarin kone. Et jos siinä on sama/samankaltainen toteutus sähköissä, niin hehku ja startti on saman releen takana ja se saattaa oikutella.
Pitää tutkia tuota virtalukkoo. Nyt on toiminut eilisestä ookoo muutamat lähdöt.
Toinen mitä tuossa kuulin kyliltä (todenperäisyyttä ei ole tiedossa), kun tuossa on volkkarin kone. Et jos siinä on sama/samankaltainen toteutus sähköissä, niin hehku ja startti on saman releen takana ja se saattaa oikutella.
www.pottupellossa.fi - Konemies ei kävele
Hyvinkin mahdollista!QPappa kirjoitti:Patriothan se.
Pitää tutkia tuota virtalukkoo. Nyt on toiminut eilisestä ookoo muutamat lähdöt.
Toinen mitä tuossa kuulin kyliltä (todenperäisyyttä ei ole tiedossa), kun tuossa on volkkarin kone. Et jos siinä on sama/samankaltainen toteutus sähköissä, niin hehku ja startti on saman releen takana ja se saattaa oikutella.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
1. Akkua ei kannata vaihtaa epäilyn perusteella. Jos jännite on alhainen, mittariston valot himmenevät/sammuvat starttauksen aikana, radio unohtaa kanavat ym. Jännitemittarilla tai akkutesterillä voi tarkistaa.
2. Hehkutus saattaa toimiakin. Osa VoiWoi-autoista aloittaa hehkutuksen, kun kuskin ovi avataan. Näillä pakkasilla kun avain on viimein virtalukossa, hehkutus saattaa jo olla päättynyt.
Ellei toimi, lämpöantureita on vaihdettu Wolskiin todella paljon.
Koko moottorin ohjainlaite saattaa olla hetkittäin mykkä, jos sen päävirtarele (päässä tuotantonumero 109) pätkii. Näitä on mennyt paljonkin.
3. Startin releitä ei VW-tehtailta ole lähtenyt, vaan kaikki solenoidin virta kulkee virtalukon pohjan läpi. Siksi pohjia kyrvähtää usein. Käännettävä virtalukko vaatii lopun edellä voimakkaan käännön tavallaan starttausasennon yli, että pörähtää.
Manuaalissa on ainakin tuon ikäisessä Passatissa kytkinpoljinanturi. Starttaamaan pystyy vain kytkin pohjassa. Automaateissahan on valitsimen asennon tunnistin. Vikaa noista ei vikamuistiin jää, koska anturin antama tieto oletetaan oikeaksi (kytkintä ei painettu, valitsin D:llä jne)
Yleismittarin kanssa saa paljon diagnoosia aikaan.
2. Hehkutus saattaa toimiakin. Osa VoiWoi-autoista aloittaa hehkutuksen, kun kuskin ovi avataan. Näillä pakkasilla kun avain on viimein virtalukossa, hehkutus saattaa jo olla päättynyt.
Ellei toimi, lämpöantureita on vaihdettu Wolskiin todella paljon.
Koko moottorin ohjainlaite saattaa olla hetkittäin mykkä, jos sen päävirtarele (päässä tuotantonumero 109) pätkii. Näitä on mennyt paljonkin.
3. Startin releitä ei VW-tehtailta ole lähtenyt, vaan kaikki solenoidin virta kulkee virtalukon pohjan läpi. Siksi pohjia kyrvähtää usein. Käännettävä virtalukko vaatii lopun edellä voimakkaan käännön tavallaan starttausasennon yli, että pörähtää.
Manuaalissa on ainakin tuon ikäisessä Passatissa kytkinpoljinanturi. Starttaamaan pystyy vain kytkin pohjassa. Automaateissahan on valitsimen asennon tunnistin. Vikaa noista ei vikamuistiin jää, koska anturin antama tieto oletetaan oikeaksi (kytkintä ei painettu, valitsin D:llä jne)
Yleismittarin kanssa saa paljon diagnoosia aikaan.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.05.2013. 19:27
- Paikkakunta:
Moi. Tarkista kuljettajan puolen etulokasuojan sähkörasia. Pyörä pois ja suojamuovi pois, sieltä löytyy boksi. Voi olla vain hapettuneet releiden/sulakkeiden liittimet, jenkkifoorumeilla puhutaan jopa hapertuneista ja katkenneista johdoista.
Vaikka tuossa:
http://www.jeeppatriot.com/forum/archiv ... 11943.html
Vaikka tuossa:
http://www.jeeppatriot.com/forum/archiv ... 11943.html
Hei!
Unohtuipa vastata tänne ratkaisu asiaan!
Asia olikin juuri niin kuin edellisessä viestissä mainittiin eli sieltä oli hapettunut sähkökaapeleita. Laturin ja akun välinen kaapeli melkein poikki. Etulokasuojan alta rasiasta löytyi myös hapettuneita ja poikkimenneitä kaapeleita.
Kaapelit uusittu Jeep-huollossa Jyväskylässä ja vastaantuloa ei löytynyt. Eikä asiakaspalvelua.
Neljä vuotta vanha auto vian tullessa.
Unohtuipa vastata tänne ratkaisu asiaan!
Asia olikin juuri niin kuin edellisessä viestissä mainittiin eli sieltä oli hapettunut sähkökaapeleita. Laturin ja akun välinen kaapeli melkein poikki. Etulokasuojan alta rasiasta löytyi myös hapettuneita ja poikkimenneitä kaapeleita.
Kaapelit uusittu Jeep-huollossa Jyväskylässä ja vastaantuloa ei löytynyt. Eikä asiakaspalvelua.
Neljä vuotta vanha auto vian tullessa.
www.pottupellossa.fi - Konemies ei kävele